Maden i April

Jeg var ude og spise i går, på Asminderød Kro, i anledning af Smag på byen Nordsjælland http://smagpaabyen.dk Forret
Rimmet torsk med sauce nage og muslinger

Hovedret
 Kalvefilet i svøb af seranoskinke og unghane med trøffel,  variation af selleri og rødvinssauce

Dessert
 Hvid og mørk chokoladekage, mousse, trøffel, is og bær

Er desserten virkelig lige så stor som hovedretten, eller snyder billederne? :slight_smile:

Desserten var mindre, men ikke meget.

i går stod aftensmaden på simpel men GOD mad :smiley:

Jeg havde marineret klumpen fra en kronkalv-kølle i en limfjords-porter i et døgnstid og skåret tre gode steaks ud af den. Dem tog jeg så med hjem til nogle venner, hvor vi fik god gammeldags sovs og kartofler til :savle:
Det var måske ikke det sundeste, men kødet kom virkelig til sin ret, når der ikke var mere tilbehør end det :ups: MUUUMS det smagte godt! :smiley:

I aften skal jeg have spist den ene ende klumpen, som røg tilbage i øllet. Så må jeg se, hvad jeg lige finder på med det :slight_smile:

Vi fik “functional food” - jeg er ikke den store fan af laks, men Rahbek Fisk laver noget antageligt indbagt laks. Dertil stuvet spinat til mig selv mens gemalen fik pommes. Så var alle glade :slight_smile:
VH
Susanne

Vi fik i går røget laks, hytteost, avocado, fintsnittet spidskål rullet sammen i en æggewrap med spinat i.

I dag: Spidskåls/fuldkornslasagne og selvfølgelig en ordentlig r*vfuld brocolli til.

Skal på keramikkursus i aften, så mad bliver noget fra den der lille charmerende franske café inde ved Israels Plads :slight_smile:

Noget andet end i går, hvor menuen stod på en banan og et stk ristet brød - fordelt over hele aftenen… og det eneste jeg fik at spise hele dagen.

Vi har i 2 dage spist kartoffelmos og hhv. almindelig millionbøf og en udgave af sojakød og shitake svampe, med syltede rødbeder og solbærsyltetøj til.
I dag skal vi have de sørgelige rester: Kartoffelmos og soja/svampesovs til mig, maccaroni til manden, hans kødsovs suppleres med enten champignon eller cocktailpølser.

Lige om lidt er gemalen færdig med stegt bacon (en røget ribbensteg der er skåret i skiver), kartofter og persillesovs. Jeg vil spise så jeg end ikke kan rokke med ørene.

Vi har hentet noget thai take away. Orker ikke at lave mad.

Havregrød!! Det skulle have været omelet med bacon… men NOGEN fixede lige at hoppe på køkkenbordet, slukke for komfuret og stikke af med al baconen mens jeg lige var 30 sekunder ovenpå for at skifte tøj :venter: Så det blev havregrød i stedet…!!

Vi skulle have flæskesteg med salat til. Ole skulle lave mad.

Han havde pænt ridset og saltet grisse og sat den i ovnen. Efter en time kiggede han til den… og han har så kun tændt for lyset i ovnen. Ikke varmen…

Såååå… rugbrød det blev…

Herhjemme hedder det stunt “en Ole”. Så kan I jo selv gætte hvor tit han har gjort det :stuck_out_tongue:

Kylling m sprødt skind på bund af nye kartofler, rødløg, gulerødder, champignon og broccoli

Idag: Hvad køleskabet gemte…Æggekage med bacon og brød. Og til mig… Brasede kartofler og revet gulerod med appelsinsaft.

Gammeldaws grydestegt kylling fyldt med persille. :slight_smile:
Dertil nye kartofler, skysovs og hjemmelavet agurkesalat :savle:
Det var ellers meningen at vi også skulle have haft rabarberkompot til…men rabarberne var ikke større end en mælkebøtte :tihi:

Ungarnsk gullasch med brune ris og broccoli

i går…en stor vammel ulækker supermør tysk entrecote til 40 kr parret med sprød krølle und alles, smørdampede dild kartofler og hvidløgssmør i spandevis
i dag aspargessuppe og hvidløgsflutes

Igår fik vi kartofler, brun sovs og to slags frikadeller, og med syltede rødbeder til.

Idag skal vi så have kartoflerne opvarmet i sovsen, frikadeller og flere syltede rødbeder.

Pasta Carbonara med broccoli og grøn peber :savle:

En fantastisk risotto og crispy kylling (kylling vendt i cornflakes blandet med krydderier) det smagte fantastisk… Har længe kigget på opskriften og nu tog jeg mig endelig sammen og lavede det…