I går var ældstebarnet og jeg ude at køre en tur og vi fandt et sted der solgte nye danske kartofler. Så i dag har jeg lavet stegt flæsk og persillesovs til os, som jeg gør hvert år når vi finder de første nye danske kartofler. Naboen fik selvfølgelig også en portion
Grillet elg-bøf med vores nærmest konstante spidskålssalat (men vi er begge vilde med den) Peber-fritter, bearnaise og hvidløgsflute.
I går fik jeg kylling i karry med ananas og ris, og i dag fik jeg teriyaki nudel stir-fry med gris og peanuts. Den sidste ret dog med den forskel, at jeg brugte blomkål i stedet for broccoli, da jeg ikke kan lide broccoli.
Jeg stod med 1200 gram færdig fiskefars (købt på tilbud), og tænkte “den kan jeg lave mere interessant!”
Så jeg tømte fryseren for rester af hakket grønkål og spinat, rev en masse gulerødder og smed en god del finthakket hvidløg og chili i. Et lille kilo grønt?
Det gav jo ekstra væde, så i med et par dl havregryn. ![]()
Jeg syntes konsistensen på farsen virkede god, men nøøøj, de var ikke sjove at stege, og jeg er glad for beslutningen om “færre store” fremfor “flere små”. Et æg eller to i farsen, havde nok gjort underværker.
Det var det værd, for hold nu op, de smagte godt!
Og de må da være helt sunde.
… så snakker vi ikke om at jeg gav lidt op på tilbehør, og endte på frostkartofler og remo. ![]()
Opskriften på salaten?
I dag fik vi mørbrad i sennepssauce med kartoffel broccoli mos
I går var det svinekød i sur sød med extra grønt, samt ris
På tirsdag får jeg tøser på besøg, der skal vi have gullash suppe.
Spidskål snittet fint. Rød peber, ærter, majs, agurk og tomat. En pose Salatmix, ved ikke hvad mærke, men en samling af mandler, græskarkerner og andet “frø”. En slat sød chilisauce, så man ikke behøver dressing og dagen efter er det endnu bedre ![]()
Hvis vi ex. ved det skal strække til 3 dage undlader vi agurk og tomat, så bliver det ikke så sjappet.
Grillede kyllingeunderlår med alt for meget stærkt på
vores spidskålssalat i dag tilsat radiser, det var også godt
Hvidløgflutes.
Vi fik en Barbaras øl til… bare lad være, det er en IPA og har ikke meget med øl at gøre
Det ser godt ud! ![]()
Den opskrift må du da gerne dele… ![]()
Det bliver senere i dag
Her er opskriften @DorteH
Jeg så denne her på nettet
Men retter lige lidt i den
Timian og spis kommen
Blev slettet i stedet kom der urte hvidløgs mix i
Jeg brugte raps olie i stedet
Eddiken
Blev der brugt æble cider eddike i stedet for
Næste gang får det lige lidt mere hvidløg
Den blev ikke lavet på nakke koteletter
Men på en slag
Ja en slag på 1 ,3 kg
Nedsat fra 146 til 25 kr
Haps
Det var planen den skulle have været i rulle steg
Nu blev her den blev brugt
Ellers som opskriften sagde med servering
Jeg lod det så være i marinade 24 timer
Men det var godt
Havde sendt manden min opskriften og vi havde handlet til den lige inden du skrev… vi fik den i dag og det var da virkelig lækkert… vi fulgte opskriften