Jeg har noget creme fraiche 9%, og jeg fik grønkål i min kasse fra øko-pusheren, så jeg vil lave “farmor-salat”.
Da jeg var barn lavede min farmor en grønkålssalat med finthakket, rå grønkål, der blev vendt i creme fraiche, der blev tilsat citron og rosiner…
Gæster i aften - helt uformelt, hvilket også afspejler sig i maden…
Kyllingetapas (filet omviklet med lufttørret skinke og stegt)
Grillet grøn peberfrugt i olie med mandler.
Soltørrede grønne tomater.
Grillede artiskokker.
Aioli med masser af hvidløg
Asparges omviklet med bacon.
Gedeost rørt med skyr sammen med lidt krydderurter og hakkede soltørrede røde tomater.
Lidt alt for god spansk hvidvin… og prøvesmagning af en forhåbentlig lige så god fransk rose
Nå, ja… og en LCHF/P chokoladetærte med rørt cremefraice og blåbær.
Der er rester tilbage fra i går, så det bliver nok det.
Kyllingefrikadeller med masser af løg og porre og dertil ris og bearnaisesovs og en masse rå grønsager (peber, tomat, agurk og gulerødder), det var en rigtig god aftensmad
Pulled pork, coleslaw og hjemmebagte burgerboller
I dag har vi fået lækre kyllingeburger til aftensmad
Februar bragte lige lovligt store mængder knækbrød og havregrød og andet “ikke-rigtigt-mad”. Marts starter bedre: Kalveculotte med pommes til gemalen - jeg er sikker på han smiler endnu; broccoli til mig selv - og det var ikke så ringe endda Imorgen står den på rester
Vi havde Simone og min bror på besøg og jeg lavede okseculotte med ovenkartofler i både, rodfrugter, franske kartofler og en sovs af skyen fra stegen.
Hvis jeg selv skal sige det blev det sgu ret vellykket og lækkert
Har været til Maine Coon klubbens GF og kom hjem til en lækker mexicansk krydret kylling , majs og kartoffel/selleri/porremos.
Og en chai latte til kaffen
Forloren hare med vildtsovs…kartofler, rødkålssalat , tyttebær,og lidt franske kartofler også…og 3 slags is til dessert
I aften står den på lasagne.
Venligst
Dorthe
Svinemørbradgryde med italiensk pølse…
Jan får ris til og jeg skal have squash"spaghetti"…
jeg fandt noget purløg udenfor, så det røg til en gang kryddersmør…og i fryseren fandt jeg et par entrecoter…med enten fritter eller råstegte og lidt salat
Rispapirruller med rejer og masser af agurk, gulerod og salat
Svampe fyldt mørbrad , hvad vi skal have til ved jeg ikke endnu :?
Jeg har taget lidt hakket kød ud af fryseren, der kan blive 2 små karbonader til manden af det. Og så kartofler og en eller anden form for grønsager.
nå men kom til finde lidt chokolade, så byggede en kiksekage og noget chokoladefrugtsalat
En salat med oksefilet og ristet bacon
Hjemmelavet pizza:)
biksemad og spejlæg…ikke nogen der hører til mine favorit retter, men ned kom det da.