Maj måneds mad og inspiration 🥗

I weekenden købte min kæreste og jeg en hel kylling, som blev fyldt med citron og hvidløg og så stegt i ovnen. Dertil kartofler i både med alt godt fra krydderiskabet stegt sprøde i ovn, tzatziki og rosenkål stegt med lidt bacon.
Det fik jeg ikke lige billede af, men vi blev mætte to aftener. :grin:

Da han tog hjem, stod jeg med stegesky og en rest (rå) kartofler. Så det blev som på billedet - kyllingebryst og broccoli fra fryseren.

Der var i øvrigt også til to dage.

I dag har jeg så kogt kinesisk inspirereret “egg drop” suppe på skroget, kogt med lidt hel kanel, stjerneanis, peberkorn og laurbærblade.
Tilsat kyllingebryst, majs, og ja æg, chili, koriander og risnudler.

Jeg har spist en stor portion, og så er der nok 2-3 portioner til fryseren. :star_struck:

Og SÅ kan jeg ikke få mere ud af den kylling. :see_no_evil::joy:

5 Synes om

Ældste søn og jeg har været roadtrip til Odense, for at hilse på Boris. På vejen hjem faldt vi over Arnes Bod, som solgte nye danske kartofler og jordbær. Ikke ret langt derfra, var der sørme en slagter, så vi fik indkøbt flæsk i skiver og jeg købte et par kalve schnitzler. Så i aften fik jeg en lækker wienerschnitzel mit allez og imorgen står den på stegt flæsk med årets første nye danske kartofler og persillesovs :savle:

3 Synes om

Kødboller til mellemøstlig inspireret boller i karry.
Hakket lam, chili, hvidløg, persille og så ellers som sædvanlig.

Karrysovsen har fået lidt forskellig chili, stødt koriander, spidskommen og en snert røget paprika.

Jeg venter bare lige de sidste par minutter på at risene (som faktisk kun er tilsat salt :sweat_smile:) hviler færdig - så bliver det forhåbentlig rigtig godt! :star_struck:

3 Synes om

Igår smørstegt hornfisk, som min søn havde fanget, med nye kartofler, smørsovs og masser af persille.
I dag et landgangsbrød fra min slagter i Superbrugsen.
I morgen bliver det tunsalat med en rest pasta jeg har stående fra den anden dag.

3 Synes om