Mad i september

Ved godt måneden lakker mod enden, men nu er det lykkes mig at lave god mad hele to gange, og mad jeg ikke plejer at lave, så har lyst til at dele.

Det var pizza begge gange, med færdigkøbt bund, allerede rullet ud på bagepapir (virkelig smart til en person der har svært ved at finde overskud til at lave mad), og færdigkøbt pizzasauce.

Den første blev med pizzasauce m. peberfrugt og chili, kyllingstykker, cocktailpølser, rød peberfrugt, dåseananas og timian og revet ost på toppen. Den var okay, men lidt for stærk og pølserne syntes jeg ikke var det store hit.

Den næste blev med en mildere pizzasauce med basilikum og oregano, kyllingstykker, hvidløgsspegepølse, syltet rødløg, ananas og revet ost. Og så en gang frisk salat på toppen da den kom ud af ovnen. Den var goood. :savle:

13 Synes om

Lørdag fik vi også pizza. Det var en deep pan pizzabund med tomat og 3 eller 4 slags ost på, købt i Brugsen.
Fyldet som jeg selv lavede, var masser af champignons, skåret i kvarte og stegt i smør sammen med grofthakket hvidløg.
Og på den ene halvdel sojafilet stykker (min halvdel), på den anden, skiveskåret pølse. Oven på det hele var rød peberfrugt i tern og tomatskiver og til sidst revet ost.
Søndag og mandag har vi spist varm kartoffelsalat med pølser til.

1 Synes om

Min søn kom med en friskfanget ørred i søndags, så den tilberedte jeg i går. Jeg krydrede den med olivenolie, salt, citronpeber og timian. Smed den i et fad, sammen med gulerødder og rødbeder, også krydret med olivenolie, timian, salt og citronpeber. Enkelt med yderst delikat.

4 Synes om

Hvis ryggen holder sammen støber jeg en bradepande pizza…ellers bliver det bare til en bøf…

3 Synes om

I dag lørdag:
Kødfrikadeller og vegetar deller med kartofler, brun sovs og rødbeder.

I morgen søndag:
Vegetar schnitzler, ovnbagte kartofler, lidt grønsager og krydret bearnaise sauce.

2 Synes om

Mandag
Ris med “kylling” i karry. Favorit ret :star_struck: .

2 Synes om

Søndag: kartoffel/ porre suppe
Mandag: risengrød
Tirsdag: kødsovs med pasta og klatkager til dessert

2 Synes om

Jeg købte et stort hvidkålshoved i går, samt store flotte porrer, frisk selleri, gulerødder og pastinakker. Så i dag har jeg lavet stuvet hvidkål, kogt en stor portion hvidkålssuppe, stegt en ordentig omgang frikadeller og noget medisterpølse. Jeg har lovet naboen en stor portion hvidkålssuppe. Han er en ældre enkemand der bor alene, så det er nok ikke så ofte han selv laver den slags mad :grin:
Nu skal jeg så bare selv finde ud af hvad jeg skal have at spise i aften… Hvidkålssuppe eller stuvet hvidkål… Det er et svært valg, så det bliver nok begge dele :savle:

3 Synes om

Jeg har lige sat en plade boller til hævning, så det må blive boller med smør og rester af hamburgerryg :slight_smile:

3 Synes om