Min Nala har fået øremider IGEN! Jeg har læst rundt omkring på nettet at rapsolie virker mod øremider? Er der nogle der har erfaring omkring det? Rapsolie er mere SU venlig pris i forhold til et smut til dyrelægen så det ville være fantastisk hvis det virker
Jeg vil aldrig turde behandle med madolie - et ungt par med 2 birmaer, behandlede med olivenolie, med det resultat at begge katte fik en slem slem omgang svamp i ørerne, som har været meget svær at slå ned.
Jeg ville heller ikke begynde med den slags hjemmestrikkede behandlinger.
Kender man sin dyrlæge må det være muligt at få ham/ hende til at ringe en recept ind på Stronghold på nærmeste apotek
Den regning man forsøger at spare, kan meget vel ende med at blive en hel del højere end udgangspunktet.
Kendte også en, hvis kat, fik svamp i ørerne efter hjemmebehandling med madolie. Efter madolien havde slået alvorligt fejl og den også fik svamp, så havde hun hørt at atamon ville afhjælpe svampen. Det skete så aldrig. Enden blev en mega regning og en kat der havde tabt hørelsen delvist på det ene øre. Så…dyrlægen ER bare bedre.
En anden grund til at dyrlægen bør konsulteres er, at man SLET IKKE ‘bare’ hælder ‘noget’ i øret, hvis trommehinden er sprængt.
Hvordan trommehinden ser ud, kan kun afgøres med et otoskop.
at forsøge at behandle selv kan blive meget meget meget dyrt!!!
hvis din kat reagerer på madolien, udvikler svamp, får betændelse eller noget andet der koster dig tusinder og atter tusinder at få behandlet… LAD VÆRE!! det kan koste dig måneders SU
det svarer lidt til at hælde kamille i øjet på kattenb for at forhindre øjenbetændelse … det er verdens mest IDIOTISKE ide… ikke alene er den hjemmestrikket - kamillete er fyldt med partikler der kan ridse og skade kattens øjne og hvad værre er - PH værdien er så forkert i forhold til kattens egen at det i bedste fald kun er smertefuldt for katten…
hjemmebryggede behandlinger er ALDRIG en god ide… du risikerer at det ender med 10.000 krs operation fordi du bruge 20 kr på madolie fremfor 200 på dyrlægen… det er meget dårlig business