Malere!

Ja, jeg har sat en gul trekant på, så I er selv ude om det, hvis I bliver stødt over den galde, jeg har brug for at komme ud med.

For jeg tror aldrig, at jeg har været så rasende før, som jeg er lige nu.
Og det mener jeg helt seriøst - uden at overdrive.

Jeg skrev et tanke-indlæg i går om malere, man kunne regne med osv.
De dukkede jo ikke op i går, som aftalen ellers var og begyndte på arbejdet.

De kom så her til morgen og jeg spurgte dem fra starten af om jeg havde sat tingene fint nok til side, så de kunne komme hele vejen rundt til alle panelerne. Og ligeledes om jeg skulle dække noget af det af i tilfælde af at det ville støve, når de sleb panelerne.

Jeg havde spurgt mesteren, som var der i går morges med materialer om det samme. Og han kom med samme svar som de to malere… at det hele var helt perfekt og der ikke var nogen grund til at dække ting til med plastik, da det kun lige ville drysse ned for neden af panelerne og døre. Så ingen problemer i det.

Så jeg tog med ro i sindet på arbejde og er lige kommet hjem…

… og så var det lige, at man eksploderede…

Jeg kommer hjem til en GRÅ lejlighed. Og jeg snakker ikke om panelerne - for jo de er grå, som planen også var. Men alt - og jeg mener ALT - var dækket af tykt lag støv.

Kontorstol, sofa, puder, tøj, SENG!, forstærker, TV, mikroovn - ALT! Intet er undsluppet med mindre det har været dækket helt over.

Skrivebordet med computer, tastatur og skærm har også fået en lille smule støv inden de - trods alt - dækkede det over med plast som det eneste i hele huset.

Hvad fanden er det for nogle klamhuggere? Jeg er så arrig af frustration. Jeg ved slet ikke, hvad jeg skal gøre.
Jeg regner sgu på ingen måde med, at malerne gør rent, når de er færdige om et par dage. Det er jo hver en lille ting, der skal støvsuges og/eller vaskes af.

Jeg ringede til mesteren med det samme, jeg kom hjem. Og han lød overrasket og sagde, at ja, det var da for dårligt. Jeg spurgte ham, om han ikke ville komme i morgen tidlig, så han selv kunne bedømme det, men så gik forbindelsen død og jeg har ikke kunne få fat på ham siden.

Han ringede dog, mens jeg støvsugede en farbar gang fri for støv til de vigtigste steder - køkken, toilet, computer og seng -, og lagde en besked på telefonsvareren om at maleren i morgen tidlig skulle nok gøre rent, hvis jeg stillede en støvsuger frem.

Ja go’dav. Jeg tror ikke mester er klar over, hvor omfangsrigt et problem det her er. Desuden vil jeg næppe overlade sådan noget til en maler. Det bliver med garanti ikke gjort ordentlig og så ender jeg med at gøre det selv igen alligevel.

Jeg håber så meget at mesteren kommer i morgen tidlig, så han selv kan se det. Og jeg håber at viceværten er ude i vores boligblok i morgen også, så han også kan komme og tage stilling til, hvad fanden der skal ske med det svineri!

Jeg kan ikke engang komme i tanke om en løsning, som vil tilfredsstille mig. End ikke hvis ISS eller et andet rengøringsselskab blev hyret til at komme og gøre det hele. For det vil jo tage en krig, når først de er færdige med at male på torsdag eller fredag. Og jeg skal jo afsted til Jylland i weekenden og skulle have kommet hjem med Prinserne. Men som det er lige nu, så tror jeg ikke, at det vil kunne ske.

AAAAAAAAAAAAAAAAARRRRRGHHHHHHHH SGU DA HELVEDE OG FOR FANDEN DA OSSE!! (Husk trekanten!!)

Lidt billeder…

Min forstærker, kabel TV boks og Playstation 3 - dækket af støv… (og de er sat lige op af min seng, dvs den ser lige sådan ud)

Min sofa og sofapuder - dækket af støv!

Min sofapuf, som står i ca 1,60 meters højde lige midt i lokalet nok længst væk overhoved mulig fra nogen paneler og døre - dækket af støv!!

Ja, I kan selv se, hvor den står henne i rummet her… og stregen er jo ligeså tydelig også fra den afstand… og stadig dækket af STØV!!!

Er der nogen, der tør gætte, hvor jeg er kommet til med støvsugeren under min seng? Og er der nogen, der tør tro, at min seng er støvfri??
Nope… dækket … af … STØØØØØV!!!

suk

Puha, jeg forstår godt din frustration.

Og nej, du kan nok ikke stole på at maleren vil gøre ordentlig rent - men jeg ville klart kræve en eller anden form for kompensation.

God rengøringslyst, i øvrigt. :tihi::S

[quote=Tea;233600]men jeg ville klart kræve en eller anden form for kompensation.

God rengøringslyst, i øvrigt. :tihi::S[/quote]

Nu bliver arbejdet betalt over vedligeholdelseskontoen, så en kompensation i form af nedslag i pris ville ikke komme mig til gode. (Der er nemlig begrænsning på, hvad jeg må bruge den konto på åbenbart - og det er kun til tapesering (sp?) og malearbejde.

Og rengøringen? Den bliver meget sparsommelig. Bare så jeg lige kan komme rundt og sove uden at vågne op og ligne Gandalf.

De er nemlig ikke færdige med at slibe paneler, så jeg tør sgu ikke gøre mere end højest nødvendigt rent.

Jeg kan godt forstå du er vred :mad:

For det der er simpelthen ikke i orden, og nu havde du jo gjort dit forarbejde og spurgt om der var noget der skulle gøres for at sikre dine ting, det er virkelig slattent det der, krise min bare mås, så skulle man jo tro de var interesseret i at beholde deres kunder.

Desværre skal du nok indstille dig på at din støvsuger kan dø af det der, og hvor mange af dine ting der er ødelagte, det tør jeg slet ikke gætte på :frowning:

Tag en masse billeder til dokumentation, men der er vist ikke noget de kan gøre så det der bliver ok :S

Æv. Jeg har ellers også brugt min til opsætning af nye gasrør, og regner med et nyt køkken inden for de kommende år.
Men et par flasker vin, eller et eller andet “udenom”?

[quote=DaneX;233605]
Og rengøringen? Den bliver meget sparsommelig. Bare så jeg lige kan komme rundt og sove uden at vågne op og ligne Gandalf.

De er nemlig ikke færdige med at slibe paneler, så jeg tør sgu ikke gøre mere end højest nødvendigt rent.[/quote]

Gudfader… Gad vide hvad du kommer hjem til næste gang? :?:S

[quote=Lunica;233609]
Desværre skal du nok indstille dig på at din støvsuger kan dø af det der[/quote]

Really???

Fanme om jeg vil splitte min dyre støvsuger af pga de klamhuggere. Så må de selv tage en med, som kan klare opgaven.

Stakkels dig -kramer

Been there done that :thumbdown:

[quote=DaneX;233615]Really???

Fanme om jeg vil splitte min dyre støvsuger af pga de klamhuggere. Så må de selv tage en med, som kan klare opgaven.[/quote]

Det synes jeg du skal ringe og sige til dem.

Hvor er det surt med sådan en omgang støv.

Hvad er det, der har støvet så voldsomt? Skulle de ikke bare male??

Samtlige paneler og døre skal slibes ned. Og det har så forårsaget denne støv.
Og de mangler stadig at slibe 6 døre endnu, så derfor vil jeg ikke rengøre for meget lige nu.

[quote=DaneX;233615]Really???

Fanme om jeg vil splitte min dyre støvsuger af pga de klamhuggere. Så må de selv tage en med, som kan klare opgaven.[/quote]

Mange støvsugere vil stå af i det der støv, det fiser lige gennem filteret og ind i motoren, og så brænder de af.
Der findes også støvsugere der godt kan tåle det, men det er hovedsageligt håndværker støvsugere.

[quote=Lunica;233625]Mange støvsugere vil stå af i det der støv, det fiser lige gennem filteret og ind i motoren, og så brænder de af.
Der findes også støvsugere der godt kan tåle det, men det er hovedsageligt håndværker støvsugere.[/quote]

OG Dyson :slight_smile:

HUsk for guds skyld at skille tv osv ad og få det støvsuget ordentligt inden i. jeg har selv prøvet engang at der gik ild i mit tv på grund af støv inden i, og det kan endda ske når du ikke er hjemme, bare det står på standby. og hvis først der går ild kan det eksplodere = ild og plastik overalt…
ud over det synes jeg bestemt da at du skal klage et eller andet sted!

Ej det er bare for DÅRLIGT! Helt ærligt…! Jeg ville godt nok også blive godt pi**ed hvis det var mig… Ej men altså… Tskk

For dælen hvor jeg føler med dig :frowning: Jeg ville også blive så vred og dybt frustreret :ked:

Det er helt klart og tydeligt at de har brugt en stor sliber uden at tilslutte en industristøvsuger (en alm. støvsuger duer ikke) til sliberen. Havde de gjort det, så ville de uden problemer have kunnet slibe panler osv. og det ville have gået lige i støvsugeren. Det skal du påtale, for det har de tydligvis tilsidesat.

Du skal forlange at få dækket den tid og de anstrengelser du nu har for dig, før du har fået gjort grundigt rent efter alle de støvpartikler. Jeg frygter for dine anlæg osv. Du vil garanteret finde støv de mest mærkelige steder, måske også i dit køleskab, det er jo i luften også.

Krydser fingre for at du får Mester i tale, du må ikke give op. Ellers så mail billederne til ham. :S

Sikke dog noget bøvl!

Især taget i betragtning, at du regner med at tage de to prinser med hjem søndag.
Lad os slå kold vand i blodet med killingerne Martin - når de ikke at blive færdige skal du ikke stresse - så kommer jeg med dem i stedet.

Det er også min normale praksis at bringe katte ud selv. Lige nu passede det mig bare bedst, at de kom væk på søndag, men dette er ikke din skyld, og du skal ikke være stresset over kattene - dem skal nu nok få hjem.

På søndag eller når det passer dig bedst.

Ang malerne… KLAG! MED FOTOS. Og ja jeg forstår sandelig godt du er sur…

Jeg er nærmest mundlam… Sikke et svineri!

MVH

Ej hvor er det bare øv :frowning:
Kan godt forstå du er arrig :thumbdown:

De skal altså selv tage en støvsuger med, de skal nemlig bruge en industristøvsuger til det der, da det smadrer en alm. støvsuger. Og så skal du altså ikke gå og spørge om du skal dække af, for det SKAL de nemlig selv gøre.

Hej Martin.

For hulen da, hvor jeg forstår dig. Det er noget gedigent svineri.
Og skuffelsen oveni over ikke at kunne få kattene hjem, grrr.

Hvis du får brug for en hånd til at få støvet væk med en grundig omgang rengøring, må du sige til. Jeg regner dog med, at de åndsamøber får fjernet støvet, så du ikke står og skal brænde støvsuger af og deslige.

Støvet har det med at lægge sig igen, så du kan bøvle med det længe (Been there, done that, da eksen og jeg sleb døre/paneler ned i lejligheden.)
Jeg kan stadig svinge en klud, dog ikke før i næste uge, lige nu vil kroppen ikke mere og min computer står stille fra i morgen og frem til mandag.

Du kan bare sige til, jeg kræver kun en bunke klude, masser af vand (både til mig og rengøringen) og en masse Ajax eller lignende.
Og hey, et sted at sidde, da jeg ikke kan klare mere end en time til to i streg på benene.

Jeg forstår dig virkelig godt og jeg kan kun håbe på, at du får en eller anden form for kompensation på en eller anden måde. Det her er vitterlig for galt !!!

Hvis jeg boede tættere på ville jeg gerne hjælpe… Sikke en omgang at stå med alene… og hvis det betyder, at du skal vente på prinserne pga dette - det kan jeg næsten ikke bære… Jeg ved hvordan det er at gå og glæde sig til at få en kat hjem.

Men husk: Du løber ingen steder, hvis det er…

Men sikke dog noget svineri altså…