Må man egentligt udstille en hunkat i løb?

Jeg sidder og kigger kaldender med udstilling osv… og så slår det mig pludseligt, at Dione jo med stor sikkerhed er begyndt at løbe når vi skal til Brædstrup.

Piller er jeg jo ikke så meget for, men det kan jo blive nødvendigt :slight_smile: for som overskriften lyder, må man så udstille en kat i løb? :slight_smile:

Ja, det må man gerne :slight_smile: Der står ikke noget i reglerne om at man ikke må, og det er jo svært at spå om når man tilmelder, om hunkatten er i løb eller ej :slight_smile:

Så må man ikke håbe hun får bur ved siden af en fertil han :klapper: sikke en koncert der så ku’ blive…

:slight_smile: Ja det var også det jeg tænkte :slight_smile: og der kan uden tvivl også komme nogle halv morsomme oplevelser ud af det, men altså ingen forbud :slight_smile:

En ting er hvad man må… noget andet er om det er velset.
Og rigtig mange ser skævt til en, hvis man kommer med en hunkat i løbetid…
At der så også er den del hunkatte, som på selve udstillingen trigges af hankatteduftene, og derfor går i løb der, er så en anden sag :smiley:

[QUOTE=Ann K;887047]En ting er hvad man må… noget andet er om det er velset.
Og rigtig mange ser skævt til en, hvis man kommer med en hunkat i løbetid…
At der så også er den del hunkatte, som på selve udstillingen trigges af hankatteduftene, og derfor går i løb der, er så en anden sag :D[/QUOTE]

Bør der så også ses skævt til de fertile hankatte?
De er jo så skyld i at hunkatte går i løb på en udstilling?

[QUOTE=PiaR;887054]Bør der så også ses skævt til de fertile hankatte?
De er jo så skyld i at hunkatte går i løb på en udstilling?[/QUOTE]

godt spørgsmål… :?

[QUOTE=PiaR;887054]Bør der så også ses skævt til de fertile hankatte?
De er jo så skyld i at hunkatte går i løb på en udstilling?[/QUOTE]

Altså Pia… jeg er jo personligt revnende ligeglad :smiley:
Men - det er det jeg hører rundt omkring… Og nej - jeg har aldrig nogensinde gidet at diskutere det med folk…

[QUOTE=Ann K;887047]En ting er hvad man må… noget andet er om det er velset.
Og rigtig mange ser skævt til en, hvis man kommer med en hunkat i løbetid…
At der så også er den del hunkatte, som på selve udstillingen trigges af hankatteduftene, og derfor går i løb der, er så en anden sag :D[/QUOTE]

[QUOTE=PiaR;887054]Bør der så også ses skævt til de fertile hankatte?
De er jo så skyld i at hunkatte går i løb på en udstilling?[/QUOTE]

Hankatte har jo som sådan ikke pauser i deres åbenlyse fertilitet, det har hunnerne trods alt. Det burde være muligt at undvære en udstilling der ramler sammen med en løbetid uden at det behøver at betyde alverden.

Noget andet er at det er alt andet end let at præsentere en hun i løbetid på en udstilling, enten er de stive som et brædt og stritter med alt eller også vrider de sig rundt ved den mindste berøring :wink: Og så bliver ens medudstillere så kedelige i blikket sidst på eftermiddagen, når de har hørt på et tågehorn hele dagen :høhø:

[QUOTE=Ann K;887047]
At der så også er den del hunkatte, som på selve udstillingen trigges af hankatteduftene, og derfor går i løb der, er så en anden sag :D[/QUOTE]

Ohhh yes…!
Jeg har en hunkat som er så fertil at hun har præsteret at gå på p-piller (hvor hun fik pillen om torsdagen, som normalt - altså var det ikke den første pille hun fik) og så stå på en udstilling i et dommerbur og få øje på en fertil hankat som var LÆKKER og som duftede og sang så dejligt, at hun var nødt til at gå i akut løb, med dertilhørende strint i dommerburet OG op af burgardiner mv, da hun kom ned i buret igen :argh:
Straks hun tråde ind af døren hjemme igen, var løbetiden pist borte!

Se så er det altså svært at udstille fertile hunkatte, hvis ikke man må komme med dem når de er i løb (eller dvs. at hun vár jo ikke i løb da jeg kom - hun gik bare i løb, da hun så ham den lækre…! :smiley: ).

/Mette

:smiley: og de lækre er der unægteligt en del af :smiley: Uha… håber ikke den bette laver sådan et stunt :smiley:

Vi er jo ikke ligefrem herre over de løbetider så vi må jo tage det som det kommer. Jeg har dog ikke selv prøvet at have en hunkat i løbetid med på udstilling. Jeg har dog prøvet at lade en blive hjemme fra en udstilling fordi hun gik i løb to dage før og var i højløb da vi tog på udstilling og jamret hele tiden og var ikke til at holde pga løbetiden. Så jeg foretrak og lade hende blive hjemme…

Men der er jo også de hunkatte der overhovedet ikke er tågehorn i løb på en udstilling, og som heller ikke hverken vrider sig eller spænder som bræt… :slight_smile:

Ja dem er der heldigvis nogle af. Så man kan tage dem med.

[QUOTE=En forhenværende bruger;887092]Hankatte har jo som sådan ikke pauser i deres åbenlyse fertilitet, det har hunnerne trods alt. Det burde være muligt at undvære en udstilling der ramler sammen med en løbetid uden at det behøver at betyde alverden.

Noget andet er at det er alt andet end let at præsentere en hun i løbetid på en udstilling, enten er de stive som et brædt og stritter med alt eller også vrider de sig rundt ved den mindste berøring :wink: Og så bliver ens medudstillere så kedelige i blikket sidst på eftermiddagen, når de har hørt på et tågehorn hele dagen :høhø:[/QUOTE]

Jeg kan ikke se forskellen på om man udstiller fertile hanner eller hunkatte i løbetid. For andre katte kan begge dele være en belastning. Personligt vil jeg hellere have bur ved siden af en hunkat i løb end en hankat, der overpisser sit bur.

Jeg kan huske at have udstillet Fie, da hun var i løb. Det fik Reijers, der dømte, meget sjov ud af, for hun var utrolig forelsket i ham. På de andre katte var hun pissesur - for jeg fandt først ud af det, da jeg skulle sætte dem i bur sammen og hun var efter de andre katte.
Fik et ekstrabur og måtte køre hjem fra Køge efter et ekstra sæt burgardiner (nårh ja, faktisk skulle jeg turen anyway, for Queenie kom fra parring den morgen ;)).
Jeg er ret sikker på, at ingen andre udstillere bemærkede hendes løbetid, for hun var totalt lydløs.