Mareridt hos hund

I nat oplevede vi noget meget mystisk…:uha::uha::uha::uha:
Hunde kan jo godt have mareridt og det har vores også nogle gange…
men i nat!? Vi vågnede ved et “skrig” det lød nærmest som et menneske skrig…
det viste sig at være CHARLIE! den bette lort havde mareridt!!

hold kæft hvor var jeg bange og kom hurtig op af sengen, for fattede jo ingenting!

Jeg er faktisk i tvivl om man skal vække hunden eller ej, for jeg har hørt begge dele…

Det er kun sket meget sjældent for mine hunde… og jeg vækker dem altså, hvis det sker…
Dog gør jeg det helst ved fx at prikke til hunden med fx et kosteskaft eller lignende - har hørt et par historier om at hunden har været så forvirret og skræmt, når den vågnede at den har bidt… Så hellere at den får fat i et kosteskaft end min hånd :slight_smile:

[QUOTE=Ann K;1006752]Det er kun sket meget sjældent for mine hunde… og jeg vækker dem altså, hvis det sker…
Dog gør jeg det helst ved fx at prikke til hunden med fx et kosteskaft eller lignende - har hørt et par historier om at hunden har været så forvirret og skræmt, når den vågnede at den har bidt… Så hellere at den får fat i et kosteskaft end min hånd :)[/QUOTE]
Okay det har jeg aldrig tænkt over…Hvis det bare har været et “mildt” mareridt, så har jeg ladet dem ligge…
Men har aldrig oplevet at hunden ligefrem SKREG?! han vågnede da heldigvis selv…der ville jeg nok ikke turde vække ham…

Så voldsomt har jeg aldrig oplevet det - Kun, at hunden småpiver og ryster eller “løber”.
Det er nok at lægge min hånd roligt på dens skulder, for at den holder op uden at vågne.

[QUOTE=Mega;1006870]Så voldsomt har jeg aldrig oplevet det - Kun, at hunden småpiver og ryster eller “løber”.
Det er nok at lægge min hånd roligt på dens skulder, for at den holder op uden at vågne.[/QUOTE]

Det er almindelig drøm :slight_smile: det forstyrrer jeg aldrig…
Man er slet ikke i tvivl når er tale om mareridt— hunden virker direkte BANGE selv om den stadig sover…

Her i huset sker det snart dagligt at Bonnie drømmer, dog ikke i så voldsom en grad, men vi kan tydeligt høre hendes mærkværdige piv/klynk der kommer fra maven af, sådan lyder det hvertfald, helt hul i lyden.
Vi lader hende sove da der altid stopper hurtigt, men tror nu os at hvis hun en nat drømte så voldsomt at jeg ville vække hende med en kosteskaft eller noget i den dur, ville nødigt hilse på hendes tandsæt mit om natten.

Ja det kan de godt - min hund har jo nogle traumer, efter at være reddet ud af de, der kødmarkeder i Thailand - der sidder de i små bure klemt sammen mens der slagtes uden for - han kan derfor ikke være i bur. Og da han vågnede i narkosen hos dyrlægen i et bur, som man jo gør hos dyrlægen efter en operation, så var han bestemt ikke en hund, som de gik hen til - dyrlægen kaldte ham desillusioneret og han sad helt angst ind ebag i buret og gloede olmt ud på os, da jeg kom. Vi fik ham dog roligt ud og så tog vi hjem.

Derhjemme havde han så et par mareridt i de kommende dage - jeg er helt sikker på, at det skyldtes, at der var revet op i nogle grimme minder.

Men bevise det - det kan jeg ikke. Men som Ann siger - man er ikke i tvivl. De er virkelig bange - og der skulle jeg godt nok heller ikke ha mine fingre ned og berolige - jeg vækkede ham med en rolig stemme på afstand og han røg op og stod helt stiv i stuen, indtil han lige fandt ud af, hvor han var.

Nu er det stoppet igen