Madglæde

[quote=Eva;343848]Intet er så lækkert i madskålen, at det kan måle sig med det, kattens menneske guffer i sig!

:klapper::klapper::klapper::klapper:[/quote]

Hvis det nu var lidt menneske-kød uden krydderier osv.? :slight_smile:
Eller måske de kunne finde noget vådfoder, der kunne måle sig.
Evt. kan man jo også give det lidt FØR, man sætter sig, så misser forhåbentlig er mæt nok til at overgive sig hurtigere.

[quote=pivnu;343861]
Evt. kan man jo også give det lidt FØR, man sætter sig, så misser forhåbentlig er mæt nok til at overgive sig hurtigere.[/quote]

HA!!! Du bor ikke sammen med Coon eller Aby kan jeg høre?!! :smiley:
Det er flintrende ligegyldigt, hvad der serveres i den dertil indrettede madskål… MIN MAD er pr definition bedre! Meget bedre!!!

Det virkelig sjove er at Ting (aby’en) faktisk er utroligt kræsen og alligevel ikke vil have halvdelen af det hun tigger sig til…

Især Jarl - vores lille coondreng - var håbløs mht sit tiggeri som han havde udviklet til perfektion… helt frem til og med at ligge ovenpå den arm man holder sin gaffel i… det gav så god garanti for at noget blev droppet på vejen fra tallerkenen og op til munden… og så var Jarl altid klar og meget villig til at rydde op :muhaha:
Jarl var ganske enkelt altædende!!! vi spiser krydret mad her i huset… ergo spiste Jarl også krydret mad… vi spiser salat - ergo spiste Jarl også salat komplet med dressing… altædende og konstant sulten suk
(Kors, hvor jeg savner ham! :brist: )

Ja ja, herhjemme stjæler Diego hellere end gerne jalapeños fra Caspers pizza - mange gange. :wink: Tilsyneladende synes han ikke at de er stærke…

Pivnu - haha, jeg ville jo da skulle give dem mange 100 gram for at afholde dem fra at tigge ved bordet bagefter -høhø

Hvis I med mellemrum giver jeres kat lov til at spise ved bordet så vil han fortsætte med at springe op og tigge - det er et enten eller valg, som I skal tage.

Bare en gang det svipser, så har I den uønskede adfærd - at springe op - tilbage med fuld styrke.

Katte gør det, som vi lærer dem at gøre, når de er sammen med os.

MVH

(højst et lille stykke rent kyllinge- eller oksekød i ny og næ og kun så lidt at han stadig vil have sin rigtige missemad

Jamen katten forsøger sikkert blot at forklare, at kylling og oksekød er mere rigtig missemad end…øøøhh nåe jae… “rigtig missemad”.
Og det har katten fuldstændig ret i…og de tager normalt ikke skade af menenskemad i moderate mængder.
Mine får da også rester af og til.

Men alt det der med katte der befinder sig på bordene mens man spiser, katte der stjæler maden o.s.v., det er altså kun fordi kattene har fået lov til at udvikle den adfærd…man har givet dem lov, fodret dem ved bordet m.m.

Og så en anden ting, giv kattene mad lige før I selv skal spise.

Intet er så lækkert i madskålen, at det kan måle sig med det, kattens menneske guffer i sig

Måske ikke, men derfor behøver kattene ikke tigge, hoppe op på bordet, stjæle maden o.s.v…det er kun fordi de har fået lov at tillægge sig vanen, at de slipper afsted med det.

Og når først det er en vane, så er det som regel for sent at rette, for det er nemmere at lære dem fra små, at det er forbudt.

[quote=dK Gugs;343742]Hej Claus
Det er altså ikke noget vi har lært ham:høhø:.
Jeg synes at huske ord som “nuttethedsfaktor:wehuu:”, “udgravning af rejer i rejeosten”, “uimodståelig:wehuu:”, “jordegernstilling” i mails fra jer, hvor I beskrev hvor svært det var at sige nej til den lille fyr, når han godt lige ville have en lille bid lækkerier.

)[/quote]

Nå…så kom sandheden -LOL-LOL-LOL