Efter en lang dag, hvor jeg kom og havde dårlig samvittighed over, at være for træt til at ordne alt det jeg gerne ville nå herhjemme er det slet ikke dumt at huske, at jeg allerede er halvvejs gennem arbejdsugen
Oveni fik jeg hæklet den svære halvdel af en række på mit kæmpe projekt, så selvom jeg ikke fik gjort andet end at støvsuge, føler jeg at tiden er bliver brugt på noget fornuftigt, pengene på garnet til projektet er jo brugt, så der skal jo også arbejdes på projektet
Og i dag fik jeg nået alt det, jeg gerne ville have gjort i går OG hæklet den nemme halvdel af rækken jeg startede i går Så hvis alt går vel og jeg ikke kludre mere i det, så er jeg snart nået længere end jeg var inden, jeg opdagede en fejl og måtte pille op igen, igen Jeg er dog stadig kun færdig med række 8 ud af nogen og 300
Havde besøg af en arkitekt her til formiddag, har nogle ombygningsplaner med mit hus. Da jeg bor i en andelsforening skal alt principielt godkendes af generalforsamlingen og da de ting jeg overvejer er ændringer af facade (udestue og ovenlysvinduer) skal de godkendes af både generalforsamling og kommune da vi har tinglyste servitutter på bebyggelsen.
Men hun var helt med på mine ideer og mente også det ville give øget værdi af huset, så nu skal jeg lige tælle knapper og tage tilbud hjem og så nok tælle knapper endnu engang.
Men i det mindste er mine ideer i første omgang godkendt - yibeee
Skal så også lige have ny indvendig trappe og nyt badeværelse - flere tællen på knapper
Men det bliver så godt når jeg om et eller andet antal år er færdig
@Beimis du spurgte i mad tråden hvilket kæmpe projekt jeg er i gang med, det er et kæmpe tæppe med verset om “the one ring” fra Ringenes Herre, ud fra en opskrift min veninde har lavet til mig
Det kommer til at minde en del om det jeg linker til, min venindes kæreste blev inspireret og ønskede sig et tæppe med første side fra Hobitten og hun har både mere tid og er hurtigere til at hækle end jeg, så hun er færdig
Skidt med det, det var jo en kommentar i den tråd, der fik dig til at spørge
Det er et kæmpe projekt, og jeg er helt klar over at jeg er bindegal, at jeg, fordi det var billigere, hvis vi købte det hele på en gang og ikke helt havde overvejet omfanget, har købt garn til endnu et projekt af samme slags, bare med nogle af mine ynglings citater fra samme univers
For 10-12 år siden købte vi et skab med spejl og lys til at hænge over håndvasken i badeværelset. Kriterierne var funktion og udseende.
Siden gik det op for os, at der flere kriterier: Hvor længe holder lysstofrørene? Hvor nemt er det at skifte dem? Og hvor køber man dem? Og hvad koster de?
For tit - sådan cirka med 2-3 års mellemrum skal der købes nye lysstofrør. Jem og Fix har dem ikke, så jeg skal over i den dyre XL-Byg, hvor de koster cirka 100 kr stykket - for dyrt. Men det er endnu mere idiotisk at køre til Randers eller Aalborg bare for det.
Så i onsdags ledte jeg forgæves efter de rigtige lysstofrør i XL-Byg. En flink ekspedient forklarede, at de havde skiftet leverandør fra Osram til Philips. Og det nærmeste vi kunne finde, var et rør, der var 3 cm for kort.
Det inspirerede mig til at søge på nettet. Et foretagende, der kalder sig lyskilderdirekte.dk, solgte de rigtige rør - til cirka 18 kr stykket - plus 59 kr for fragten fra Holland. Jeg bestilte 10.
Sådan! Mindre end 2 døgn senere kom vores søde postbud med pakken.
Specialbutikker i udkanten: Til de priser I tager, så skal I altså have varen.
Håber så meget det bliver en realitet, også fordi jeg må tro på det,
(Jeg trænger også så meget til, og have en gulerod at gå efter)
Så er beimis hotel ophold ordnet på landsskue dagene, og har fået og vide en af dagene står menuen,
På torsk eller hel rødspætte og den første pose godbidder er indkøbt
Landsskuet tror i hvert fald selv på det. Muligvis ikke helt i den form vi plejer, men de er lige så stædigt optimistiske som jeg er - vi tror på det, indtil andet er bevist
VH
Susanne
Og så må vi udstiller bare udstille på en anden måde i år ,jeg er helt indstillet på og give en ekstra hånd udover de ekstra hænder, jeg giver i forvejen