Jeg har brug for lidt hjælpe ift foder.
Min Maine coon killing på 9 mdr skal have nyt foder. Hidtil har jeg foderet med arion, Hills og happy cat, men søger efter alternativer evt med lidt større pillestørrelse.
Han skal fortsætte med killingerfoder, men hvilket kan i anbefale?
Har kigget på RC Maine coon killinge foder men synes det er lidt halv peberet, så vil høre hvad i andre med MCO foder med
Min erfaring er knyttet til norske skovkatte. Men en 9 måneder gammel hankastrat ville jeg skifte fra killingefoder til voksenfoder. Dels for at han ikke skulle blive for tyk, dels for at han fik nogle større kiks at tygge i.
Royal Canin Maine Coon Kitten 10 kg koster lige nu 519,90 hos Zooplus. Markedet for kattemad er præget af konkurrence og tilbud. Så en “normal” pris er mere en teoretisk end en praktisk størrelse.
Rigtig mange racer vokser til de er 3-4 år, men det er ikke ens betydning med at de skal have killingefoder så længe.
vi har haft killinger der gik over til Maine Coon adult allerede som 4-5 mdr gammel og de har ingen last lidt. og er blevet store flotte katte, men den fineste pels der er nem at holde.
hvornår vi skifter over til voksen kommer lidt and på de andre voksne og deres foderstand, har de for meget på sidebenene, ja så skifter vi over i en tidligere alder.
Ang prisen. ja så er det sådan at pris og kvalitet hænger samme, så godt foder koster. det er ikke billigt at have kat. Vælge hvad der er bedst for katten og og hold øje med tilbuddene og køb når det er på bud.
Tusind tak for svar Kira.
Jeg var godt klar over pris og kvalitet hænger sammen, jeg var lidt mere interesseret i havde folk med MCO foder deres killinger med
Vores har ikke rigtig noget ekstra på sidebenene og dyrlægen anbefalede os at fodre med killingfoder indtil 15 mdr. da der også er flere og andre vitaminer i foderet til killinger som der ikke er i voksenfoderet, derfor har vi valgt at han skal have killingfoder for at giver ham de bedste vilkår
Tusind tak for svar.
Jeg var godt klar over pris og kvalitet hænger sammen, jeg var lidt mere interesseret i havde folk med MCO foder deres killinger med
Vores har ikke rigtig noget ekstra på sidebenene og dyrlægen anbefalede os at fodre med killingfoder indtil 15 mdr. da der også er flere og andre vitaminer i foderet til killinger som der ikke er i voksenfoderet, derfor har vi valgt at han skal have killingfoder for at giver ham de bedste vilkår
Tjek evt. Purizon ud på zooplus. Det er et godt killingefoder med godt med fedt og protein i. Evt. kan det kombineres med Hill’s Kitten, som vist er det killingefoder på markedet med mest fedt (25,5% sidst jeg tjekkede). En træls pels skyldes ofte for lidt fedt i foderet, er min erfaring. Vores gamle, meget pelsrige, maine coon kastrat skulle bare have mindst 20% fedt i foderet for at hans pels ikke blev knudret og træls at holde. 18% var ikke nok, mindst 20%