Maggie nu med mere pels

Selv om jeg hver dag beder til, at det snart må stoppe med at vokse!
Men ak!

Se der kommer bare mere og mere!-høhø

Hun er da dejlig!

Man skal da være en skarn, ikke at holde af hende (med pels og det hele!) :stuck_out_tongue:

Hun får bare mere og mere, og det kan særligt ses i virkligheden, hun er meget langhåret nu.
Men dejlig, det er hun :wehuu::wehuu:

Hun ser skøn - og blød - ud. -wehuu -wehuu

HUn er bestemt en lækkermås :slight_smile:

Hun er silkeblød:-) Og ja det er svært at fange på film - det er faktisk værre end det her :slight_smile:

:wehuu::wehuu:

Sikke da en skøn hårfager dame…

Når du siger hej Maggie, så svarer hun prrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrryyyyyyyy

og smider sig ned og så skal du kramme hende. Ellers fortsætter hun med at sige prrrryyyyy prrrryyyyy pryyyyy

Og inden hun vælter om på ryggen og spinder så står hun på jorden og stamper og spinder og siger prry prrry

Hun er SÅ sød:-) Så helt igennem kærlig og venlig :slight_smile:

Hvis DET skyldes perseren, så er jeg bare vild med den race - jeg kan kun forestille mig, hvor søde de er i renracede så:-)

Billedet er ikke særlig godt, men her kan man se hendes lange pels og de korte stolper, hun bruger til ben:D
Knus Elin

Helle - du ved ikke, hvad hun er rodet sammen af, vel?
Vil gerne advare dig om at perserblandinger meget ofte vil få en umulig pels!
Så, hvis jeg var dig, ville jeg lære af de erfaringer du allerede har gjort dig med dine cooner… og begynde at vænne hende den smukke til at blive badet!
Ikke showvask, men blot et bad ca hvert ½ år - det vil hjælpe så meget mht pelsplejen!
Jeg ville idag ønske at jeg havde lært Aske det! Han er blevet badet en eneste gang (hvor han gik totalt AMOK!), men det ene bad betød, at han faktisk ikke havde særlige problemer med filt i ca 5 - 6 måneder!
Af samme årsag vil der aldrig nogensinde igen komme en (semi)langhåret kat her i huset, uden at den i løbet af det første års tid vil blive badet regelmæssigt… også selv om den måske aldrig skal udstilles!
Jeg vil ikke igen stå med en kat, som jeg er tvunget til at klippe ned, for at den har det godt!
Jo, jo… jeg har lært lektien… Pelspleje dagligt i en lang periode som killing… bades ca 1 gang om måneden det første års tid… og derefter ingen særlige problemer, fordi katten nu er vant til al hurlumhejet :ok:

Hvor er hun smuk med alt det hår.:wehuu:

Sidste mode her til sommer bliver - hår…masser af hår.
Nå…det vidste du ikke -høhø

Sort lang hår:-) hihi

Tak Ann - ja jeg børster hende hverdag og har lært hende at ligge på ryggen og få maven osv børstet igennem. Det giver virkelig pote nu.

Hendes pels er ultra nem indtil videre - men jeg vil da lige overveje om jeg skal bade hende. Hun er jo næsten voksen nu… eller 9 mdr… så ved ikke om det er for sent?

Ved ikke hvad hun er mixet af desværre - men når der kommer opdrættere herhjemme, som ikke kender hende, så udbryder de “Neeej har du en klassisk perser”. Så er de stille lidt og siger “nej hun er ikke ren vel?”
For hun minder om, men ligner ikke helt - men jeg vil umiddelbart - uden nogensinde at kunne få svar - skyde på et mix mellem perser og en semilanghårsrace fx skovkatten eller birmaen, så under alle omstændigheder skal jeg være meget OBS

MVH

Hun er en flot misser :slight_smile:

Tak:-) Det bedste er hendes temperament - jeg har sjælden set så helt igennem venlig og kærlig en kat. Og så håndterbar. Jeg kan gøre alt ved hende, hun spinder bare.

Lige før lå hun ude på kommoden og sov på siden, så går jeg hen og krammer hende og lægger mit hoved ned på hendes lille mavse og så spinder hun og triller om på ryggen og er … bare sød altså:-)

Hun har et virkelig godt temperament.

Dejligt - bare skønt når det er så godt -lovelove

Hun blir da smukkere og smukkere hende Maggie med det lækre hår :wehuu:

Hun ligner altså en der gerne vil bo i Løgstør sammen med Mille og Laban:wehuu:-høhø:wehuu:

Du får hende ikke ! hihi

Det er aldrig for sent at lære nyt :wink:
Den ældste kat, jeg har givet et førstegangsbad (med undtagelse af Aske), var en skovserpige på knap 1½ år… hun syntes afgjort ikke at det var det sjoveste hun var blevet budt, men fandt sig forbløffende pænt i det. Måske fordi vi nøjedes med bare at gøre hende våd, for at undgå at skulle stå med en shampooindsmurt kat, som var gået amok? En uges tid senere blev hun så vasket - bare en omgang shampoo og lidt balsam…
Hun finder sig idag pænt i vasken… men hun ville da helt sikkert helst slippe! Hendes pels minder dog en del om Askes, så hun må affinde sig med vasken - og at hun ikke får kæmpeenorme filter :slight_smile:

Gamle hunde kan lære nye tricks:-)

Jeg vil overveje det. Tak Ann:-)