Hej kattegale…
Har hørt at katte har godt af råt kød, og godt må få det en gang imellem. Er der noget om snakken og i så fald - Hvor meget og hvilken slags kød???
Herhjemme får kattene nogle gange rejer, tun eller kylling.
I går fik de lov at smage en lille smule, da jeg pakkede hakket oksekød i poser. Vores ældste kat Pusser huggede det i sig. - Gav dem ikke ret meget.
Håber I kan svare mig…
God weekend fra Lonnie og de 4 Hvam-katte.
Ja katte, har godt af råt kød …De er skabt til at spise kødet råt og ubehandlet
Jeg fodrer, det jeg kalder alsidigt. Vi har tørfoder stående fremme 24/7 - Desuden får mine katte HVER dag, råt kød ( okse / kalv / lam / fjerkræ / lidt svinekød / indmad / fisk osv ) Giv bare kødet i lidt store lunser, så tjener det som kattens tandbørste :-). En kat er et ‘rovdyr’ dens fordøjelse og tænder er beregnet til råt kød. En kats tænder er slet ikke beregnet til at tygge mad, men til at rive og flå i kød …Mine katte får osse hver dag lødig vådmad ( Feline porta / Hills / RC ).
Rå kød er et glimrende foder…og man gør efter min mening sine killinger Og killingekøbere en tjeneste ved at serverer kød for sine killinger allerede fra de er små.
Udover rå oksekød er en god tandbørste har det også et pænt niveau af taurin og det er ydermere et foder fyldt med proteiner…noget en kat SKAL have og ikke kan få nok af…læs: man kan ikke overfodre med proteiner som kan eksempelvis kan når det gælder mennesker.
At nogle dyr ikke kan tåle råt, kan skyldes mange ting bl.a. at dyret ikke harværet vænnet til det OG også at lige det individ ikke af en eller anden grund blot ikke kan tåle det. Vore dyr har individuelle maver som så meget andet individuelt…så det er ikke andet end at prøve sig frem.
Kyllingekød får mine fortrinsvis kogt/stegt…jeg har en smule respekt for samonellabakterier …dog får mine dyr daggamle kyllinger, men jeg vælger at tro dem jeg køber dem af …nemlig at de er samonellafrie og sterile.
Et varieret menukort er efter min bedste overbevisning det bedste ud fra devisen at en mave hærdes udfra dèt den bydes. Mine killinger bliver præsenteret for deres første kylle når de er omkring 6 uger…og blot synet er alle pengene værd.
Hver især bliver de små løver og løvinder og sidder og knurrer og vokger over SIN kylle og glemmer som oftest at spise før efter en rum tid -høhø