Mad

Hej med jer
Jeg er fornylig blevet ejer af en dejlig rød /hvid huskat på 1 1/2 år
Jeg vil gerne høre jeres erfaringer med tørfoder
Sille er ikke glad for det tørfoder som hun får pt Det er whiskas fra Netto
I hendes vådfoder foretrækker hun smag af okse
Hvilket tørfoder foretrækker jeres katte og kender I til et tørfoder der smager af oksekød
Mvh Else

3 Synes om

Hej :nissevink:
:velkommentilkg:
Mine katte får Hill’s perfect digestion i øjeblikket, da den ene af mine af og til får lidt blød mave.

Den smager dog ikke af oksekød. Jeg kiggede lige hos Maxizoo, og mærkerne Happycat, Real Nature Wilderness Adult, Pure Gold og Multifit har varianter hvor der står det er med okse. Så måske kunne der være noget af det din kat vil kunne lide?

Må vi se et billede af dejligheden?

3 Synes om

Velkommen til såvel dig som Sille! :grinning:

Mine er generelt ikke kræsne med tørfoder - det er de derimod med vådfoder - og pt. får de 3 slags, Hill T/D, Purizon & Wild Freedom. Ingen af disse er med oksekød, og en hurtig browsing hos Zooplus, hvor jeg handler foder, indikerer at det ikke er den mest udbredte “smagsvariant”, i “” da det sjældent er den primære ingrediens, der opgives i den forbindelse…

Så okse-smagen i hendes vådfoder vil med overvejende sandsynlighed ikke minde om smagen i et tørfoder-produkt med okse - min anbefaling vil være først og fremmest at se efter tørfoder der ernæringsmæssigt ser fornuftigt ud, og så prøve jer frem.

Kan du så samtidig finde noget, der rent faktisk er med okse, er det jo det oplagte sted at starte - mange fodermærker kan fås i prøvepose størrelse, og der er også flere der giver smagsgaranti, så man har mulighed for et få refunderet i hvert fald noget af prisen, hvis katten ikke gider æde det.

PS. Whiskas er heller ikke blandt mine foretrukne fodermærker, så jeg er enig med Sille… :wink:

4 Synes om

:velkommentilkg:

Hej Dorte
Tak for svaret
Jeg vil meget gerne sende et billede af smuk-sakken men kan ikke rigtig gennemskue hvordan jeg linker et foto her på siden
Måske du kan fortælle mig hvad jeg skal trykke på for at komme ind på mine fotos
Jeg troede umiddelbart at det var ikonet med de 2 cirkler der hænger sammen , men den var ikke brugbar
Mvh Else

1 Synes om

Hej Dorte Tak for svaret
Ja jeg vil prøve om jeg kan få fat i nogle smags prøver inden jeg ( eller måske Sille) beslutter hvilket produkt der kan godkendes :blush:

2 Synes om

Hej Dorte
Ser lige at der ikke var dig men en anden der bad om et foto
Ikke at du ikke må få et foto af Sille men bare for at forklare det svar jeg fik sendt til dig i stedet for den der bad om et foto
Mvh Else

2 Synes om

Selv tak! :wink:
“Hønseringene” er til indsætning af links - til overførsel af billeder skal du bruge den her:

Du kan også indsætte direkte ved at paste billedet ind i teksten.

1 Synes om

Hej Osquary
Tak for svaret
Jeg vil meget gerne sende et billede af smuk-sakken men kan ikke lige gennemskue hvordan jeg linker et foto på
Troede at det var ikonet med de 2 cirkler der hænger sammen men det viste sig ikke at være brugbart
Måske du kan fortælle mig hvad jeg skal trykke på for at linke et foto på

1 Synes om

Hvis du er på computer, kan du også åbne din mappe med billeder og trække billeder direkte fra mappen over i svarfeltet her på forum :blush:

3 Synes om

Og hvis du er på fra en telefon:

1 Synes om

Et rimelig ok mærke i vådfoder som ret mange kræsne katte også gerne spiser er Latz (eller Felix hvis du er over grænsen).

Af tørkost så er alt næsten bedre end det nuværende. Der er gamle tråde om det herinde, men orker du ikke at trawle igennem er fx porta 21 et godt foder der ikke er alt for dyrt.
Det fås på zooplus. De har også Latz.
Et andet bud på vådfoder hvis mis er mere til paté end bidder i gele, er animonda carny. Der er 100 grs foliebakker med mange forskellige smage.

Og husk at skifte stille over ved at blande det sammen, så maven kan følge med

2 Synes om

Som tørfoder har jeg brugt Happy Cat i en del år - godt nok typisk lammevarianten, men jeg tænker, at alle smagsvarianter er samme kvalitet - og har været meget tilfreds med både pris og mine kattes trivsel på foderet :slight_smile:

Sjovt nok er Whiskas vådfoder ret undervurderet af mange. Hvis man læser ingredienslisten er den faktisk ikke dårlig, men tørfoderet er virkelig dårligt og fyldt med unødvendige tilsætningsstoffer :slight_smile:

1 Synes om

Måske kan det være nyttigt for @sille1, hvis I linker til de steder, hvor man kan få det foder, I anbefaler. Ikke alle kender fx Zooplus :slight_smile:

@sille1, hvis du har mulighed for det, så prøv at gå en tur i MaxiZoo. Der er et noget større udvalg i foder end i supermarkedet.

2 Synes om