Makrel, tabby osv... ;)

Jeg støder på disse udtryk hele tiden :wink: og synes egentlig det er lidt sjovt med disse forskellige udtryk af farvevariationer.

Mit spørgsmål er, har nogen sådan en hel liste, eller ved hvor man kan se den, hvor alle disse forskellige udtryk står?? måske et tåbeligt spørgsmål, men jeg er slet ikke inde i disse udtryk…:tihi:

Inde på www.dso.dk har de en rigtig fin liste med billeder og forklaringer og tegninger. :smiley:

Du kan se en del af det på min hjemmeside under farvefordeling

Mvh
Gitte

Ihhh…tak får fluks derind :wink:

Fornemt :wink: men hvad med min Bamsedreng? er han ikke det man kalder blå men hvad så når der er hvidt på ham?

Han er blå med hvidt :slight_smile:

He he he…tak ;)) men dejligt at få styr på disse udtryk

Eva (Eife) har også en god side om Farver og genetik:slight_smile:

He he he…så bliver jeg så helt i tvivl om Bamse er blå eller blå smoke efter at have set Eva´s side :wink:

Det kan du bedst se i bunden af pelsen. Hvis det er lysere inde ved huden er det smoke (tror jeg nok… jeg er ikke SÅ god til smoke… Og selvom f. eks. Adelie i mine øjne er tydelig smoke (og hendes forældrer var smoke) har jeg haft dommere der har ment det modsatte. Selv til farvebedømmelsen var de ikke enige…

Jeg har lige kigget dit album med ham. Umiddelbart så tror jeg han er blå med en smule spøgelsesaftegninger (hint af tabby mønster), og ikke smoke. Men du kan bedst se det ved at løfte op i pelsen og se om den er hvid/meget lys i bunden :slight_smile:

Jeg har lige kigget dit album med ham. Umiddelbart så tror jeg han er blå med en smule spøgelsesaftegninger (hint af tabby mønster), og ikke smoke. Men du kan bedst se det ved at løfte op i pelsen og se om den er hvid/meget lys i bunden :slight_smile: