Måske godt nyt

Doka - Fornuftigt at give hende en åben :slight_smile:

[quote=Alice;317903]Prøv at sætte hende op i bakken, og lav skrabebevægelser med hendes ene forben. Så er jeg sikker på hun snart fatter fidusen :slight_smile:

Og da hun jo er gode venner med de andre, kunne du prøve at låne en af deres tissetår og lægge i hendes bakke …Det giver osse hende en fingerpej på, hvad bakken er tiltænkt som :-)[/quote]
Har gjort begge dele :tihi:

[quote=Doka;317891]Hej Susanne…
Hun bliver accepteret og de andre er selvfølgelig nysgerrige men ingen hvæsen eller slagsmål. I aftes blev hun ligefrem vasket af Freja :wehuu:
Håber bare på at hun finder ud af at en bakke ikke er farlig:besvimer:[/quote]

Åh hvor sødt, at de andre vasker jeres hittemis :inlove: Selv har jeg også en hittemis, og han skal ikke gøre sig håb om at blive vasket af de to fastboende.
Mine katte ved godt, hvad en kattebakke er til - men den bruges kun i nødstilfælde, selv ikke nu hvor her er meget sne og frost. Så går de hellere ud igennem kattelemmen, jeg har en kattelem til chippede katte - kunne det være en mulighed hos dig :?

[quote=Doka;317889]Hej Mega.

Tak for tippet men som du selv skriver er det ikke ligefrem nemt at få jord gravet op lige nu :thumbdown:

Jeg skal lige spørge dig (da du tidligere har skrevet at du har nogen erfaring med tilløbere)
Ville du holde hende inde i nogle dage (evt. på badeværelset med egen bakke om natten) eller lukke hende ud når hun gerne vil det ?
Andre er selvfølgelig også velkomne med svar hvis I har gode råd :thumbup:

Og ja Tussetrolden er et perfekt navn til hende[/quote]

En tilløber holder man altså ikke lukket inde når den er vant til at færdes frit.
Det vil kun stresse katten og skabe problemer.

Nu er jeg ikke klar over, om dine andre katte kun er indekatte.

Men katten her bør af hensyn til dens fremtidige trivsel, have samme muligheder for at være udenfor som hidtil…

M.h.t. kattebakke, så ved 99 % af kattene hvad sådan en er beregnet til, selv om de aldrig har prøvet at bruge den.

Katten kan selvfølgelig godt foretrække at gøre tingene udenfor, men mit gæt er, at hvis katten er trængende og den ikke lige kan komme ud, at den så nok skal bruge bakken…

Lidt opdatering herfra.

Tussen går ud og ind som hun har lyst. Dvs . vi har ikke en kattelem så det er at åbne og lukke efter hende…
Nå men med de andre misser går det fint. De byder hende velkommen når hun kommer ind :rock:
Men endnu har jeg ikke opdaget hende på en bakke… Måske det kommer ?

Jamen, så har du da lidt at lave, ved at stå dørvagt for missen :høhø:
Det er da dejligt, at de andre tager pænt imod. Der er udekatte der bedst kan lide at besørge udendørs, men måske det kommer en dag, hvis det er for koldt ude.

[quote=Denise;320125]Jamen, så har du da lidt at lave, ved at stå dørvagt for missen :høhø:
Det er da dejligt, at de andre tager pænt imod. Der er udekatte der bedst kan lide at besørge udendørs, men måske det kommer en dag, hvis det er for koldt ude.[/quote]

Det er ski da "tisse"koldt derude… Godt det ikke er mig der skal sidde med numsen nede i sne og is :fryser: