Da jeg stadig ikke har haft set store held med at få Ebony til at spise vådfoder (hun har blæreproblemer) - tænker jeg nu i alternative drikkevarer, for at få lidt mere væske i hende.
Jeg ved at hun er helt vild med fløde(skum) - så tænker derfor om der er noget i den dur, jeg kan give hende at drikke… :?
Så vidt jeg husker, er katte laktoseintoletarante, men nogle serverer alligevel f.eks. kaffefløde. Er der mindre laktose i, så de kan tåle det bedre en alm. mælk?
Og hvad med f.eks. Whiskas kattemælk ( http://www.whiskas.dk/dk/products_milktreats_milk.html )? Nu kan jeg ikke lige finde en indholdsdeklaration på den, men ville det kunne være et alternativ? Som jeg umiddelbart ser det, også udfra hjemmesiden, er deres kattemælk lidt ment som en “snack”. Hun er ret kompakt af bygning og har en lille delle, men er slet ikke fed. Så umiddelbart bekymrer jeg mig ikke over ekstra kalorier, indtil jeg vinder kampen om vådfoderet.
Findes der evt. mere lødig kattemælk? (Det sagt uden at vide om der egentlig er noget galt med Whiskas’, men jeg har jo min tvivl… :S)
Jeg har allerede 7 vandskåle til 3 katte + en vandfontæne (som til min store ærgrelse, stadig ikke er specielt populær), og jeg giver hende en gang i mellem vand med sprøjte (det er ikke alle dage hun gider, og jeg ønsker ikke at gøre det med tvang, medmindre det er virkelig nødvendigt).