Mad til mco killing på 12 uger

hejsa er totalt ny vil bare vide om jeg gør det rigtigt, jeg fik min lille Olivia hjem i søndags og hun får mco killing tørfoder og en 3 del vådfoder af en de små pakker fra rema 2 gang om dagen måske hun skal have mere ? hun har smagt hakket oksekød det kunne hun godt lide, er der noget jeg skal være obs på, hun snakker meget hun lyder som en skovedue :høhø: og er faldt totalt godt til :hjerte:

Hvad har hun været vant til at spise hos opdrætteren? Det vil i hvert falde være en god ting og fortsætte med det, og senere prøve og købe andre ting hun kan spise.

det er da helt fint med rc mco killingefoder, det kan du fint fodre med i et stk tid endnu, vores cmo dreng ional begyndte at spise alm rc mco foder da han var ca 22 uger gammel, han havde valget mellem killingefoder og alm foder og han valgte det alm coon foder. iflg rc kan man fodre med rc kitten til katten er ca 15 mdr

jeg kender ikke til vådkosten fra rema 1000, men kig lige på sukkerindholdet i det foder, men ellers er det osse fint at din killing får vådfoder, evt kan du prøve lux vådfoderet fra aldi, det ved jeg rigtig mange sværger til.
det hakkede oksekød ville jeg være lidt forsigtig med at give for meget af, ikke alle kattemaver tåler det så godt og sådan en bette killingevom er jo lidt sart. men en smule sker der ikke noget ved. ellers kan du jo prøve at give din mco pige noget råt kød osse. det elsker vores ional , han får dog ikke ret meget af gange, max en 10 gr .

intet er mere hyggeligt end sådan en coon der pludre og snakker i et væk, det lyder bare så sødt, men når de vokser op og bliver store er det altså lidt ynkeligt at hører en 8 kgs kat lyder så pjevset og ynkelig
sådan en coon har det mest fantastiske temperament og de falder bare til med det samme og de er med i alt og er noget af det mest nysgerrige man kan forestille sig og ja det er en lidt klodset og fjollet kat, men det har nu altså osse sin charme, det er bla det vi faldt for ved racen

og forresten tillykke med din lille coon pige
hvor er billederne af tøsen

Uha, hvis jeg forsøgte at spise min abykilling af med 10 g råt kød, hakket eller ej, så tror jeg, han ville myrde mig, når jeg sov om natten :høhø:

Lad være med at portionsfodre din killing. Lad hende altid have adgang til tørfoder, og giv hende så gerne vådfoder flere gange om dagen. Killinger har brug for masser af næring til at vokse af. Hvis det på et senere tidspunkt viser sig, at hun ikke kan styre at have ubegrænset adgang til tørt, så kan du overveje at begynde at give mere vådt i stedet. Men i første omgang skal killingen have lov at spise, hvad den vil. Som Johnny skriver, så hold øje med, om der er sukker i foderet. Det er der desværre i det meste supermarkedsfoder. Men ikke Lux fra Aldi, som samtidig er rigtig billigt.

Hakket kød kan være lidt problematisk i forhold til bakterieforekomst. Hakket kød er som regel ikke det friskeste kød i køledisken. Det er ofte lavet af kød, der ikke er blevet solgt som andre udskæringer. Samtidig har det en stor overflade, hvilket giver større forekomst af bakterier. Så der er en risiko for, at katten kan få dårlig mave af det. Når det er sagt, fodrer jeg nu gerne mine med hakket kød, men katte kan også sagtens spise helt almindeligt kød skåret i passende stykker. Desuden må de gerne få knogler, fx kyllingeben, bare de ikke er tilberedt. Så kan de splintre.

langt de fleste af de små foliebakker fra supermarkederen er faktisk ok- men ikke alle- kig efter om der er sukker og korn i. når kun man har en at fodre på så er prisen også overkommelig. 25 kr / kg - det svarer også til tilbudsprisen på div kød.
jeg har været uheldig med råt kød, men mine vil gerne have det tilberedt og der skal man stadig tygge på det så du får tandrens effekten alligevel. og væske er der jo i uanset. Og så kommer man langt med dato varer til en billig penge uden at være bange for baktusser.

At fortsætte med killingefoder så længe som producenten anbefaler er sjældent en god ide- så kan de trille til sidst. men de første 8 mdrs tid er fint.
derefter kan du kigge i de forskellige tråde om foder herinde. Der er mange muligheder og katte trives forskelligt på forskellige løsninger, så man er nødt til at prøve sig frem.