Macbrugere - hvilket program bruger I til tekst og regneark?

Jeg har fået nyt system på min mac, så jeg kan desværre ikke længere bruge den Officepakke jeg havde.

Jeg kender ikke umiddelbart til andre programmer end Officepakken, så jeg vil gerne have nogle anbefalinger. Helst gratisprogrammer :slight_smile:

Open Office? Apache OpenOffice – Officielle hjemmeside – Den gratis og åbne produktivitets pakke

Jeg bruger det på min hjemmepc, og det fungerer fint, jeg savner ikke MS Office. Mon ikke det også sagtens kan erstatte MS Office, når det kører på en Mac?

Open Office er ganske gratis og fungere næste ligesom MS Office

Takker - det prøver jeg :slight_smile:

Ikke et gratisprogram - men jeg har iWork pakken, også fordi den kan læse og skrive de .doc og excel og powerpoint filer folk af og til sender til mig. Kan findes via App store. Programmerne kan købes enkeltvis og hedder Pages, Numbers og Keynote

http://itunes.apple.com/dk/app/numbers/id409203825?l=da&mt=12

De koster 119 kr pr stk.

Open office findes også til Mac - jeg har haft det, men jeg kan bedre li’ iWork.

Njah - når sandt skal siges… til det meste jeg skriver bruger jeg faktisk bare TextEdit, der ligger i Mac’en. Men jeg skriver jo heller ikke professionelt :slight_smile:

Jeg har både anvendt OpenOffice og iWork (Pages, Keynote, Numbers), men jeg er altid vendt tilbage til MS Office, da det bare er langt bedre. På min PC kører det gamle MS Office : MAC 2008 ganske udmærket - og det selvom, at jeg har skiftet til LION.

Jeg har god nok ikke Mac, men min pc kører med et Beta-system der er baseret på den software som ligger på en Mac (det ligner min far’s Mac helt utroligt). Jeg har Libre som laver både tegneprogrammer, skriveprogrammer og regnearkprogrammer. Det minder helt utroligt om opsætningen i Office-pakkerne.

Jeg har også Mac og har investeret i en Offive pakke (for ca et år siden, både Mac og Office).

Hvilken Office version og hvilken OS version er det du har?
Jeg vil helst ikke opgradere, hvis det betyder at mine 1000 til Office-pakken er ‘brugt’ på under et år :S

jeg har Mac Os 10.7 ( det pt nyeste os) og MS Office 2008 så de 2 kan sammen :slight_smile:

[QUOTE=Ann R;862382]Ikke et gratisprogram - men jeg har iWork pakken, også fordi den kan læse og skrive de .doc og excel og powerpoint filer folk af og til sender til mig. Kan findes via App store. Programmerne kan købes enkeltvis og hedder Pages, Numbers og Keynote

http://itunes.apple.com/dk/app/numbers/id409203825?l=da&mt=12

De koster 119 kr pr stk.

Open office findes også til Mac - jeg har haft det, men jeg kan bedre li’ iWork.

Njah - når sandt skal siges… til det meste jeg skriver bruger jeg faktisk bare TextEdit, der ligger i Mac’en. Men jeg skriver jo heller ikke professionelt :)[/QUOTE]

Enig med Ann - på nær TextEdit delen :wink:

Bruger f.eks. pages, når jeg laver katalog for JYRAK - det virker som det skal og dækker mine behov :slight_smile:

/Mette

På arbejdet modtager jeg filer fra Word - og der er Office det eneste der viser kundens dokumenter korrekt.

Det jeg har brug for er at kunne se wordfiler rimeligvis korrekt. Når der kommer artikler til Kattemagasiner, dokumenter fra bestyrelser osv, skal det også vises korrekt.

Hvis det kun var til mine egne ting, ville jeg nok altid bare bruge InDesign, hvis det skal se lidt pænt ud :slight_smile: