Var inde og browse lidt på nettet efter et nyt kattetoilet (lukket), og har set at der findes et kæmpe stort kattetoilet til f.eks. Maine Coons. Men den ser bare så kæmpe ud.
Når vores Aslan bliver stor, tror I det er nødvendigt med et ekstra large toilet? Eller har I et alm. kattetoilet.
For vores vedkommende, skal det være et lukket toilet med tag og dør.
Nej - jeg har cats rule bakkerne som jeg selv forhandler - eller rettere som jeg stadig har et lille lager tilbage af
De er rigeligt store… De der kæmpebadekar, har jeg ikke plads til…
Ann K: Hvad er Cats rule? Er det et bestemt brand/mærke? Stort nok til Maine Coon hankastrat, der måske bliver kæmpe?
Er det virkelig et kæmpebadekar jeg har kig på som jeg har linket til?
Det kattetoilet du linker til er et meget bredt toilet, det er ikke specielt højt og det er nok det jeg synes er problemet for maine coon…at toiletterne ikke er høje nok :høhø:
Selv bruger jeg Bill 2 toiletter, og de har fungeret ganske fint her i huset også til en stor kastrat dreng som fyldte godt op i kattebakken når han stod derinde
Jeg ville ikke ane hvor jeg skulle gøre af kæmpebakken…og jeg har faktisk haft købt en af dem men endte med at sælge den videre næsten øjeblikkeligt.
For tiden har jeg 2 Catit bakker og før det 2 Bill 1 (den lille af 2 størrelser), Junior på 9,4 kilo kan fint manøvrere rundt derinde og for tøserne er det rene balsale.
Eij Apollo, kan du læse mine tanker eller hva?! Du har simpelthen lige lavet to tråde med spørgsmål som jeg har gået og tænkt at jeg ville stille herinde! Haha!
Tak Gizzemissen og MoMo!
Jeg tror at jeg vil købe mig en “Bill”. Hvis en Gizzeemissens “Junior” på “kun” lidt over 9 kg kan skubbe måsen ind i den lille version, kan min Aslan sikkert også skubbe måsen ind, når han bliver fuldvoksen.
[QUOTE=Silotte;691628]Eij Apollo, kan du læse mine tanker eller hva?! Du har simpelthen lige lavet to tråde med spørgsmål som jeg har gået og tænkt at jeg ville stille herinde! Haha!
Målene er 50x 45 cm og hele 50 cm i højden… Nærmere oplysninger på min hjemmeside.
Jeg har både lukkede og en af de åbne bakker - og har været virkelig glad for dem lige siden de kom hjem
Og der er masser af plads til halve hestte derinde
Er det virkelig et kæmpebadekar jeg har kig på som jeg har linket til?
Nej, den bakke fra zooplus er ikke et rigtig badekar - men jeg kalder dem det! De er intet mindre end enorme (Ja, jeg har forhandlet dem på et tidspunkt )
[QUOTE=MoMo;691621]Det kattetoilet du linker til er et meget bredt toilet, det er ikke specielt højt og det er nok det jeg synes er problemet for maine coon…at toiletterne ikke er høje nok :høhø:
Selv bruger jeg Bill 2 toiletter, og de har fungeret ganske fint her i huset også til en stor kastrat dreng som fyldte godt op i kattebakken når han stod derinde :-)[/QUOTE]
Hmm…nu bliver jeg i tvivl: Måske skulle det være en Bill 2 istedet for Bill 1?..Men Gizzemissen’s “Junior” på over 9 kg kan være i en Bill 1, kan min Aslan så være komfortabel derinde også? At være på toilettet skulle gerne være en behagelig oplevelse for ham, selvom han bliver stor…:høhø: Han skulle helst ikke have krampe i lårerne af at gå i squat stilling og hold i nakken…:høhø:
Nu ved jeg så personligt, at Junior er en pæn stor dreng, men generelt vil jeg sige at vægten hos en Maine Coon er aldrig afgørende for størrelsen. Men her i huset funker Bill 2 kattebakkerne bedst - så man må gøre op med sig selv hvilke mål man helst vil have på bakkerne :høhø:
Jeg har sådan et badekar og er rigtig glad for det sådan en sæk grus på 12-14 kg dækker kun lige bunden men jeg er virkelig glad for det, og tror også jeg skal have det igen når jeg skal skifte igen.
Jeg ville nok også vælge Bill 2 hvis jeg skulle vende tilbage til dem, de har nogenlunde samme størrelse som de Catit bakker jeg bruger lige nu og der er - alt andet lige - liiiiige lidt mere plads til at vende rundt og bygge sandslotte også når man er en stor dreng
Nu har jeg godt nok ikke maine coon, men Ragdoll :cool2:
Men jeg har også badekaret, og er super glad for det.
Odin blev så stor at han ikke kunne få numsen med ind når han skulle på bakke, så det endte altså med at han sad og lavede på gulvet, med rumpen stikkende ud af indgangen :klapper:
Men der skal en del grus i for at fylde det op, så man skal nok ikke overveje at flytte rundt på den når den er fyldt op :høhø:
Selv med de store maxi-toiletter sidder mine coon’er med hovedet udenfor, og når de er færdige, går de udenfor og stikker et ben ind og dækker til efter sig, så jeg vil fraråde dig at købe toiletter med låge.
Jeg har pillet lågerne af alle mine.