Måske ny killing til flokken :)

Vejbjerg - Det er heller ikke sådan super langt derfra… Havde ikke lige set at du ikke var fra jylland :slight_smile:

Hvor er hun da bare lækker :slight_smile: Stort tillykke med hende, og tillykke med det kommende opdræt, rigtig fin pige, at starte op med :slight_smile: :slight_smile:

Eife - Jeg havde godt en fornemmelse af at, Brædstrup måtte være i nærheden af Silkeborg :wink: Nææ mig, er det ikke meget jyde over, jeg er bare fra nordsjælland :stuck_out_tongue:

Leumica : Takker mange gange :slight_smile: Jeg har skam en skovkattepige i forvejen, nemlig min “lille” Frk. Cormath - som til daglig lystre navner Sigrid :slight_smile: Men det ændre ikke at Larve er uforskammet lækker og at jeg glæder mig heeelt vildt :love2:

Jeg smider lige et billede af Sigrid :slight_smile: ( hun er 6 mdr om 3 dage :slight_smile: ) Åhh jeg håber de to tøser bliver gode venner :slight_smile:

Vejbjerg - Ih, det er da også en sød pige du har der… Nu er farverne jo lidt mærkelige på billedet, men er hun creme, eller? :slight_smile:

Eife - Tak :slight_smile: Ja hun skulle eftersigende være Creme sølv makrel tabby - men hun er ikke god på sølv-delen, men så har hun så mange andre talenter og jeg er sikker på, at hvis alt går som vi håber, at hun laver nogle skønne (ikke sølv) killinger til folket :hjerte: For hun har det dejligste temperament og sind man kan tænke sig. End ikke støvsugeren kan få hende op af stolen… haha her den anden dag, var jeg nød til at puffe hende væk med støvsugerhoved, før hun gad lette sin magelige bagdel :smiley:

stort tillykke…uhhh det bliver spændende at få hende hjem…hun ser rigtig dejlig ud…og det gør sigrid nu også, selv om billedkvaliteten ikke er i top

haneben - Ihh mange tak :slight_smile: Det billede er taget om aftenen, med mobilcam… så ja kvaliteten er desværre derefter :frowning:

[QUOTE=FinnFrode;733027]Held og lykke med det. :kryds:

Jeg er ikke opdrætter, men vil alligevel give et enkelt råd: Kik godt på resten af flokken. En velfungerende og harmonisk flok giver som regel også killinger med godt temperament. Og det indeni hovedet er også vigtigt, når man vælger en avlskat. :)[/QUOTE]
Enig blot vil jeg se efter type og størrelse. De gener de har tilfælles bliver også brugt i dine killinger og killingerne ligner ikke nødvendigvis mor eller far.

Hej Babette :slight_smile:

Undskyld det lidt sene svar…

Tak for dit input, jeg er rigtig glad for så mange venlige råd og vejledning - det varmer inden i :slight_smile:

Jeg har før, jeg valgte at “satse” på kattene, opdrættet papegøjer. Så jeg ved godt at der er flere ting man skal se på, end det man reelt kan se på killingen. Og jeg har set både forældrene og de bedsterforældre som var mulige at se. Jeg har oven i købet, været så heldig også at se lidt onkler og tanter :slight_smile:

Og så samtidig er opdrætteren meget omhyggelig og hudløs ærlig - hvilket virkelig er dejligt!
Den lille Larve-pige er efter den “nye” standard (hvis man kan sige det sådan).
Hun er en kraftig og rubust kat. Jeg regner ikke med at hun bliver en kæmpe stor kat, men mere en god mellemstørrelse. I hendes slægt, har de kære hunkatte tendens til først at “blive store” efter de har fået deres 1. kuld.
Ellers er hun lige efter bogen :hjerte: