Må katte egentlig godt få karry?

Mine katte får nogen gange rester fra aftensmaden (sammen med hundene), men de gider sjældent æde noget af det.

Men idag har jeg lavet boller i karry, og har 3 katte der er vældigt interesseret, men jeg er ikke sikker på om de kan tåle det, så har ikke turdet lade dem får det.

Mine katte har “strudsemaver”, for de fodres så alsidigt som muligt, så det er ikke et problem med nyt mad, men mere om det er giftigt for dem? (altså ligesom løg og chokolade kan være)

Vi har også nogle karry-elskere her i huset.
Og de er altså hverken døde eller blevet syge af at spise (stærk!) karrysauce.

Vores vil også gerne smage hvad vi får…også boller i karry :slight_smile:
Jeg tror at det er godt at smage alt muligt…altså selvfølgelig ikke at de skal have store portioner, bare nogle smagsprøver :slight_smile:
Hilsen Lisbeth

Her spises der også boller i carry med stort velbehag fra både 2-og 4 benede :slight_smile:

Er det kun mig der har fået at vide at man ABSOLUT ikke må give katte rester?
Råt kød er jo okay, men når det er tilberedt med alt muligt, og der er sovs :s kunne ikke forestille mig at det var godt for katten

Mine drenge får også lov til at smage hvad de vil (udenom de direkte giftige ting naturligvis, f.eks chokolade).
Arthur tager sågar selv for sig hvis han er lidt utålmodig.
Han kan godt lide indisk mad med karry, og er endnu ikke kradset af på den bekostning. :høhø:

Mine ildere får derimod INTET andet end hvad der er sundt og godt for dem… (pga risiko for sygdom ift deres ernæringsbehov)

[QUOTE=LouiseLindell;590253]Er det kun mig der har fået at vide at man ABSOLUT ikke må give katte rester?
Råt kød er jo okay, men når det er tilberedt med alt muligt, og der er sovs :s kunne ikke forestille mig at det var godt for katten[/QUOTE]

Man må ikke lade katte leve udelukkende af rester af menneskemad, fordi den ikke indeholder de næringsstoffer, som katten har brug for. Men en smagsprøve af lidt forskelligt fra tid til anden tager de næppe den helt store skade af.

Det kan så skabe det problem at katten ser det som sin mad, og har større tilbøjelighed til at stjæle af den mad man selv spiser

Ja måske. Det er ikke et problem her, men jeg kunne såmænd også leve med, at de fra tid til anden stjal lidt af min mad :høhø:

  • og hvis de stjæler for meget, så kan du jo nuppe lidt af deres - FP21 har fået gode anbefalinger :tihi:

Ja… og med mayonaise er det rigtig godt :høhø:

-LOL -LOL -LOL

Hvor er I herlige!!! :smiley:
Jeg må prøve det der FP21 næste gang jeg har det herhjemme, jeg forsøgte mig med noget RC engang… Dét var ikke ligefrem en menneskel-ækkerbidsken…

Jeg har ikke noget problem med det, men hvis de en dag begynder at smide mig væk fra bordet mens jeg spiser… SÅ bliver det nok et problem. :høhø:

Tænk, jeg har aldrig givet mine menneskemad… jo torskerogn og tun på dåse, men ellers ikke…

Nå, men kattene fik jo så lov at få lidt boller i karry, og ud af de 13 bæster jeg har, var der 4 der var helt tumbede med det, og resten udviste den samme ringeagt over for det, som de gør med alt andet… (nogen gange overvejer jeg om jeg måske er en skod dårlig kok, så fornærmede kan de se ud, når jeg byder dem af vores mad)

Én af kattene var det dog næsten penge værd at give sådan en portion, for den havde simpelthen den bedste forståelse for hvordan man er nød til at aflive kødbollerne inden man kan spise dem.
Hold op hvor det ser sjovt ud, når en kat hvæser af en kødbolle, for derefter at daske den sådan et slag at den triller 3 meter hen af gulvet, hvorefter katten hopper ovenpå den, tager den i munden og slynger den gennem rummet, før den med strittende pels og tyk hale, cirkler 4 gange rundt om den kære kødbolle, før den endelig er overbevist om at den er afgået ved døden, og spiser den.(blot var rengøringen af køkkenet knap så sjov bagefter, men det tager jeg gerne med for det billige grin)

Næste gang vi skal have boller i karry, skal jeg huske at have kameraet klar bagefter…

Jeg får den vildeste lyst til boller i karry…