Så fik jeg endelig lavet hummus, som jeg længe har haft planer om. Det tog jo ingen tid.

En portion til nu, og tre til fryseren. Mmm!

Hvordan bliver det efter at ha’ været frosset - for kan klart se potentialet, det ta’r jo samme tid at lave en stor og en lille portion…?
Det er et godt spørgsmål! Det er første gang jeg prøver at fryse det, efter jeg har læst mig til at det kan man sagtens.
Jeg er generelt fan af at lave store portioner, og fryse ned til senere.
Væsken fra kikærterne (aquafaba) røg i øvrigt også i fryseren, til jeg en dag gider eksperimentere med det.
Kender jeg mig selv ret, går der nok ikke frygtelig længe, inden jeg må have første portion tøet op.
Så skal jeg prøve at huske at melde tilbage.
Wok med spidskål, rød peber, løg, nudler, champignon og cashewnødder.
Ryd op gryde.
Jeg havde købt frossen kebab for at prøve det, men havde egentlig ikke nogen større plan for det. Jeg havde så lyst til pizza her til aften - men havde hverken færdigdej (den sædvanlige løsning) eller gær hjemme. Googlede en opskrift på pizzadej uden gær, og voila!
Chilisaucen er hjemmerørt af et par forskellige færdigkøbte chilisaucer (sriracha + mango/chili), lidt ketchup, en anelse chipotle-mayo, og så en god portion chiliflager i.
Nøøøj, det var imponerende godt - og ikke fjernt fra pizzamandens version.
Hvidløgsmarineret lammeculotte, bagte rodfrugter og hjemmelavet rødvinssauce.
Jeg ville gerne have haft lammet lidt mindre tilberedt, og lidt stegte champignoner til (dem kan jeg jo spise til ca alt ) - desværre var dem jeg have hjemme blevet dårlige, og magtede ikke lige bruge en time på at gå i 365 .
Men ganske lækkert, trods “manglerne”.