Maden i April

Fuldkornsbagel med philadelphia light, røget laks, en halv avocado. Og dertil 200g frisk grønt

i aften står den på lækker lasagne :slight_smile: jeg skal bare leverer kødet så har et vennepar resten :slight_smile:
Det er lige det jeg trænger til i aften - nemt mad :slight_smile:

Vi har fået hakkebøf med spejlæg, og vegansk æggekage med champignon, tomat og purløg. Begge dele med brød til.

En spand broccoli, en smule fuldkornspasta vendt med en teske pesto, en masse kyllingetern

[QUOTE=ThildeL;1281177]Vi fik i går røget laks, hytteost, avocado, fintsnittet spidskål rullet sammen i en æggewrap med spinat i.

I dag: Spidskåls/fuldkornslasagne og selvfølgelig en ordentlig r*vfuld brocolli til.[/QUOTE]

Tak for “tillykke”-klikket…

Arrrrrgh! Genboen havde ret, det var en god ide at bestille pizza idag, og det skulle jeg også have gjort! Først smed jeg en lille øko-medister i ovnen med sød chili sovs ovenpå. Det brankede simpelthen på et øjeblik mens jeg lige skrællede og rev nogle gulerødder…! Sååååå kastede jeg nogle frosne frikadeller ind i ovnen i stedet, mens jeg kæmpede med den sødeste pakke pasta hentet i Lidl med noget chili pulver. Pastaen var simpelthen det ringeste jeg længe har kogt i en gryde - de var SÅ længe om at blive møre, og chilien var ganske enkelt uspiselig…! Men coleslawen blev da meget god… Sidste gang jeg køber pasta i Lidl - jeg får det kun ganske få gange om året, og så skal det dæleme også være godt…

Laksefrikadeller og rugbrød og gemalen fik bøf og rugbrød. Rugbrødet var fra Brugsens bager og er et rigtigt godt rugbrød

Min nye yndlings spise - flæskesværs paneret kyllingebryst ‘‘nuggets’’ :høhø: som blev prøvet for første gang i Lørdags, og måtte gentages i dag også. :thumbup: med hjemmelavet karry dip til.

har jo bagt hveder…så dem er jeg da nødt til at smage…der er franskbrød i ovnen, så lunt franskbrød med en kold bøf og en ostemad …og en hvede

ka’ i tåle at høre det …?

tysk entrecôte med smørdampede tyske kartofler krydret med dild, timian og merian, flødestuvede tyske champignon og tysk kryddersmør …så har jeg da sat det danske CO2 udslip ganske væsentligt ned…og når det har sat sig lidt …en vaffel med hjemmelavet chokoladeis