Malmø 10/11 April

Er der nogen som skal til Malmø på udstilling d. 10/11 april ?
Det er min første svenske udstilling, og jeg er lidt i tvivl om hvad man gør.
Jeg har fået rabiesvacc katten og taget blodprøve som var negativ.
Men skal jeg ikke have skrevet en slags erklæring fra dyrlægen omkring dette ?
Og skal alle hans vacc være i passet for lige nu er de alm. vacc på bagsiden af hans stamtavle.
Så ved jeg at han skal til dyrlægen og have en ormekur højest 120 dage før udstillingen.
Men er der andre ting ???
Nogen som er erfarne ud i de svenske udstillinger ???-surrender-surrender-surrender

[quote=Quanti´s;353839]Er der nogen som skal til Malmø på udstilling d. 10/11 april ?
Det er min første svenske udstilling, og jeg er lidt i tvivl om hvad man gør.
Jeg har fået rabiesvacc katten og taget blodprøve som var negativ.
Men skal jeg ikke have skrevet en slags erklæring fra dyrlægen omkring dette ?
Og skal alle hans vacc være i passet for lige nu er de alm. vacc på bagsiden af hans stamtavle.
Så ved jeg at han skal til dyrlægen og have en ormekur højest 120 dage før udstillingen.
Men er der andre ting ???
Nogen som er erfarne ud i de svenske udstillinger ???-surrender-surrender-surrender[/quote]

Godkendelsen af titer tal skal dyrlægen skrive ind i passet.
Det er fint nok at vaccinationer står på stamtavlen.
Ormekur skal gives senest 10 dage før indrejse og dyrlægen skal også skrive ind i passet at katten har fået ormekur
Håber du har fået svar og rigtig god tur til det Svenske :slight_smile:

Tak for svar.
Du skriver senest 10 dage før, men jeg har bare hørt det var max 10 dage inden udstilling ??
For så er det jo selvfølgelig en helligdag og det dur jo ikke :frowning:

[quote=Quanti´s;353857]Tak for svar.
Du skriver senest 10 dage før, men jeg har bare hørt det var max 10 dage inden udstilling ??
For så er det jo selvfølgelig en helligdag og det dur jo ikke :-([/quote]

Sorry, jo det er mig der kludrer i det :slight_smile:

Hunde og katte, der skal til Sverige, skal ormebehandles mod bændelorm (Echinococcus spp.) af en dyrlæge ved brug af et præparat, der indeholder praziquantel eller epsiprantel, i løbet af de sidste 10 dage før indførslen.

Mange tak, for din hjælp ! Jeg kontakter dyrlægen som han fik taget blodeprøve hos !

Det går även att skaffa ett fyra-veckors intyg (om ni nu ska till flera utställningar i Sverige på mindre än fyra veckor). Jag är inte riktigt säker på hur det fungerar från Danmark till Sverige men misstänker att katten avmaskas när man hämtar intyget

Glömde ju det viktigaste; välkommen till Malmö:velkommen: och lycka till
:goodluck: