Unge mennesker, som gør de mest vanvittige ting… For sjov -what
[quote=Marianne K;337341]Unge mennesker, som gør de mest vanvittige ting… For sjov -what
http://nyhederne.tv2.dk/krimi/article/28493345/[/quote]
Stakkels…stakkels unge mennesker…
Mon ikke de holder op, når det gør ondt nok
De opdager sikkert først når de bliver voksne, hvor dumt det lige var at få de skrammer på kroppen
I den alder er mange ikke rigtige i hovedet desværre.
Det er skræmmende synes jeg. Det ender helt galt…
Jeg kender et par af fyrene fra Jackass og de bifalder bestemt heller ikke dette - mange af dem er prof. stuntmænd.
De modtager tit videoer fra andre, der kopierer dem, og de ser dem aldrig. De beder afsenderne om at stoppe.
Så der er en bagside ved det, de har fået startet der… En trist en, synes de selv.
[quote=lenschow;337387]Jeg kender et par af fyrene fra Jackass og de bifalder bestemt heller ikke dette - mange af dem er prof. stuntmænd.
De modtager tit videoer fra andre, der kopierer dem, og de ser dem aldrig. De beder afsenderne om at stoppe.
Så der er en bagside ved det, de har fået startet der… En trist en, synes de selv.[/quote]
Her blev jeg lige lidt provokeret af det de fyre siger,for hold fast jeg kender nogle unge mænd som syntes de er"morsomme" inklusiv min lillebror og hans venner, med det resultat at for at “ligne” de båtnakker, gør fuldstændigt tåbelige ting. 1 eksempel er/var at slå på hinandens skuldre /ansig til de var gule og blå og blødte(fordi det var jackass smart), og de har sikkert også lavet en masse andre tåbeligheder, som de også fik en skideballe for og ordre om at stoppe med prompte. Og det de fyre siger,at hey se nu har vi lavet et sjov stunt som taler til mænds lyst til at te sig som idioter sammen med vennerne i grupper, og når andre så efterligner os,så har vi intet ansvar, for vi har jo skrevet med småt at det må de ikke, og de skal stoppe. Men de ved lige så godt som du og jeg,at unge mænd søger grænser, og især teenage drenge, og derfor så har de et ansvar for at stoppe produktionen af de latterlige programmer,inden de er skyld i at andre mennesker dør,forde de ikke er professionelle stuntmænd,men netop unge drenge der syntes de er "sjove(undskyld mit sure opstød,jeg kan bare slet ikke snuppe dem, det er ikke dig som jeg er harm på:sorry:)
Naturligvis er du ikke harm på mig
MEN
Det er vel tilladt at tænke selv også selv om man er mand…eller ung og mand.
Det minder mig om, når jeg som gyserforfatter får skyld for alverdens ondskab pga at mine bøger er voldelige… Eller når folk laver et skoleskyderi og siger “Det var Eminems skyld for han skrev en sang om det”.
Og lidt efter sidder forældrene i biografen med deres børn og ser en voldelig film sammen med dem. Eller de går med dem ind og ser Jackass the Movie med dem …
Helt enig.
De går alt for langt. Det er taget direkte fra Jackass jo, og Jackass synes jeg så også går alt alt for langt.
De er sindssyge og de stopper ikke der, en gren af dem blev jo til “wild boys” hvor de lavede dumme og vanvittige ting med dyr også.
Jeg kunne desværre ikke finde den på youtube - men jeg fandt den et andet sted - husk lyd
[ame=“http://vimeo.com/2518773”]Wildboyz lion feeding on Vimeo[/ame]
Ja det er Steve-O og Pontius, der laver Wildboys.
Der kommer også en Jackass 3 the Movie, kan jeg fortælle.
Ganske som Eminem laver ny musik…
Og der vil sikkert også komme andre efter dem, når de stopper.
Det er underholdning - ikke andet. løverne i klippet er tamme forresten.
[quote=lenschow;337432]Naturligvis er du ikke harm på mig
MEN
Det er vel tilladt at tænke selv også selv om man er mand…eller ung og mand.
Det minder mig om, når jeg som gyserforfatter får skyld for alverdens ondskab pga at mine bøger er voldelige… Eller når folk laver et skoleskyderi og siger “Det var Eminems skyld for han skrev en sang om det”.
Og lidt efter sidder forældrene i biografen med deres børn og ser en voldelig film sammen med dem. Eller de går med dem ind og ser Jackass the Movie med dem …[/quote]
Er enig med dig et stykke af vejen, for det er absolut også forældres ansvar at hold øje med hvad de unge mennesker laver, og de burde også med en indlært fornuft kunne resonere sig frem til at de handlinger ikke er fornuftige. Jeg kunne , og nu taler jeg for mig selv,aldrig drømme om at tage hverken min egen søn eller andres med ind og se gyser film eller lade dem se jackass eller ligende programmer i mit hjem,da jeg ganske enkelt syntes, at de opfordrer til en selvskadende adfærd, som de unge mænd ikke kan styre. Men jeg syntes også samtidig at man som medie har et ansvar for det man formidler, uanset hvad det er.
Og jeg synes bestemt også, at en stor del af de ting, som Jackass laver er total sindssygt. Ingen tvivl om det.
Jeg har altid syntes deres pranks var sjove, men jeg kan se, at visse dele er for voldeligt for min smag. Fx er jeg altid varsom, når Steve-o sender mig noget - for man ved aldrig, hvad den mand kan finde på.
Men deres pranks var sjove.
Og jeg synes det er en skam, at de ikke lod det blive ved det.
Undskyld mig, men jeg kan bare slet ikke se der er noget som helst morsomt i jackass. For mig at se, er det en flok nogenlunde voksne mænd, som render rundt med hovedet under armen:øhmm:
Jeg synes de er sjove - smag og behag
Der vil altid være noget der ansporer vores børn til at lave “dumme” ting om det så er Jackass eller andre, eks. MTV med deres letpåklædte piger
Har personer i medierne et ansvar for hvordan de fremstår i deres opførelse, tøjvalg osv overfor vores børn/unge. Bør de være “gode rollemodeller”?
Det er jo desværre bare ikke deres budskab. Jackass viser dumdriste og i mine øjne stupide, stunts.
MTV sangerinder sælger cd´skiver ved at appellere til de unges seksualdrift.
Vi forældre har alene ansvaret for at vores børn får de normer og værdier vi vægter, at forklare dem om de ricisi der er ved deres tøjvalg, opførelse, vovemod mv. og være der med trøstende skulder når de bryder disse grænser, for det gør de før eller senere, da det høre med til at være ung at gå imod sine forældre.
Vi opdrager dem jo til at være selvstændige og må således også acceptere at de i selvstændighedens navn foretager sig nogle valg, der i vores øjne kan virke total tåbelige. Vi kan højest håbe på at de grænser, de vælger at bryde ikke er ude i ekstremerne og gør dem uoprettelig skade.