Så fik jeg endelig kat igen - en lille fin killing på 13 uger. Men hvad må hun få af mad? Lige nu får hun det samme killingefoder som hun fik der hvor jeg hentede hende, men må hun få andre ting? Kød, indmad, fisk? Og hvis ikke, hvornår må de så få den slags?
Og så synes jeg den skal frem igen, selvom jeg ikke kan huske hvem det var herinde der første gang kom med det guldkorn (Vivi Fletcher måske?)
I naturen findes der ikke “killingemus”
Katte er lavet til at kunne spise “rigtig mad” fra de er vænnet fra. At vi mennesker så kan give dem noget med ekstra meget “krudt” i er en anden ting - men teknisk set er killingefoder ikke nødvendigt hvis der ellers er et lødigt fuldfoder tilgængeligt
Ja, lad hende lige falde til, og så kan du ligeså stille begynde at præsentere hende for at det “spændende”
Mine killinger får al den slags fra de begynder at spise selv. Grunden til at jeg vil vente lige lidt nu her, er at stress påvirker mavefloraen, og det vil være træls med en gang diarré
først og fremmest bør du vente mindst 14 dage før du introducerer ny mad sådan at hun falder til og slapper af inden du stresser hendes mave med ny mad.
Når du så skal til at give hende noget nyt så skal du give hende MEGET LIDT - dvs. max en teskefuld. Vent så et døgn og se om det har nogen dårlig indvirkning
på hendes mave. Hvis ikke kan du gå videre. Men meget små skridt og meget langsomt. Du skal også passe på, at hun ikke pludselig bliver kræsen fordi du giver
hende noget hun er helt vild med og så giver hende for meget af det. Det er vigtigt at hun får varieret foder hvis du ikke fortsætter med tørfoderet ( og personligt
anbefaler jeg at du giver hende andre ting end tørfoder også).
Super kommentarer! Mange tak for hjælpen! Netop også min tanke at jeg hellere måtte starte ud med det hun var vandt til at få, men det er jo mange mange år siden jeg sidst har fået en ny killing(og der var jeg vidst 8 år).