Maine coon killinger foder

Hej.

Jeg har brug for lidt hjælpe ift foder.
Min Maine coon killing på 9 mdr skal have nyt foder. Hidtil har jeg foderet med arion, Hills og happy cat, men søger efter alternativer evt med lidt større pillestørrelse.
Han skal fortsætte med killingerfoder, men hvilket kan i anbefale?
Har kigget på RC Maine coon killinge foder men synes det er lidt halv peberet, så vil høre hvad i andre med MCO foder med :slight_smile:

På forhånd tak

Vi fodre med RC Maine Coon adult og kitten sammen med Optima nova og vores katte stortrives på den blanding

Hos zooplus koster 12 kg maine coon voksen kiks 469,90 kr. Det er 39,16 per kg. Det er svært at finde premium tørfoder til lavere pris.

1 Synes om

Bare af nysgerrighed hvorfor skal han have nyt foder?

Jeg fodrer mine Maine Coons med 50% RC maine Coon kitten og 50% noget andet. "Noget andet’ varierer men altid med mindst 20% fedt og min. 40% protein.

Og det er ikke killinger jeg har lige for tiden, men de får killingefoder for det ekstra fedt og protein

1 Synes om

Nu kigger du på foderet til voksen MCO jeg søger til killing. Og når det ikke er på bud koster det 799kr det synes jeg er dyrt :slight_smile:

Jeg synes hans pels filtre helt vildt meget og jeg vil gerne have er godt alternativ til fx arion :slight_smile:

På Zooplus er stort set alt billigere end i fysiske danske butikker :slight_smile: Royal Canin kattemad | zooplus.dk og hvis du vælger den tyske side, er det endnu billigere

  1. Min erfaring er knyttet til norske skovkatte. Men en 9 måneder gammel hankastrat ville jeg skifte fra killingefoder til voksenfoder. Dels for at han ikke skulle blive for tyk, dels for at han fik nogle større kiks at tygge i.

  2. Royal Canin Maine Coon Kitten 10 kg koster lige nu 519,90 hos Zooplus. Markedet for kattemad er præget af konkurrence og tilbud. Så en “normal” pris er mere en teoretisk end en praktisk størrelse.

Nu er det sådan at en MCO vokser indtil den er 15 mdr ergo skal han have killingfoder til han er 15 mdr :smile:

Min erfaring med maine coons er at giv dem masser af fedt, dvs mindst 20% og du kan hurtigt mærke det på pelsen.

1 Synes om

Rigtig mange racer vokser til de er 3-4 år, men det er ikke ens betydning med at de skal have killingefoder så længe.

vi har haft killinger der gik over til Maine Coon adult allerede som 4-5 mdr gammel og de har ingen last lidt. og er blevet store flotte katte, men den fineste pels der er nem at holde.
hvornår vi skifter over til voksen kommer lidt and på de andre voksne og deres foderstand, har de for meget på sidebenene, ja så skifter vi over i en tidligere alder.

Ang prisen. ja så er det sådan at pris og kvalitet hænger samme, så godt foder koster. det er ikke billigt at have kat. Vælge hvad der er bedst for katten og og hold øje med tilbuddene og køb når det er på bud.

1 Synes om

kingsmore til store racer har gode store kroketter , er ikke hysterisk dyrt og har lakse olie i. En del ragdoll folk er glade for det .

Jeg ville også roligt gå på voksenfoder nu

1 Synes om

Tusind tak for svar Kira.
Jeg var godt klar over pris og kvalitet hænger sammen, jeg var lidt mere interesseret i havde folk med MCO foder deres killinger med :slight_smile:

Vores har ikke rigtig noget ekstra på sidebenene og dyrlægen anbefalede os at fodre med killingfoder indtil 15 mdr. da der også er flere og andre vitaminer i foderet til killinger som der ikke er i voksenfoderet, derfor har vi valgt at han skal have killingfoder for at giver ham de bedste vilkår :wink:

[quote=“Linedreholy, post:13, topic:239012, full:true”]
Tusind tak for svar Kira.

Tusind tak for svar.
Jeg var godt klar over pris og kvalitet hænger sammen, jeg var lidt mere interesseret i havde folk med MCO foder deres killinger med :slight_smile:

Vores har ikke rigtig noget ekstra på sidebenene og dyrlægen anbefalede os at fodre med killingfoder indtil 15 mdr. da der også er flere og andre vitaminer i foderet til killinger som der ikke er i voksenfoderet, derfor har vi valgt at han skal have killingfoder for at giver ham de bedste vilkår :wink:

1 Synes om

Tjek evt. Purizon ud på zooplus. Det er et godt killingefoder med godt med fedt og protein i. Evt. kan det kombineres med Hill’s Kitten, som vist er det killingefoder på markedet med mest fedt (25,5% sidst jeg tjekkede). En træls pels skyldes ofte for lidt fedt i foderet, er min erfaring. Vores gamle, meget pelsrige, maine coon kastrat skulle bare have mindst 20% fedt i foderet for at hans pels ikke blev knudret og træls at holde. 18% var ikke nok, mindst 20% :smil:

3 Synes om