Mærkelig honning

[QUOTE=KKH;667781]:yikes: Har du turdet at smage på det? :høhø:

Jeg er måske sart, men jeg spiser normalt honning med glæde, og har prøvet en masse forskellige, men denne form for krystalisering (vatkugler) er jeg aldrig stødt på før. Synes det ligner mug, bare ikke blåligt, så derfor gik jeg udfra at det var svampesporer.[/QUOTE]

:slight_smile: ja og jeg HAR da overlevet, og har da også tænkt mig at spise de andre pakker :slight_smile:

Jeg har fået svar fra min biavlende kollega. Hun har aldrig set noget lignende, og hendes svar var “det ser klamt ud!” - så jeg er ikke sikker på jeg ville spise det altså…

Nej jeg vælger også at smide det ud nu, vi havde gemt det i tilfælde af at firmaet ville have det retur og kigge på. Men det viser sig at ejeren af firmaet personligt har læst mailen, og selv lavet retten samme aften, og hun smagte på det og konstaterede, som flere har skrevet, at det er krystaller.
Men nej jeg er nok sart, for aldrig har jeg set honning se sådan ud, så UD det kommer det altså.

jrg har lige vist til vores biavlende genbo gennem 30 år :slight_smile: han fortalte følgende:

det er krystaller - og at det er meget typisk for honning der har oplevet skiftende temperaturer og ses både i lynghonning og alm blomsterhonning

der er ikke noget i vejen med det i følge ham og hvis man er nervøs kan det blot varmes igennem - så forsvinder krystallerne…

hvor store skal børn være før de må få honning så? jeg vidste ikke at de kunne blive syge af det? min den yngste nyder en honning mad i ny og næ:) han er 4
Rikke

[QUOTE=nouredin;669232]hvor store skal børn være før de må få honning så? jeg vidste ikke at de kunne blive syge af det? min den yngste nyder en honning mad i ny og næ:) han er 4
Rikke[/QUOTE]
Man plejer at sige 1 år.

[QUOTE=nouredin;669232]hvor store skal børn være før de må få honning så? jeg vidste ikke at de kunne blive syge af det? min den yngste nyder en honning mad i ny og næ:) han er 4
Rikke[/QUOTE]

Google er din ven, sundhedsstyrelsen fraråder brug af honning til børn under 1 år.

nånå så er der jo ikke noget i vejen for vores hyggemad engang imellem;)
Rikke