Makrel i tomat. (Dåse)

Må katte spise det? :slight_smile:

Altså… Som guf en sjælden gang i mellem er det okay. Men ikke som en fast del af madplanen. Det indeholder salt og det har misserne ikke brug for.

Men at du giver dem resterne fra den dåse du ikke lige selv fik tømt er helt okay :slight_smile:

Alt med måde… Men jeg ved da, at hvis jeg smøre mig et par håndmader med makral, uden at dele, så er vi uvenner indtil jeg giver mig.

[QUOTE=PivC;1225547]Altså… Som guf en sjælden gang i mellem er det okay. Men ikke som en fast del af madplanen. Det indeholder salt og det har misserne ikke brug for.

Men at du giver dem resterne fra den dåse du ikke lige selv fik tømt er helt okay :)[/QUOTE]

Tak for svar. Det var netop lige situation jeg stod i, og de var meeeget interesseret :slight_smile:

Det beviser, at de er sunde og raske :høhø:

Jeg lavede tunmousse til nytår - pyha, det er første gang jeg har gjort det med FIRE katte i huset :surrender1:

Jeg vil sige, at det er umuligt, at hindre dem deri, hvis det kommer på bordet[:tihi:](javascript:void(0))[-xxrotflmao](javascript:void(0))

Cats og Conni

Her er der ingen som vil spise det…absolut ikke …og slet ikke Pepita :høhø:

Jo, de får lov til at smage det og de elsker det :smiley:

her i huset ville vi lille så stille blive slawen ihjel mens vi sover, hvis vi har åbnet en ds makrel i tomat uden at dele.
bare det at vi overvejer at tage en ds ud af skabet er nok til at de går helt amok af bare spænding og hvis de så ikke får noget af dåsen, så får vi da godtnok killerblikket :surrender1:

så forskellig tilgang: mine vil da seriøst ikke overveje at spise “den slags”…det kan hundens skam godt få for sig selv - men tun uhadada

Mine katte deler også pænt med mig, når de skal have en dåse makrel. :wink:

En smule i ny og næ dør de ikke af. Og det samme med tun. :slight_smile:

Jeg har af og til delt en dåse makrel mellem mine 6 katte, men det kan slet ikke måle sig med tun i vand, for ikke at nævne rejer.

lol…vildmisserne her får af og til makrel i tomat…de r vilde med det…tun og rester af reelt kød får de oss, og æder det med højlydt smasken…men rejer er de mere skeptiske over for…men OK de ka’ da glide ned

Når kræsenpinden Devi virkelig skal kræses for, så står der makrel i tomat på menuen. Så det får hun hvert år på hendes fødselsdage og hvis der sker noget specielt. Hun kan bedst lide Glyngøre Makrelguf i tube, men dåsevarianterne glider også ned som det kan ses :inlove:

Makrelguf på tube er min ‘fix-it’ for sløje katte :slight_smile: Jeg har indtil videre aldrig haft en kat, der ville røre a/d med så meget som en lilletås klo, men ingen af dem kan stå for makrelguf på tube, der kan trykkes direkte ind i munden på dem. Bruges også i perioder som belønning :slight_smile:

Det er lidt sjovt så forskellige katte er :slight_smile: mine 5 gider ikke makrel i tomat overhovedet. De kunne ikke være mere ligeglade.

Tun på dåse kan sådan lige gå an, mens vandet i dåsen er godt.

Rejer, glem det.

Men skinke og leverpostej bring it on…og lidt kyllinge pølse/pålæg.

tubelaks er megahit her

Det er også meget forskelligt hos mine fire her - Tigeren eelsker det, Klokke gider det ikke - og de små har ikke vist interesse, så har ikke tilbudt den det. Men kom til at tænke på, at da jeg i sin tid fik Klokkeblomst fra et Internat på Fyn, da havde hun haft knas med maven, som de sagde derude, og fik at vide at makrel i tomat skulle være godt hertil. Noget i olien i fisken skulle være helende for maven (slimhinden?!?). Husker ikke nøjagtig den tekniske forklaring mere, er jo mange år siden - men er der evt nogen der har hørt om det før??

I øvrigt viste Klokke sig at ha Giuardia, en parasit vi døjede med næsten et år :frowning:

Mine katte smager stort set alt jeg spiser - de er ikke kræsne :tihi:

Det gør vores også :smiley:

Kan de se deres snit til det…så jo :høhø:

Men en dag fik Lou Lou sin straf for at “stjæle”
Vi fik brunkål og til kødet skal jeg have en god Dijonsennep…misserne ved godt at jeg IKKE deler tallerken med dem :venter:

Men Lou Lou sprang lige op på bordet og skulle hurtigt slikke noget i sig…det var desværre bare den stærke sennep hun fik smagt.:tihi:
Og jeg glemmer ikke sådan lige hvordan hun så ud…og hun sprang meget hurtigt ned af bordet igen…så kan hun lære det…man skal ikke stjæle mors mad :høhø:

jeg skyller det - lyder bizart. Men har brugt det som variation til killinger og det er sovsen der er det mest problematiske i forhold til at den er salt og forøvrigt jo er tomat.
Men det føles lidt tåbeligt at skylle makrel !!
de får det en gang eller to mens de bor hjemme og mine voksne får en stump når jeg selv spiser det.
Skal siges det nok kun dur til alm makrelfilet- makrelguf bliver nok noget rod.