Jeg skifter mellem forskellige RC varianter, og Hair and Skin er en dem mine katte plejer at være vilde med… Den ene døjer lidt med skæl, og jeg bilder mig selv ind, at det hjælper hende med det, men ved ikke med pelsen - synes den altid er fin, men måske bliver den lidt ekstra fin af det har købt den her til efteråret, når de skal sætte vinterpelsen, så begyndte på det her for lidt tid siden - men aner ikke hvor lang tid, det tager, før man se effekt af det…
Nogle gange er effekt ikke et positivt ord F.eks. kender jeg mange burmeserejere og -opdrættere, der er gået helt bort fra RC pga. den negative effekt, det har på burmeserens pelskvalitet.
Tænke nemlig også det måske kunne være udmærket her til vinterperioden…
Og jo, jeg må bare vente og se tiden an, tror jeg giver det et par måneder og hvis ikke der sker en mærkbar forandring, så må jeg ud i noget andet der pifter pelsen lidt op. Det kan også være deres alder, deres pels er ikke færdig endnu - den ene er 9 mdr og den anden 1 år. Så de er måske nok lidt ‘‘vattede’’ et stykke tid endnu…
Jeg har altid RC Hair and Skin i foderblandingen til mine norske skovkatte.
Jeg ser en synlig effekt, idet pelsen (dækhårene) bliver mere blanke - ses især på de sorte katte
PS. virker efter ca. 1 md. tid hvis jeg husker RC info. ret … og det er nok ikke skudt helt ved siden af.