Mærkelige kombinationer og ting man ikke lige troede passede sammen

hej alle i gruppen :slight_smile:

jeg elsker at blande fødevarer for at se om tingene passer sammen rent smagsmæssigt…

ind i mellem rammer jeg plet med noget der smager helt fantastisk - om ind i mellem får jeg lavet noget med farve som atomaffald og smag som… - ok nok om det…

men de fleste gange rammer jeg faktisk noget der smager godt…

og en af mine favoritter pt er:

Hakkebøf med garam masala (kanel/spidskommenkrydderi) og appelsinpasta…

at putte den slags i kød lyder næsten blasfemisk - men det smager skønt…

hvis man nu er til at spise tilbehør - så kan man smide appelsinen i ris og koge den til og nøjes med garam masala i kødet og så lave det som kødsovs… eller ende med at lave det hele som en sammenkogt hvor risen får lov at koge med…

personligt foretrækker jeg hakkebøffer uden tilbehør - så jeg blander bare :slight_smile:

hvad er jeres underligste men mest velsmagende blanding ?

Jeg ved ikke om den er underlig, men jeg laver en gudegod appelsin/chilisauce som er ualmindelig god til fx ris a la mande eller en tung chokoladekage.

Haha, jeg har ikke en blanding som sådan…

Det lyder dog lækkert:)

Jeg eksperimentere ikke så meget selv. Mest af alt, fordi det som i min verden er nemmest at lave, også er billigst:)
Mine dyr lever som konger og dronninger, og jeg “lever” af kødsovs… Ej, ikke helt, noget nyt hverdag:)

Men det særeste jeg har blandet sammen er følgende.
2 stykker ristet toast. Med ost og syltetøj, og peanutbutter:)
Jeg kunne en dag ikke beslutte hvad det skulle være, så det blev til en mix, og det smager skønt:)

jep…

banan skåret i skive sammen med løgringe, her hældes bolion hen over og så lægges der kyllinge stykke hen over helst med bed og skind… det steges i oven ca 1 time.dertil serveres majs-ris… de sidste 5 minutter tilsættes majsen risen…

det er guf…

smiler. en kartofle mad med salami, er osse godt

Min kæreste lavede en skøn salat sidste sommer der bestod af Vandmelon, frisk bøffelmælksmozzarella og presset hvidløg - Den skal vi have igen i år, så meget er helt sikkert!

Jeps…en sovs lavet på knoldselleri, madæbler, dijonsennep… eller rødvinssauce lavet på rødvin (hvad ellers?) bladselleri, chilli og løg…
CousCous lavet som ris a l’amande med blommesauce til…
Jeg bruger ofte mørk god chokolade i forskellige saucer… både til hovedret og dessert…
Og så er der min helt specielle dessert - lavet på pasta! :wink:

Ååååh, når min arbejdsplads laver rabarberkompot med lakrids! Så synger englene simpelthen! Det laver de aaaaalt for sjældent! (Eller stiller i hvert fald aaaalt for sjældent til mig!)
VH
Susanne

Det er ikke mig, der har fundet på det, og jeg ved heller ikke, hvor usædvanligt det er på de rette breddegrader: græskarsuppe med bl.a. vanille, kanel, kardemomme og kokosolie + en hel masse andre krydderier og løg og hvidløg. Det smager vidunderligt :savle: :savle: :ok:

Frisk pasta blandet med lidt flødesauce (her bruger vi havrefløde pga. mælkeintollerens), kogt broccoli, stegt laks og friske jordbær i skiver!
Evt. med et drys ristede mandelflager over.

Det smager GUF!