Maine Coon ejere: Har I ekstra stort kattetoilet

Den bakke har vi også…Dog har vi taget låget af, da de åbenbart ikke lige gider det for tiden…Synes det er en super god bakke :slight_smile:

Hvor har du købt badekar…? jeg havde også engang en kæmpe firkantet balje, men den gik i stykker og den var faktisk ret god…

Nej hehe, de andre kaldte det et badekar, men i virkeligheden er det bare et jumbo toilet.

Nåe for pokker :tihi:

jeg har 2 af jumbo bakkene og er virkelig glade for dem, men vil give Mega ret i, at lågerne skal pilles af.

Jeg har forskellige store lukkede og uden låge til mine…men, en er begyndt at strinte inde i kasserne med det resultat at tisset ryger ud gennem samlingen og ud på gulvet :frowning:
Jeg har derfor i Ikea købt nogle KÆMPE-opbevaringsbokse…og DE er et hit…aldrig er der blevet ædt så meget før…bare for at kunne komme på toilettet en gang mere :høhø:

[QUOTE=Coon Danica;692560].aldrig er der blevet ædt så meget før…bare for at kunne komme på toilettet en gang mere :høhø:[/QUOTE] hahahah nååeee det er derfor :smiley:

vi har en pæn stor bakke til vores katte, den ene er maine coon, bakken er ca 50 cm lang og 40 cm bred og minder lidt om et gammeldags badekar med kant, der er ca plads til 20 kg extreme classic af gangen og så er der stadig 10 cm til toppen, vi har dog kun 16 kilo i af gangen

Jeg har faktisk et badekar…til toilet :smiley: Det står ude bag bruseforhænget, altså i badet, så det tager ikke plads, men skal selvfølgelig lige trækkes ud og skubbes ind, når jeg skal i bad. Det er købt i en isekramforretning…sådan et baby/småbørnsbadekar. Der kan snildt være 15 kg grus i, og Tarzan elsker det… Det er lidt højt i kanten, så han har en skammel også :klapper:

Lukket bakke fungede ikke så godt til ham…havde ellers sådan en kæmpe-én. Måtte tage døren af, for den brød han sig ikke om…og han er meget bedre til at grave sine ting til, i badekaret. Der er også plads til meget mere grus jo…

Jeg ved at en del med coon køber murerbaljer i byggemarkeder… de fungerer glimrende :slight_smile:

De store jumbo bakker er super gode, men jeg synes de er lidt for lave til de store drenge. Det så lidt ondsvagt ud da vi havde Yankee og han sad inde på bakken med taget på hovedet, og taget så løftede sig op og ned :slight_smile:

Bill2 toiletterne er super gode, de er høje nok, de har god høj bagkant så strint bliver inde i bakken. Og synes at største delen af gruset bliver inde i bakken, selvom de kæmper for at grave alt ud hehe :slight_smile: Og selv mine store drenge kan vender rundt der inde.

Vi har også jumbobadekaret :slight_smile:
Sid har ikke pladsproblemer endnu, men han er jo også kun 11 måneder, så det kan vel komme. Til gengæld er den jo så stor som en balsal ift. Glamour :tihi:

:klapper: jeg bliver altså lige nødt til at kommentere, også selvom jeg ikke har maine coon - persere har altså også store rumper og bruger jumbobakker

ihvertfald i følge silke (ca 4 kg) de små bakker bliver blankt afvist her, så der er 2 jumbobakker til to persere :tihi:

Jeg har faktisk tænkt på om jeg skulle prøve en murerbalje… men jeg tænker om ikke der kommer en masse grus ud på gulvet… jeg havde en åben bakke i kort tid og når kattene hoppede ud af den fulgte der en masse grus med ud, syntes jeg… oplever i ikke det…?

De opbevaringsbokse jeg bruger er lige så høje som murerbaljer og jeg syntes ikke at der ligger mere grus end der gør fra de lukkede…tror at meget af gruset falder af når de skal hoppe højt for at komme op igen :tihi:

Jeg prøvede sådan en opbevaringsboks, jeg syntes den så kæmpestor ud i forretningen men når jeg fik den hjem og kattene hoppede op i den, syntes jeg ikke den var særlig stor…
Men jeg så lige i den reklame fra Land og fritid som kom i dag at de har store foderbaljer, også firkantede - på 65 og 90 liter, dem vil jeg cykle ud og kigge på…

[QUOTE=Bornholmeren;693213]Jeg prøvede sådan en opbevaringsboks, jeg syntes den så kæmpestor ud i forretningen men når jeg fik den hjem og kattene hoppede op i den, syntes jeg ikke den var særlig stor…
Men jeg så lige i den reklame fra Land og fritid som kom i dag at de har store foderbaljer, også firkantede - på 65 og 90 liter, dem vil jeg cykle ud og kigge på…[/QUOTE]

Dem må jeg kigge på en gang også :slight_smile:

Den kattebakke jeg har lige nu er ikke lukket. Og jeg bestiller ikke andet end at støvsuge ude på badeværelset (og i resten af lejligheden) fordi kattene graver udenfor bakken. Så jeg glææææder mig til på fredag når jeg endelig kan købe en lukket kattebakke!
Er dog stadig i tvivl om den skal være stor eller alm.

[QUOTE=Silotte;693217]Den kattebakke jeg har lige nu er ikke lukket. Og jeg bestiller ikke andet end at støvsuge ude på badeværelset (og i resten af lejligheden) fordi kattene graver udenfor bakken. Så jeg glææææder mig til på fredag når jeg endelig kan købe en lukket kattebakke!
Er dog stadig i tvivl om den skal være stor eller alm.[/QUOTE]
Jeg har en stor og det vil jeg klart anbefale dig at købe :slight_smile:

Mange tak for svar og diskussionen! Jeg tror det bliver en Bill 2. Jeg er gået lidt væk fra “badekaret”, jumbo, da den er for stor og ikke høj.
Aslan vil helst ikke have hold i nakken når han skal tisse…:høhø: