Marts tanker 2021

Dyson virker, men den larmer ret meget.

1 Synes om

Så er det nok ikke den, jeg skal have :nix:

I dag er det nøjagtig 30 år siden jeg rykkede de islandske teltpæle op og flyttede til Danmark … Tillykke til jer alle sammen :flag:

22 Synes om

Vi skal måske også lykønske Island ? :joy:

7 Synes om

:venter:

4 Synes om

Se lige den her tråd, der er også poesiløs snak :slightly_smiling_face:

1 Synes om

Hmmm, jeg kan se, det er et af mine indlæg, der bliver kaldt poesiløst :venter:

4 Synes om

:joy::joy::joy: med al respekt, kan man lave poesi ud af støvsugere, er man ret skarp :crazy_face: men så POSEløs da :smile:

3 Synes om

Beimis har givet mig mave pine igen igen
Igår var der nok totilla pandekager til aftensmad, jeg have fået lavet tallerken med det hele, har det ikke super godt, vælger og lægge mig, sætter tallerken (min store fejl) hen på komfuret, og lige venter med og spise, da jeg så kommer til mig selv efter ca 30 min, er tallerken ryddet på nær salat, og det work mix jeg kom inden i, men agurk, majs, tomat, peberfrugt, løg, pandekage, kylling stegt i krydderi,Taco sovs, cremefraiche, ost og japaleno :uha: :yikes: er væk, og nej der var kun beimis til stede og beimis lagde og vaskede sig, men havde hikke med hele kroppen.
Nej beimis blev ikke sultet 2 slagt tørfoder , en skål med lidt blandet godbidder, 1/3 dele pose kitekat mad og 1/3 dele pose ilam mad det stod til rådighed.
Beimis faldt i søvn spindende og snokede det meste af aften, holdt øje med mis har haft alarm på hvert 30 min hele natten.
Beimis kom kl 1 ville have våd mad, fik det, ud i 10 min og så snok sov igen, har lige spist vådmad igen nu.

Nu ligger beimis ude i solen og lurer på fugle, så jeg regner med beimis er til pas, jeg vil have, så godt af med mig selv, og komme ud og gå nu, men tør ikke hvis beimis får det skidt, samtidig siger min sunde fornuft mig så var det sket, og det er jo slet ikke først gang der er blevet spist noget katte ikke må.

Rettelse lige nu spiser beimis en lille fugl :woozy_face:

Med venlig hilsen beimis ejer

6 Synes om

Det kan godt være at du ikke var stor og slem
men du var en edderkop i mit hjem.
Støvsugeren uden pose
fjernede dig så let som en glose.

Skarp nok? :p:

6 Synes om

Min erfaring er, at de ofte tåler mere end det man siger. I min barndom fik vores hund leverpostejsmadder hver dag, og den første kat jeg havde efter jeg flyttede hjemmefra, fik også rester af min kødsovs nu og da. I dag ved jeg bedre og ville ikke give mine katte den slags. Heldigvis sker der tit ikke det store, men det kan gå galt og når man ved at det kan være usundt for dem, bør man selvfølgelig undgå det. Og vi bliver jo klogere hele tiden.

Før i tiden kunne jeg altid efterlade min mad, uden opsyn, men så fik jeg Alvin, og selv gryder på en tændt kogeplade, er nød til at have låg på for at forhindre ham i at spise min mad. Så nu har jeg lært at sætte alt mad væk, hvis jeg er nød til at gå fra det. Som sagt, man bliver klogere hele tiden. :p:

4 Synes om

:joy::joy::joy::joy: total skarp :clap:t2:

3 Synes om

Maden er stjålet ergo smager det som føde til guderne :smile: hvis det ikke tåles, skal det nok komme retur. :wink:
Der er forskel på at leve af og så tyvte en tallerkenfuld :slightly_smiling_face:

5 Synes om

Må tilstå at her i huset får vores lov til at smage af alle vores rester, både råt og tilberedt (dog ikke kartofler).
Vores erfaring er at de ikke er så sarte i maverne, når de præsenteres for meget forskelligt, samtidig med har vi heller ikke problemer med kræsenhed.

Her efterlades der aldrig mad på bordet.

5 Synes om

De fleste ved efterhånden at Lars og Flappe deler det meste på en tallerken. :dokdok: Vi er nu på det stadie at JEG lukker kattene ude af køkkenet mens vi spiser… :rolleyes:

10 Synes om

Jeg synes bare man læser så meget om at de kan dø af det og det, så jeg er blevet en kylling og giver dem grundlæggende ikke længere den mad jeg selv får. Kan finde på at give dem lidt kød nu og da, men hvis det er mig der giver dem det, er tydeligvis ikke så interessant som hvis de selv har “fanget” det, som Luise er inde på. :hoho:

2 Synes om

Der er vist ikke noget i vejen med den kat ud over, at den nok er godt forædt :hoho:

5 Synes om

Ja jeg har ved også godt de levede på en helt anden måde for år tilbage. Det er jo også fordi jeg har lært meget mere, jeg bliver bekymret.

Jeg kan efter lade mad på spisebordet det bliver ikke rørt, køkken bordet bliver heller ikke rørt, men komfuret 1 ud af 10 gang bliver det rørt de andre 9 niks, røres ikke

Med venlig hilsen beimis ejer

Det er jo det der står i katte læredom for begynder, godt du minede mig om det :joy:
Med venlig hilsen beimis ejer

1 Synes om

:grin:tro du har helt ret, :grin: :ok: bare ejer der blev pylret

Med venlig hilsen beimis ejer

1 Synes om