Mærkning af killinger

Det er jo sommetider vanskeligt at kende forskel på killingerne og hat tit tænkt på at det kunne være rart at mærke dem ved fødslen og især når Knud Erik skal have killinger på Chartreux, så blever det for alvor nødvendig.

Jeg vil meget gerne have ideer til mærkning, jeg har set flere med velcrobånd og knyttede bånd, men hvor kan de købes

jeg mærker mine i armhulen hvor der ikke er så meget pels. Bare med sprittusch. Og der vasker mor dem heller ikke ret meget
Har prøvet neglelak på kløerne men det var bøvlet og svært at se

diverse halsbånd etc tør jeg ikke, det er sikkert fint til killinger der ikke laver andet end at ligge pænt og patte til de er 10 dage, men vores karter jo rundt.

Jeg har brugt det et klippe pels af forskellige steder de gange jeg har haft ens køn og farver ( har haft 2 x 4 sorrel hanner)

Ved ilderne brugte jeg neglelak på hale spidsen det får også lov at sidde forholdsvis længe da ildermoderen ikke vasker halen frygtelig meget. Ville det fungere hos katte?

Jeg når ret langt ved at klippe lidt pels af på låret, i nakken og på ryggen.
VH
Susanne

Jeg synes ikke rigtig det dér pelsklipning virkede på mine korthårskræ, så jeg har brugt neglelak på kløerne af de helt små killinger - det skal så være farver, der er meget lette at kende fra hinanden (rød, blå, gul, grøn, sort fx), ikke noget med ‘lidt lyserød, meget lyserød, cerise-pink’ osv. Der skal meget lidt på, det tørrer på et splitsekund og det sidder fint i så mange dage, som jeg nu har haft brug for det. Det lugter når man putter det på, så killingerne kan godt lige vrænge på næsen et øjeblik, men så snart det er tørt er det jo fint nok.

Tak for svarene, Bobtailerne er jo heller ikke dem der ligger stille, så vil prøve med at klippe pelsen forskellige steder.

Chartreux er meget korthåret, så tror dog ikke den dur hus dem, men der er det nemmere at farve halespidsen. Jeg kan dog se at de franske opdrætter, bruger velcro bånd, så måske er de ikke så aktive som bobberne

Enig med Camilla, så mine er blevet mærket med læbestift, som mor-missen er vant til, at blive kysset med[:thumbup:](javascript:void(0))

Cats og Conni

Vores race klarer det selv :slight_smile: De fødes helt ens og så kommer alverdens sjove farver frem - det ligger i designet :tihi: Driller bare :slight_smile:

Jeg har set opdrættere klippe pels af, så kan de se forskel. I øvrigt synes jeg det er ufatteligt som opdrættere hurtigt kan se forskel - men de fylder jo også en del sådan nogle små banditter i ens hverdag, så man lærer det hurtigt :):hjerte: Halsbånd ville aldrig du ved vores… der er siameser i:surrender1::høhø: Og jeg ved at bobberne også er hurtigt udviklede :tihi: Faktisk hurtigere end vores. Og hold op de ser søde ud uden hale :hjerte:

Bobberne har jeg pt kunne kende fra hinanden, dog ikke altid på billederne og ja de er nusser med de små stumphaler og det bliver ikke mindre, når de begynder at logre med halen :love2:

Men med Chartreuxerne bliver det ikke nemt, der er en mærkning nødvendig, jeg snakkede en del med den franske opdrætter om det, da vi hentede hende

Vi bruger killinge velcro halsbånd og er fint tilfreds med dem. De bliver tjekket hver gang vi vejer vores killinger som er morgen og aften de skal sidde så man lige kan ane når man trykker på halsbåndet at der er luft mellem nakken og båndet men ej så løst at de kan få poter osv. ind i dem. Og når de bliver så store vi kan kende forskeld får de dem af + når de begynder at tumle rundt (og så har de dem kun på når der ellers bliver tager billeder eller filmet så nye ejer hurtig kan se hvem der er hvem) :høhø:

Har købt mine på Ebay:
http://www.ebay.co.uk/itm/6-WhelpIDcollars-Whelping-Puppy-Kitten-ID-Velcro-Collar-Bands-For-Breeders-/251462571162?pt=LH_DefaultDomain_3&var=&hash=item3a8c56549a

killing fra vores C kuld

Vores A-kuld

Selv med killinger, der har samme farve og endda samme køn går det altså stærkt med at kende dem fra hinanden :slight_smile: I mit sidste kuld havde jeg tre brune, hvor de to var drenge. Efter et par dage behøvede jeg ikke kigge dem bagi for at se, hvem der var pigen (Banshee), fordi hun simpelthen havde mere farve end sine brødre - der til gengæld havde lidt forskellig hovedfacon :slight_smile:

[QUOTE=Juvena;1235518]Vi bruger killinge velcro halsbånd og er fint tilfreds med dem. De bliver tjekket hver gang vi vejer vores killinger som er morgen og aften de skal sidde så man lige kan ane når man trykker på halsbåndet at der er luft mellem nakken og båndet men ej så løst at de kan få poter osv. ind i dem. Og når de bliver så store vi kan kende forskeld får de dem af + når de begynder at tumle rundt (og så har de dem kun på når der ellers bliver tager billeder eller filmet så nye ejer hurtig kan se hvem der er hvem) :høhø:

Har købt mine på Ebay:
http://www.ebay.co.uk/itm/6-WhelpIDcollars-Whelping-Puppy-Kitten-ID-Velcro-Collar-Bands-For-Breeders-/251462571162?pt=LH_DefaultDomain_3&var=&hash=item3a8c56549a
[/QUOTE]

Jeg synes, de halsbånd ser geniale ud:ok: Da de egt er beregnede til hvalpe, anbefales det, at (nyfødte) killinger bruger str TOY :slight_smile:

[QUOTE=Juvena;1235518]Vi bruger killinge velcro halsbånd og er fint tilfreds med dem. De bliver tjekket hver gang vi vejer vores killinger som er morgen og aften de skal sidde så man lige kan ane når man trykker på halsbåndet at der er luft mellem nakken og båndet men ej så løst at de kan få poter osv. ind i dem. Og når de bliver så store vi kan kende forskeld får de dem af + når de begynder at tumle rundt (og så har de dem kun på når der ellers bliver tager billeder eller filmet så nye ejer hurtig kan se hvem der er hvem) :høhø:

Har købt mine på Ebay:

killing fra vores C kuld

Vores A-kuld[/QUOTE]

Det er samme type den franske opdrætter bruger og jeg har tænkt på at købe dem, men er bare ikke lige fortrolig med Ebay, så håbede at der kunne fås noget tilsvarende på en side jeg kender og tør købe fra

Vi er yderst tilfreds med dem - fandt dengang jeg købte dem nogle som hed Newborn og de passer perfekt har så købt 2 pakker hvor jeg har delt den ene pakke med en saks da jeg ikke vil have halsbåndet er dobbelt på de små killinger for det ikke skal virke som en ‘nakkekrave’ de skal kunne bevæge hoved frit og så passer det med når de ikke kan passe de små her går de over til resten af båndet som er det lidt længer og så til sidst de andre som ikke er delt :slight_smile: de er ikke mere end ca. 1cm i bredden så dejlig små.

Edit:
Fandt lige nøjagtig dem jeg har købt:
http://www.ebay.co.uk/itm/12-WhelpIDcollars-Whelping-Puppy-Kitten-ID-Velcro-Collar-Bands-For-Breeders-/251462571898?pt=LH_DefaultDomain_3&var=&hash=item3a8c56577a
Og kan faktisk se der står TOY ud for Newborn (Så fik jeg da lige en ekstra viden, hvad jeg ikke lige tænkt mere over før du lige sagde det - Tak så ved jeg det når der engang skal bestilles nye at bare gå efter størrelse TOY.) :ok:

Ebay er nu ikke så svært at finde ud af og nu har jeg lavet over 200 handler og har aldrig haft én eneste dårlig oplevelse, køber blot ved dem som min. har 80% tilfredshed og får man ikke sin vare er de super gode til blot at give pengen retur(ting kan jo blive væk i posten når man køber fra kina) - så kan bestemt anbefale Ebay og bestemt en side man kan stole på hvis man lige sætter sig lidt ind i den :høhø:

Tholo har også nogle ID bånd http://www.tholo.dk/index.php?category_id=257

Der skal man bare være obs på at der kun er lukning på et lille stykke af halsbåndet så de kan ikke blive mindre end 16cm. :slight_smile:

De har fint kunne lukke så de passede til mine killinger for lukkestykket er faktisk ret langt :slight_smile:

Ser ikke sådan ud på billede :slight_smile: - er de så en mindre model dem du har end dem de viser på billede (selv om jeg kiggede på dem der hed lille) :?