Mærke/se liv...hvornår?

Ja så fik jeg altså lige brug for hjælp fra eksperterne herinde.:høhø:

Jeg sidder i en situation, med en drægtig kat, som jeg ikke VED helt eksakt hvornår hun er blevet parret. Hun er MEGET stille i løb, og har ikke set hun blev parret, men drægtighed er bekræftet af dyrlæge ved palpering.

Så er det jo, at noget jeg egentlig aldrig har skænket en tanke pludselig dukker op :surrender1:
hvornår kan man mærke/se liv på missemor ?:ups:
Jeg kan nemlig både se og føle liv, og tænker at så er der jo ??? til fødslen ca. :confused: og der gik jeg i stå :tihi:

Synes det er et pinligt spørgsmål når man er opdrætter, men plejer jo osse at vide hvornår mine piger er blevet parret :cool:

Tillykke :slight_smile: Jeg vil sige ca to uger før fødsel, og så med de variationer der nu kan være på det :wink: Katte har det med IKKE at gøre livet nemt for os :høhø:

Enig, afhængig af fedtlaget på mormis, 2-2½ uge før.

Nej Pia du har helt ret :slight_smile: Tak for svar, så har jeg en ide om hvornår jeg skal have barsel :slight_smile:

Missemor er en slank lang pige og det er tydeligt at se bevægelser og føle dem :slight_smile: Tak for svar :slight_smile:

Er så spændt på at se hvad der kommer af småtlinger, og om de er med eller uden små luffer :slight_smile: Det er både hendes og Oscars første kuld :slight_smile:

Det lyder spændende :slight_smile:

Tak Susanne…det er det :slight_smile:

He he synes det er så herligt at læse at Oscar har kunne tage fusen på dig :tihi:

Min dejlige Dooley fødte 5 killinger d. 12. juni. Jeg mærkede liv ca 2 uger før hun fødte.
Da hun var drægtig, tilbragte hun mange timer, liggende på ryggen på mit skød, mens jeg nussede hendes mave …
og på et tidspunkt kom jeg faktisk også i tvivl om, hvornår det nu liiiiige var jeg plejede at kunne mærke liv.
Så måtte jeg lige kigge tilbage i mine notater fra andre kattes drægtigheder, og jo den var/er god nok - ca 2 uger før fødslen mærker jeg normalt liv for første gang.

Så så Camilla, ikke mobbe…bare fordi jeg siger at han ikke har opfundet den dybe tallerken :tihi:

[QUOTE=DK Lindvig;917658]Min dejlige Dooley fødte 5 killinger d. 12. juni. Jeg mærkede liv ca 2 uger før hun fødte.
Da hun var drægtig, tilbragte hun mange timer, liggende på ryggen på mit skød, mens jeg nussede hendes mave …
og på et tidspunkt kom jeg faktisk også i tvivl om, hvornår det nu liiiiige var jeg plejede at kunne mærke liv.
Så måtte jeg lige kigge tilbage i mine notater fra andre kattes drægtigheder, og jo den var/er god nok - ca 2 uger før fødslen mærker jeg normalt liv for første gang.[/QUOTE]

Tak for dit input Hanne…jeg blev bare pludselig SÅ meget i tvivl :tihi: Men de 2 misser har sq holdt det godt hemmeligt :slight_smile:

Ja, her har det også været ca. 2 uger før fødslen at jeg første gang har kunnet mærke liv :slight_smile:

[QUOTE=Ankicoon;917693]Så så Camilla, ikke mobbe…bare fordi jeg siger at han ikke har opfundet den dybe tallerken :tihi:
[/QUOTE]

Oscar fortjener en Oscar statuette for fremragende præsentation :klapper::stuck_out_tongue: