Jeg var ude og spise i går, på Asminderød Kro, i anledning af Smag på byen Nordsjælland http://smagpaabyen.dk Forret
Rimmet torsk med sauce nage og muslinger
Hovedret
Kalvefilet i svøb af seranoskinke og unghane med trøffel, variation af selleri og rødvinssauce
Dessert
Hvid og mørk chokoladekage, mousse, trøffel, is og bær
Jeg havde marineret klumpen fra en kronkalv-kølle i en limfjords-porter i et døgnstid og skåret tre gode steaks ud af den. Dem tog jeg så med hjem til nogle venner, hvor vi fik god gammeldags sovs og kartofler til
Det var måske ikke det sundeste, men kødet kom virkelig til sin ret, når der ikke var mere tilbehør end det MUUUMS det smagte godt!
I aften skal jeg have spist den ene ende klumpen, som røg tilbage i øllet. Så må jeg se, hvad jeg lige finder på med det
Vi fik “functional food” - jeg er ikke den store fan af laks, men Rahbek Fisk laver noget antageligt indbagt laks. Dertil stuvet spinat til mig selv mens gemalen fik pommes. Så var alle glade
VH
Susanne
Vi har i 2 dage spist kartoffelmos og hhv. almindelig millionbøf og en udgave af sojakød og shitake svampe, med syltede rødbeder og solbærsyltetøj til.
I dag skal vi have de sørgelige rester: Kartoffelmos og soja/svampesovs til mig, maccaroni til manden, hans kødsovs suppleres med enten champignon eller cocktailpølser.
Lige om lidt er gemalen færdig med stegt bacon (en røget ribbensteg der er skåret i skiver), kartofter og persillesovs. Jeg vil spise så jeg end ikke kan rokke med ørene.
Havregrød!! Det skulle have været omelet med bacon… men NOGEN fixede lige at hoppe på køkkenbordet, slukke for komfuret og stikke af med al baconen mens jeg lige var 30 sekunder ovenpå for at skifte tøj Så det blev havregrød i stedet…!!
Gammeldaws grydestegt kylling fyldt med persille.
Dertil nye kartofler, skysovs og hjemmelavet agurkesalat
Det var ellers meningen at vi også skulle have haft rabarberkompot til…men rabarberne var ikke større end en mælkebøtte
i går…en stor vammel ulækker supermør tysk entrecote til 40 kr parret med sprød krølle und alles, smørdampede dild kartofler og hvidløgssmør i spandevis
i dag aspargessuppe og hvidløgsflutes
En fantastisk risotto og crispy kylling (kylling vendt i cornflakes blandet med krydderier) det smagte fantastisk… Har længe kigget på opskriften og nu tog jeg mig endelig sammen og lavede det…