Mager killing 11 uger?

Håber nogen kan hjælpe mig lidt.Ved ikke om jeg bare er hysterisk:)
Bølle missen(MCO) er efterhånden blevet 11 uger og skal snart til sit nye hjem hos min mands søster.jeg synes bare han er så mager.Han får rc babycat og rc kitten.Han er desværre lige så kræsen som hans mor og det eneste ekstra jeg vil have er kyllingetern og kogt hamburgerryg.Har forsøgt mig med diverse forskellige fisk og dåsemad uden held.
Han vejer nu 1900 gram men med de lange ben ser han bare tyd ud.Han er frisk leger og spiser ok.Er jeg hysterisk?? Ormekur har han fået for et par uger siden ved ikke om han evt skal have en omgang mere??
Synes han er lidt rød i bagdelen.Ved ikke om det har noget at sige.Dyrlægen mente han var fin for et par uger siden hvor han blev vaccineret.Han skal til dyrlæge og kastreres om små 2 uger hvor han igen kan blive tjekket,men overvejer om jeg skal tage afsted inden da.
Er det bare fordi han vokser ?Har andre nogle erfaringer?? KNus Ninna

Kære Ninna…

Jeg forstår kun din bekymring - hvis killingen ikke trives??

1900g på en 11-ugers killing er da mere end flot :smiley:

Venlige hilsner:)
Mona

Jeg vil nu også sige at næsten 2 kg er flot :thumbup:

Men hvis du synes han mistrives eller ser lidt “kedelig”, så ville jeg da tage ham et smut forbi dyrlægen.

Har du iøvrigt prøvet a/d mad til ham fra Hills?

Jeg kender jo ikke rigtig noget til MCO, men umiddelbart lyder det da som en pæn vægt :?

Mine abyer vokser ofte i “etaper”, så de på nogle tidspunkter kan være lidt fede at se på, og andre gange lidt tynd i det.
Så længe de ikke er “sygeligt” tynde, bekymrer det mig ikke.

Umiddelbart synes jeg vægten lyder helt ok til en 11 ugers killing.

Du skriver han har lange ben, så måske er han også stor af sin alder, og på det tidspunkt kan mange killinger se noget ranglede ud.

Du kan bedre mærke om vægten passer end bare veje ham…rygraden må ikke føles meget tydeligt og “knoglet”, og det må hoftebenene heller ikke, for så er katten for tynd…ribbenene skal man kunne mærke ved et let tryk/gnid på siden af katten.

M.h.t…Synes han er lidt rød i bagdelen…så kommer det an på om afføringen ser i orden ud, altså at den ikke har enten for tynd eller for hård mave

DEt er lidt ligesom med teenage drenge, de vokser og vokser, lange ben ranglet krop:)
Sålænge han er frisk og leger som han skal og har den kampvægt er der vist ingen problemer. Men kogt hamborgryg er fyldt med salt og nitrat, tungt fordøjeligt og kan godt give irriteret tarm.

Marina

Jeg synes han er ranglet og at man let kan mærke hans knogler på ryggen.Men der er fut i ham og pæn pels.Kunne være jeg skulle prøve med lidt Hills dåsemad han er bare så irreterende kræsen:)
Ja synes jo også vægten er ok men han virker stadig mager:?
Mange tak for jeres svar prøver med Hills og så ser jeg lige an med ham. Hilsen Ninna

Helt kræsen kan han da ikke være hvis han har spist sig op på næsten 2 kg :wink:
Jeg tror bare han er lidt killinge ranglet, mend et er svært uden at have mærket på katten.
Hvis dyrlægen siger god for ham tror jeg bestemt ikke du skal være nervøs.

Han ER kræsen:).Har prøvet tun ,torskerogn,makrel,torsk,alm ørred,leverpostej og diverse forskellig dåsemad.:)Den fra Hills smager han på men gider det ikke.Spiser derimod sin tørkost med velbehag(RC babycat + RC kitten) Hilsen Ninna

det der falder mig i øjnene er at du siger at han elsker sin tørkost :slight_smile: ligepræcis kitten og babycat er nogle rigtig fedtholdige varianter og jeg tror lidt det er der den hænger :slight_smile: lidt ligesom at vi også vælger flødesovsen frem for boullion-sovsen

han vælger ganske enkelt det med meget fedt og meget salt…

du skal være meget forsigtig med kogt hamburgerryg, for det er pumpet fuld af salt og kan skade hans nyrer hvis han får for meget…

men en ting med katte - hvis de først opdager at vi giver efter for deres “hale” når de med foragt forlader madskålen - så ender det helt galt…

kræsne katte er en ting og selvfølgelig skal de have noget de kan lide, men pas på det ikke render den anden vej rundt, så det er dig der slår knuder på dig selv… det kan ende i en spiral hvor katten tilsidst holder helt op med at spise det den får… (det er sjældent og sker IKKE her - men det kan ske)

find noget lækkert baby/kitten pate dåsemad med relativt højt fedtindhold - Hills har nogle gode varianter … og så prøv det… jeg vil godt sætte en rund femmer på at det er der den hænger… jeg synes jeg kan genkende et mønster fra 2 små kræsenpinde her i min stue :slight_smile: