Måske er jeg ond

når jeg ikke kan have ondt af dem, det går ud over.

Jeg kan heller ikke have ondt af dem - men naturligvis af deres efterladte :ked:.
Det er da kun tåber, der kaster sig ud i gaderne til dette show, det er et under der ikke sker flere dødsfald - det er jo ikke ligefrem små horn dyrene er udstyrede med!!!

Hvad der venter tyrene efter deres friløb er jo en helt anden sag, det er virkelig en skandale, at sådan noget svineri finder sted i år 2009. Her kunne EU passende træde i karakter og sørge for, at den slags dyrplageri blev stoppet promte!

Jeg har ABSOLUT ikke spor ondt af dem heller… Jeg har mega ondt af tyren, som tydeligvis ser hammer forvirret ud :ked:
Man skal tænke på at menneskerne selv har valgt denne skæbne - Det har tyrerne ikke.! :frowning:

[quote=Eva;216951]når jeg ikke kan have ondt af dem, det går ud over.

Jeg har ikke ondt af dem der mister livet under den festival i Pamplona… Jeg har meget ondt af de stakkels stressede og skræmte tyre :ked:

Jeg får lidt kvalme når de skriver at 15 mennesker er døde siden 1911 - jeg ville egentlig gerne vide hvor mange tyrer der er døde siden 1911 i forhold til de 15 menensker … menneskerne vælger jo selv…
Fatter ikke at dette og tyrefægtning kan blive ved at fortsætte - men nok så længe mafiaen er med i det, så fortsætter det nok :mad::doh:

Utroligt…at bruge dyr som underholdning på denne modbydelige måde. :doh:

Undertiden spørger jeg mig selv - hvad foregår der i menneskers hoveder.

[quote=Malle;216972]Jeg får lidt kvalme når de skriver at 15 mennesker er døde siden 1911 - jeg ville egentlig gerne vide hvor mange tyrer der er døde siden 1911 i forhold til de 15 menensker … menneskerne vælger jo selv…
Fatter ikke at dette og tyrefægtning kan blive ved at fortsætte - men nok så længe mafiaen er med i det, så fortsætter det nok :mad::doh:[/quote]

Det er desværre ikke kun mafiaen.
Spanierne er vilde med tyrefægtning.

Nu blander EU sig jo i mange ting.
Så her er en oplagt sag :argh:

[quote=Rita;216959]Jeg kan heller ikke have ondt af dem - men naturligvis af deres efterladte :ked:.
Det er da kun tåber, der kaster sig ud i gaderne til dette show, det er et under der ikke sker flere dødsfald - det er jo ikke ligefrem små horn dyrene er udstyrede med!!!

Hvad der venter tyrene efter deres friløb er jo en helt anden sag, det er virkelig en skandale, at sådan noget svineri finder sted i år 2009. Her kunne EU passende træde i karakter og sørge for, at den slags dyrplageri blev stoppet promte![/quote]

Desværre er det lande som Grækenland, Italien, Portugal, Spanien osv som sidder i EU, og alle de Sydeuropæiske lande med deres traditioner og manglende respekt for dyr og dyrevelfærd, er overhovedet ikke interesseret i gøre noget der bare tangerer i retning af dyrevelfærd, desværre. De mangler imo viden om hvad dyrevelfærd decideret går ud på!

Hvis du fx har været i Grækenland har du ikke kunne undgå at opleve deres holdning til hunde og katte. Det er så grusomt og tragisk at opleve deres ligegyldighed og ondskabsfuldhed. Hundene lever på gaden, smidt ud af familierne når byrden bliver for stor eller at de mister interessen, når den er blevet for stor og sulten. Der er så langt fra de smukke postkort med det azurblå hav og de blå huse med den søde kat som ligger og slikker solskin, til virkelighedens ligegyldighed som viser sit grumme ansigt, når man færdes i landet, desværre. Katte sparker man til, eller kaster med.

Det er desværre sådan et manglende engagement og mentalitet der sidder i EU og skal være med til at tage beslutninger om dyrevelfærd… jeg kan blive noget så trist og modløs når jeg tænker på, at det er den slag primitive lande der skal være med til at tage stilling til dyrs velfærd i Europa… Vorherre bevares, jeg tror desværre at det har lange udsigter… :ked:

[quote=Mie;216989]Desværre er det lande som Grækenland, Italien, Portugal, Spanien osv som sidder i EU, og alle de Sydeuropæiske lande med deres traditioner og manglende respekt for dyr og dyrevelfærd, er overhovedet ikke interesseret i gøre noget der bare tangerer i retning af dyrevelfærd, desværre. De mangler imo viden om hvad dyrevelfærd decideret går ud på!

Hvis du fx har været i Grækenland har du ikke kunne undgå at opleve deres holdning til hunde og katte. Det er så grusomt og tragisk at opleve deres ligegyldighed og ondskabsfuldhed. Hundene lever på gaden, smidt ud af familierne når byrden bliver for stor eller at de mister interessen, når den er blevet for stor og sulten. Der er så langt fra de smukke postkort med det azurblå hav og de blå huse med den søde kat som ligger og slikker solskin, til virkelighedens ligegyldighed som viser sit grumme ansigt, når man færdes i landet, desværre. Katte sparker man til, eller kaster med.

Det er desværre sådan et manglende engagement og mentalitet der sidder i EU og skal være med til at tage beslutninger om dyrevelfærd… jeg kan blive noget så trist og modløs når jeg tænker på, at det er den slag primitive lande der skal være med til at tage stilling til dyrs velfærd i Europa… Vorherre bevares, jeg tror desværre at det har lange udsigter… :ked:[/quote]
Det er næsten ikke til at bære :ked:

[quote=Mie;216989]Desværre er det lande som Grækenland, Italien, Portugal, Spanien osv som sidder i EU, og alle de Sydeuropæiske lande med deres traditioner og manglende respekt for dyr og dyrevelfærd, er overhovedet ikke interesseret i gøre noget der bare tangerer i retning af dyrevelfærd, desværre. De mangler imo viden om hvad dyrevelfærd decideret går ud på!

Hvis du fx har været i Grækenland har du ikke kunne undgå at opleve deres holdning til hunde og katte. Det er så grusomt og tragisk at opleve deres ligegyldighed og ondskabsfuldhed. Hundene lever på gaden, smidt ud af familierne når byrden bliver for stor eller at de mister interessen, når den er blevet for stor og sulten. Der er så langt fra de smukke postkort med det azurblå hav og de blå huse med den søde kat som ligger og slikker solskin, til virkelighedens ligegyldighed som viser sit grumme ansigt, når man færdes i landet, desværre. Katte sparker man til, eller kaster med.

Det er desværre sådan et manglende engagement og mentalitet der sidder i EU og skal være med til at tage beslutninger om dyrevelfærd… jeg kan blive noget så trist og modløs når jeg tænker på, at det er den slag primitive lande der skal være med til at tage stilling til dyrs velfærd i Europa… Vorherre bevares, jeg tror desværre at det har lange udsigter… :ked:[/quote]

Og derfor er jeg EU-modstander med liv og sjæl.

Jeg har bare slet ikke lyst til at være med i noget som helst, hvor Spanien og Grækenland er med, eller har nogen fordele af.

Sjovt nok er det også de lande der stadig er meget mandsdominerede og hvor det menneskelige hankøn har stort behov for at blafre med hormonerne.
Og så kan alle de mandomsprøvehungrende nordboere fra de mere “civilserede” områder få lov at vise muskler hvor det er tilladt…

Marina

[quote=alleos7;217002]

Og derfor er jeg EU-modstander med liv og sjæl.

Jeg har bare slet ikke lyst til at være med i noget som helst, hvor Spanien og Grækenland er med, eller har nogen fordele af.[/quote]

Jeg har aldrig været mere enig…:argh:

Det er bare karma med horn…

:slight_smile:

Ja jeg skammer mig faktisk lidt når jeg tænker, at de mennesker selv er ude om det, og at de har fortjent det :blegne:

Men det synes jeg altså, man kan ikke være helt frisk i hovedet når man nyder at torturere et dyr ihjel :mad:
Det er så skræmmende at det er helt alm normalt fungerende mennesker der dyrker denne “sport”, vandvittigt hvad traditioner kan gøre ved os.