Magtmisbrug af værste kaliber

Jeg er i den grad rystet, tænk hvad magtbegær kan føre til.

Det ser rigtig rigtig skidt ud for Troels Lund Poulsen, hans spindoktor og gud ved om det ikke kommer til at berøre ministre længere oppe i toppen hos venstre. Skammeligt det først kommer frem nu, og endnu mere skammeligt er det at BT er så BLÅ, og i så stærkt et ledetog med de blå, at de helt bevidst lod bomben springe midt i valgkampen …Og hvor må det være ærgeligt for dem, at selv kriminelle handlinger ikke fik dem til at bevare regeringsmagten. - Føj siger jeg bare !!

Det der er vel ikke en nyhed?
Enhver med bare nogen sund sans har vel kunne regne ud, at oplysninger om Helle Thorning og hendes mands skattesager måtte komme fra kilder i regeringen?
Sådan noget er ikke noget en eller anden lille almindelig skatteinspektør/fuldmægtig (eller hvad sådan nogle nu hedder) går ud og laver på eget initiativ!
Og det var vel fremme i valgkampen? der blev i hvert fald talt temmelig meget om sagen… og ja, det var faktisk med i mine overvejelser om jeg for en gangs skyld skule stemme på et andet parti - eller rettere, det gjorde en ende på de overvejelser…

Men det er vel første gang, at der er blevet sat et navn på, som er mere end ren spekulation. Og når Ekstra Bladet skriver sådan, tror jeg også godt, man kan regne med, det er rigtigt.

Jeg synes til gengæld, det er rystende, at regeringen (eller udvalgte dele af den) har troet, at de kunne slippe af sted med at gøre, hvad de åbenbart har gjort (med lækker og notater og mødedeltagelser hos SKAT m.m.) så åbenlyst. Det må kræve enten en usædvanlig høj grad af magtfuldkommenhed eller ekstraordinær dumhed. Desværre er det jo nok ikke det sidste. Det kunne man måske lissom have tilgivet.

[QUOTE=galath;743737]

Jeg synes til gengæld, det er rystende, at regeringen (eller udvalgte dele af den) har troet, at de kunne slippe af sted med at gøre, hvad de åbenbart har gjort[/QUOTE]

Du mener den forrige regering, ikke? Bare for at være sikker :slight_smile:

Og det er en rigtig rådden sag der stiller både den forrige regering OG store dele af pressen i et meget uheldigt lys - både med hensyn til evt. afhængighedsforhold (en uafhængig presse? Ja ja så tror vi osse på julemanden…) og ikke mindst som eksempel på hvad der sker når nogle mennesker tror de kan gå på vandet. Før eller siden falder de igennem.

Og bare for en ordens skyld er jeg ikke igang med at udstyre den nuværende statsminister med hverken glorie eller vinger. Men uanset hvem det er gået ud over, så er der lækket personfølsomme oplysninger så som CPR-numre, til pressen og andre der absolut ikke har noget at gøre med dem!

Persondataloven er der som en beskyttelse for os alle sammen. Og som sådan skal den naturligvis også overholdes af både høj og lav.

[QUOTE=Ann K;743735]Det der er vel ikke en nyhed?
Enhver med bare nogen sund sans har vel kunne regne ud, at oplysninger om Helle Thorning og hendes mands skattesager måtte komme fra kilder i regeringen?
Sådan noget er ikke noget en eller anden lille almindelig skatteinspektør/fuldmægtig (eller hvad sådan nogle nu hedder) går ud og laver på eget initiativ!
Og det var vel fremme i valgkampen? der blev i hvert fald talt temmelig meget om sagen… og ja, det var faktisk med i mine overvejelser om jeg for en gangs skyld skule stemme på et andet parti - eller rettere, det gjorde en ende på de overvejelser…[/QUOTE]

Selvfølgelig har jeg da osse haft i tankerne at lækkene måtte komme fra den kant, og alligevel havde jeg tvivlet lidt, da jeg simpelthen ikke troede at de kunne være så grumme. Det ender sikkert med en rigsretsag, og så er det ikke godt at vide hvad der ruller af hoveder. Nu prøver Troels Lund selvfølgelig at kaste al skyld over på spindoktoren, det kommer han sikkert ikke langt med, da han selv var dybt involveret i forsøget på at presse SKAT til at omstøde deres kendelse. Og ingen skal bilde mig ind, at Troels ikke har rådført sig med øverste top - Måske det er derfor de skyndte sig at give ham en sekundær rolle med ordstyreposterne ?

[QUOTE=TrekkieGrrrl;743740]Du mener den forrige regering, ikke? Bare for at være sikker :slight_smile:

Og det er en rigtig rådden sag der stiller både den forrige regering OG store dele af pressen i et meget uheldigt lys - både med hensyn til evt. afhængighedsforhold (en uafhængig presse? Ja ja så tror vi osse på julemanden…) og ikke mindst som eksempel på hvad der sker når nogle mennesker tror de kan gå på vandet. Før eller siden falder de igennem.

Og bare for en ordens skyld er jeg ikke igang med at udstyre den nuværende statsminister med hverken glorie eller vinger. Men uanset hvem det er gået ud over, så er der lækket personfølsomme oplysninger så som CPR-numre, til pressen og andre der absolut ikke har noget at gøre med dem!

Persondataloven er der som en beskyttelse for os alle sammen. Og som sådan skal den naturligvis også overholdes af både høj og lav.[/QUOTE]

Du har ret, sagen er mere end rådden, det er dybt kriminel …Hvis vi koger det hele sammen, så både er tavshedspligten og persondataloven overtrådt, samt forsøg på at kunne med magt få ændret Skat’s afgørelse.

Jeg hører lige nu at Troels Lund har taget orlov fra folketinget…Thjaaa

Jamen, kan det overraske nogen - den forrige regering havde en statsminister, der som tidl. finansminister var blevet fanget i fusk, æh, “kreativ regnskabsføring”, og der var skandale efter skandale med den ene minister efter den anden.
Også, hvis man tænker længere tilbage…
Partier, der har jungleloven og “enhver er sig selv nærmest” etc som grundprincipper - dem skal man ikke regne med at kunne stole på, for de har simpelthen snyd og bedrag af andre indkorporeret i deres ideologi: Den kloge narrer den mindre kloge, og det er OK - det ser de intet galt i.

Men nu begynder vi vist at snakke politik, og jeg er ikke interesseret i at overtræde nogen retningslinier.
I ovenstående handler det mere om principper i højrefløjens ideologi, og at deres konkrete fusk derfor ikke bør undre. Derfor kan man jo godt blive vred og forlange en stopper for det.

Jo, jo - naturligvis :slight_smile:

[QUOTE=MiSi;743774]Jamen, kan det overraske nogen - den forrige regering havde en statsminister, der som tidl. finansminister var blevet fanget i fusk, æh, “kreativ regnskabsføring”, og der var skandale efter skandale med den ene minister efter den anden.
Også, hvis man tænker længere tilbage…
Partier, der har jungleloven og “enhver er sig selv nærmest” etc som grundprincipper - dem skal man ikke regne med at kunne stole på, for de har simpelthen snyd og bedrag af andre indkorporeret i deres ideologi: Den kloge narrer den mindre kloge, og det er OK - det ser de intet galt i.

Men nu begynder vi vist at snakke politik, og jeg er ikke interesseret i at overtræde nogen retningslinier.
I ovenstående handler det mere om principper i højrefløjens ideologi, og at deres konkrete fusk derfor ikke bør undre. Derfor kan man jo godt blive vred og forlange en stopper for det.[/QUOTE]

Tak for dit indlæg :slight_smile:
Du bryder ingen retningslinjer ved at snakke politik. Det er skam fuld tilladt bare det bliver holdt i pæn og sober tone :slight_smile: