"mærkelig" drægtighed

Jeg har en hunkat, som er lidt anderledes end alle mine andre fertile hunner jeg har haft igennem tiderne. Og de hunner som har været til parring.

Når hun bliver parret, reagerer hun ikke når hankatten sprøjter ved parring, og hun ruller sig ikke - engang imellem vasker hun sig lige efter.

Hun har været drægtig 4 gange nu, og alle gange med samme anderledes mønster.

Hvordan kan hun bliver drægtig, når hun ikke ruller sig? har lært at der frigives hormoner så ægget kan blive befrugtet…

Hun er den enste kat jeg nogensinde har set det sådan i 14 år - har I oplevet noget lign? de hunner jeg har set, som ikke har rullet sig jf min viden, er aldrig blevet drægtige…

PS…men anyway det er super smart, at jeg max 2 dage efter set parring, kan se tydelig adfærdsforandring og allerede bulende mave…så ved vi hun føder om 65 dage…og det har passet…så der kom også børn i tirsdags jf. det nedskrevne i kalenderen

Hilsen Heidi

[quote=Con Meo;492566]
Hvordan kan hun bliver drægtig, når hun ikke ruller sig? har lært at der frigives hormoner så ægget kan blive befrugtet…[/quote]

Det er ikke når katten ruller sig at det sker, det er når hankatten trækker sin penis ud af hende. Det er hans modhager som stimulerer ægløsningen.

Hun ruller sig for at få sæden “ind” til hendes æg. Lidt ligesom hvis et menneske lægger sig med en pude under måsen efter samleje, når de forsøger at blive gravide.

tak du - det var forklaringen på, hvorfor det så kan lade sig gøre - det var jo ret simpelt…utrolig at der skulle gå flere år, inden en kunne give mig den forklaring ;O)

hvad værre er jo så, at jeg er ukorrekt “undervist” i - “hvordan er det nu det er”…anyway, så har jeg jo alligevel kunne opdrætte katte siden 1996 ;O)

KH Heidi

Jeg har set flere hunkatte, der ikke rullede sig efter parring.
Men enig med Annie i, at det er hankattens modtager, der giver ægløsningen.

[quote=Vivi_Fletcher;494121]Jeg har set flere hunkatte, der ikke rullede sig efter parring.
Men enig med Annie i, at det er hankattens modtager, der giver ægløsningen.[/quote]

Tror der sku’ ha’ stået ‘modhager’ - men det andet er sjovere :smiley:

:tihi::tihi::tihi:

Prøv at se denne video, der kan du se hvad der sker når de parrer.

Den starter godt nok lige med en dum reklame for ups.

[quote=KKH;494167]Prøv at se denne video, der kan du se hvad der sker når de parrer.

Den starter godt nok lige med en dum reklame for ups.[/quote]

ej tak for den du…den må jeg lige se igen færdig en dag…smiler… er ikke lige så stærk i engelsk, men det kører bedre når jeg ikke er træt…

godnat

Heidi

De andre videoer derinde er også super gode og spændende.

Tak for Det, alle sammen