Mælkeerstatning, hvor længe?

Hej igen.

Opretter lige en ny tråd, da den tidligere blir lidt lang at læse :zzz:
Ved interesse er det denne: http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?31524-Mælkeknuder-mm.

Har selvfølgelig ringet til dyrlægen :slight_smile:

Killingerne er nu 5,5 og 5 uger.
De har siden i forgårs ikke gidet erstatningen, med pipette (købte det på apoteket, LactiKitten, da dyrlægen ikke havde mere KMR)

Vil lige sige det er efter, at jeg er stoppet med at komme lidt KMR i, som jeg havde frosset ned. Så nu smager det åbenbart ikke så godt.

Men har så blendet bla. rejer i, og så er de helt vilde :thumbup:
Er det oki med rejer? Selvfølgelig ikke dem der ligger i lage, da de er ret saltede.

Min bekymring går ud på om de får nok erstatning (næring) dagligt?
Dyrlægen siger de ikke behøver det mere, nu de er så store…

De får også RC, de små bakker og RC babycat 34 tørfoder.
Er ikke et specielt hit, men med torskerogn hjælper det.
Kommer erstatning over alt foder.

De drikker fint vand også, og tisser meget.

Hvis de kunne vælge ville de hellere ha missemors LUX, som hun får sammen med RC Kitten 36.

Ja, det blev et lidt langt indlæg…

Go weekend til jer alle :yah:

Nu hvor de spiser fast føde, er det ikke længere nødvendigt med mælkeerstatning. Nogle killinger nægter ganske simpelt at spise killingefoder - så længe der er godt voksenfoder i huset, så kan de fint trives på det.

Tak for svaret :slight_smile:

Blev nød til at spørge her, da min dyrlæge jo ikke altid har haft ret…

Jeg vil nu sige, at de stadig har brug for mælken - men ikke med pipette.
Hæld det op i en lille skål, som de så kan drikke af efter behov :slight_smile:

Har jeg også tænkt mig, hælder det over alt mad :wink:

Men hvis jeg kommer det i en skål, hvor længe kan det så holde sig uden at blive surt?

[QUOTE=MuzzeLykke;643515]Har jeg også tænkt mig, hælder det over alt mad :wink:

Men hvis jeg kommer det i en skål, hvor længe kan det så holde sig uden at blive surt?[/QUOTE]

Jeg ville ikke hælde det over maden. Killingerne skal jo vænne sig til de forskellige madtyper og deres forskellige smag. At lade alt smage af mælk, synes jeg er en dårlig idé.
Mælken kan sagtens holde nogle timer.

Så må jeg prøve det :slight_smile:

Var mere bekymret for de så ikke fik næring nok.

Er det oki de får lidt rejer?

Jeg ville prøve at bruge mindst muligt af rejer og torskerogn til de små skattebasser.
Frosne rejer indeholder også alt for meget salt, så det vil jeg antage, at rejer generelt gør. Torskerogn gør også. Desuden indeholder torskerogn også temmelig meget D-vitamin (der jo er et fedtopløseligt vitamin og derfor ikke bør overdrives), og jeg ville være bekymret for tungmetaller i rejerne.
I sidste ende ville jeg også være bange for, om det ender som en bjørnetjeneste og kræsne mislinger, der ikke vil spise mad uden :wink: Prøv at se og veje om de trods alt ikke spiser fint på den rigtige kattemad alene. Ellers ville jeg hellere købe en anelse mere KMR (som pulver eller flydende, som du fryser i isterninger) og så blande det i foderet. For det er i det mindste ikke så usund en uvane, hvis du skal bøvle med den senere :slight_smile: (men vil i øvrigt give Vivi ret vedr. at de skal kunne spise alm. kattemad).

Takker skal du ha pivnu, det lyder jo rigtig fornuftigt.

Har bare kæmpet med at især den lille skulle gå op i vægt, da han tabte sig lidt, og så stod vægten stille.
Men nu har han taget voldsomt på de sidste dage :slight_smile: