Mælkeprodukter?

Da jeg stadig ikke har haft set store held med at få Ebony til at spise vådfoder (hun har blæreproblemer) - tænker jeg nu i alternative drikkevarer, for at få lidt mere væske i hende.

Jeg ved at hun er helt vild med fløde(skum) - så tænker derfor om der er noget i den dur, jeg kan give hende at drikke… :?
Så vidt jeg husker, er katte laktoseintoletarante, men nogle serverer alligevel f.eks. kaffefløde. Er der mindre laktose i, så de kan tåle det bedre en alm. mælk?

Og hvad med f.eks. Whiskas kattemælk ( http://www.whiskas.dk/dk/products_milktreats_milk.html )? Nu kan jeg ikke lige finde en indholdsdeklaration på den, men ville det kunne være et alternativ? Som jeg umiddelbart ser det, også udfra hjemmesiden, er deres kattemælk lidt ment som en “snack”. Hun er ret kompakt af bygning og har en lille delle, men er slet ikke fed. Så umiddelbart bekymrer jeg mig ikke over ekstra kalorier, indtil jeg vinder kampen om vådfoderet. :slight_smile:
Findes der evt. mere lødig kattemælk? (Det sagt uden at vide om der egentlig er noget galt med Whiskas’, men jeg har jo min tvivl… :S)

Jeg har allerede 7 vandskåle til 3 katte + en vandfontæne (som til min store ærgrelse, stadig ikke er specielt populær), og jeg giver hende en gang i mellem vand med sprøjte (det er ikke alle dage hun gider, og jeg ønsker ikke at gøre det med tvang, medmindre det er virkelig nødvendigt).

Det jeg har allermest succes med at få kattene til at drikke i større mængder, det er kogevandet fra f.eks. kylling og fisk.

Og ellers kaffefløde, men pas på, for selv om du mener katten ikke er fed, så sætter det sig altså såfremt den rigtig får smag for fløde, selv om fedtprocenten ikke er så høj i kaffefløden.

Når jeg koger fisk, kød eller kylling til misserne, så er det altid i rigeligt vand, for det kan gemmes i køleskabet et par dage og de er helt vilde med det.

[quote=Felis;328996]Det jeg har allermest succes med at få kattene til at drikke i større mængder, det er kogevandet fra f.eks. kylling og fisk.

Og ellers kaffefløde, men pas på, for selv om du mener katten ikke er fed, så sætter det sig altså såfremt den rigtig får smag for fløde, selv om fedtprocenten ikke er så høj i kaffefløden.

Når jeg koger fisk, kød eller kylling til misserne, så er det altid i rigeligt vand, for det kan gemmes i køleskabet et par dage og de er helt vilde med det.[/quote]

Åh ja, det kunne jeg selvfølgelig også have skrevet … jeg har prøvet kogevand, og Ebony kiggede på mig, som om jeg var åndssvag. :tihi:

Men ja, måske kaffefløde evt. blandet med lidt vand, kunne gøre det.

Har du prøvet at give hende Hill’s A/D med masser af lunken vand måske opspædet med en anelse kaffefløde…jeg kan IKKE forestille mig hun vil vrænge næse af den cocktail…jeg får altid lyst til at smage på den når jeg laver den (til dyrene):ups: vel og mærke :tihi:

Det har jeg godt nok ikke, nej. Så længe det involverer vådfoder, er jeg dog ikke for optimistisk. :S Meeen, jeg skal da give det et forsøg i næste uge, når jeg har muligheden for at få fingrene i noget A/D. :slight_smile:

Tea…når du hælder vådfoderet op i en skål, så tilsæt vand - meget vand.
Det gør jeg hver dag. :slight_smile:

Ikke fordi mine ikke vil drikke; men ligesom med os mennesker, kan ingen af os få for meget væde.
Her tænkes mest på vand…:slight_smile:

[quote=Mona Jensen;329025]Tea…når du hælder vådfoderet op i en skål, så tilsæt vand - meget vand.
Det gør jeg hver dag. :slight_smile:

Ikke fordi mine ikke vil drikke; men ligesom med os mennesker, kan ingen af os få for meget væde.
Her tænkes mest på vand…:)[/quote]

Om jeg tilsætter meget vand, ved jeg ikke - men jeg tilsætter da vand. :slight_smile:
Er det en 400 grams dåse der har været i køleskabet, får portionen tilmed en tur i mikroovnen.
Cæsars portion får også lidt HUSK - det hjælper fantastisk på hans diarre (som nu faktisk er væk). Når han har spist det, og slået mave et par timer, spiser han de andres. :argh:
(Måske synes Ebony og Fnuggi at jeg mishandler dem, med mine utallige forsøg på kun at servere vådfoder, men Cæsar er vældig tilfreds! :tihi:)

Jeg ved godt hvordan du har det. Hvis de ikke vil så vil de bare ikke. Sådanne er Nunuu. Han er glad for hans tørkost og alt andet interesser ham bare, dog vil han ikke spise det :tihi:

Det jeg mener med at det interessere ham er at han da lige skal undersøge hvad det er, men så heller ikke mere. :høhø:

Min dyrlæge er begyndt med at føre Specific nyrerdiæt både som våd og som tørfodder. Jeg købte en lille bakke af vådfodderet og Victoria er vild med det. Jeg giver lidt ovenpå hendes normale vådkost hvis hun en dag ikke har lyst til at spise den og så glider det ned alt sammen. :slight_smile:

[quote=Tea;329029]Om jeg tilsætter meget vand, ved jeg ikke - men jeg tilsætter da vand. :slight_smile:
Er det en 400 grams dåse der har været i køleskabet, får portionen tilmed en tur i mikroovnen.
Cæsars portion får også lidt HUSK - det hjælper fantastisk på hans diarre (som nu faktisk er væk). Når han har spist det, og slået mave et par timer, spiser han de andres. :argh:
(Måske synes Ebony og Fnuggi at jeg mishandler dem, med mine utallige forsøg på kun at servere vådfoder, men Cæsar er vældig tilfreds! :tihi:)[/quote]

Har du prøvet sheeba lux de små runde og feline porta 100 g poser med kylling det kunne du bruge og gør som de andre siger min kræsen birma er vild med det

[quote=birtheras;329040]Jeg ved godt hvordan du har det. Hvis de ikke vil så vil de bare ikke. Sådanne er Nunuu. Han er glad for hans tørkost og alt andet interesser ham bare, dog vil han ikke spise det :tihi:

Det jeg mener med at det interessere ham er at han da lige skal undersøge hvad det er, men så heller ikke mere. :høhø:[/quote]

Det samme her! Det er så frustrerende, når jeg ved, at hun bliver syg gang på gang. :S

Jep - hun virker stadig dybt fornærmet, over at jeg kan finde på at servere sådan noget bras for hende. :S

Jeg har vel snart været 80 % af de mest populære/tilgængelige mærker i gennem. Det er derfor jeg nu prøver at tænke i alternative baner.

Tak tørkosten fra hende og luk hende inde i soveværelset med vådmad og vand samt et toilet.

Jeg mener jeg så dette råd i en anden tråd :slight_smile:

Hvad med at give en lille klat vådfodder som du så lægger hendes tørkost ovenpå? Igen, så er hun nok nødt til at være for sig selv for at du ved om det er hende der har spist det :slight_smile:

Gedemælk. Det fås i Irma. Men det feder altså :tihi: Jeg må indrømme, at jeg ikke aner, hvordan det adskiller sig fra komælk, men Lis har gerne anbefalet det til killinger. Mine tåler det sådan rimeligt. Men jeg kan da godt se det i bakken, når Deena nærmest selv slubrer 1 liter i sig i løbet af nogle få dage…
Kaffefløde indeholder ikke ret meget mindre laktos end mælk. Ved ikke hvorfor, det altid påstås.
Men surmælksprodukter er lidt bedre. Så hvis noget creme fraiche skulle lokke, så…

Det er svært at pådutte en kat nye vaner.

Mit gamle kuld fik næsten kun tørfoder fordi jeg var lidt for autoritetstro og gjorde alt hvad dyrlægen sagde. Det gik ikke så godt.

Mit nye kuld som er ca. 5 og 6 mdr. får en alsidig kost. Jeg prøver at variere mest muligt. Vådfoder som hovedkost og en smule tørfoder når jeg er væk i flere timer og til natten så jeg kan få lov til at sove.

Har købt en masse små baljer i Føtex til 10 kr. stk.
Har en i køkkenet til vand, en anden i stuen med en bold i til leg og en anden har jeg sået kattemalt i.

Baljen der står i stuen bliver der drukket mest af. De kommer ofte forbi den og skal ligge kigge. Når de alligevel kigger snupper de som regel lige en tår.
:slight_smile:

Ligesom kattene tåler jeg ikke selv mælk. Har også den samme indstilling til hierakier som dem :smiley:

[quote=birtheras;329053]Tak tørkosten fra hende og luk hende inde i soveværelset med vådmad og vand samt et toilet.

Jeg mener jeg så dette råd i en anden tråd :slight_smile:

Hvad med at give en lille klat vådfodder som du så lægger hendes tørkost ovenpå? Igen, så er hun nok nødt til at være for sig selv for at du ved om det er hende der har spist det :)[/quote]
Nu er sagen at jeg bor i en 1-værelses. :S Skal jeg isolere en kat, bliver det i køkkenet, og det bliver ikke populært! -surrender
Jeg har endvidere prøvet at fjerne tørfoder, og kun tilbyde vådfoder. Men da Fnuggi dermed også indgår i projektet, tør jeg ikke lade dem gå mere en 48 timer. (Noget med at overvægtige katte risikerer fedtlever ved længere tids fasten.)
Sidste bud, med et klat vådt, med tørt over, er også forsøgt - hun er ikke så let at snyde. :S Men tak for rådene!

[quote=pivnu;329054]Gedemælk. Det fås i Irma. Men det feder altså :tihi: Jeg må indrømme, at jeg ikke aner, hvordan det adskiller sig fra komælk, men Lis har gerne anbefalet det til killinger. Mine tåler det sådan rimeligt. Men jeg kan da godt se det i bakken, når Deena nærmest selv slubrer 1 liter i sig i løbet af nogle få dage…
Kaffefløde indeholder ikke ret meget mindre laktos end mælk. Ved ikke hvorfor, det altid påstås.
Men surmælksprodukter er lidt bedre. Så hvis noget creme fraiche skulle lokke, så…[/quote]
Mange tak, mange tak! Jeg skal snarest give det et forsøg. :slight_smile: Som sagt er er jeg pt. ligeglad med om hun tager 200-400 gram på - bare jeg snart får mere væske i hende.
Desuden har hun aldrig haft problemer med lind mave - så jeg tør godt give det et forsøg.

[quote=Roses mor;329061]Det er svært at pådutte en kat nye vaner.

Mit gamle kuld fik næsten kun tørfoder fordi jeg var lidt for autoritetstro og gjorde alt hvad dyrlægen sagde. Det gik ikke så godt.

Mit nye kuld som er ca. 5 og 6 mdr. får en alsidig kost. Jeg prøver at variere mest muligt. Vådfoder som hovedkost og en smule tørfoder når jeg er væk i flere timer og til natten så jeg kan få lov til at sove.

Har købt en masse små baljer i Føtex til 10 kr. stk.
Har en i køkkenet til vand, en anden i stuen med en bold i til leg og en anden har jeg sået kattemalt i.

Baljen der står i stuen bliver der drukket mest af. De kommer ofte forbi den og skal ligge kigge. Når de alligevel kigger snupper de som regel lige en tår.
:slight_smile:

Ligesom kattene tåler jeg ikke selv mælk. Har også den samme indstilling til hierakier som dem :D[/quote]

Du mener vel at du har sået kattegræs? :? forvirret

Men jeg har, som jeg skrev i første indlæg, også rigelig med vandskåle. Men det er tilsyneladende ikke nok. :S