Matematikhjælp i Århus?

Jeg, eller rettere min datter er på jagt efter en der kan hjælpe med at forklare differentialregning/differentiering :uha:
Niveauet er B, 2. G.

Er her nogen der har matematikhjerne? Og som vil bruge nogle timer på det? Selvfølgelig ikke gratis.

[QUOTE=TrekkieGrrrl;1149085]Jeg, eller rettere min datter er på jagt efter en der kan hjælpe med at forklare differentialregning/differentiering :uha:
Niveauet er B, 2. G.

Er her nogen der har matematikhjerne? Og som vil bruge nogle timer på det? Selvfølgelig ikke gratis.[/QUOTE]

Hvis hun orker at tage turen til Esbjerg en lørdag/søndag ind imellem skal jeg gerne gøre det. Jeg har hevet flere gennem matematik A+B og også matematik på universitetsniveau.

måske eva kan ?
Jeg kan ikke s havde en extremt træls lærer som kun kunne forklare tingene på EN måde. Med det resultat at jeg gost kunne regne del to af det hvis nogen lavede del 1. Integrale /differentiale eller omvendt.

men den bedste forklaring jeg engang fik på hvorfor i alverden man skal kunne beregne arealet af en bue var : sådan ved du hvor meget asfalt du skal bruge til et vejbump. Det er sgi da til at forholde sig til ! På linje med vektorer- så du kan lave aet tag der kan bære sig selv- også når det sner.

Heh, Casper og jeg snakkede faktisk lige om det igår. Han er jo matematik lærer og har da haft det hele i form af gym mat og uni (biologi) mat… Men han hadede bare differential regning, og kan ikke rigtig huske det heller…

Mit problem er at jeg desværre ikke tror jeg kan huske det godt nok til at forklare ordentligt… Var da ellers ret glad for det :smiley: Det gav mening i mit hoved, og det kørte ret godt for mig dengang, men har jo ikke arbejdet med det siden 2007!

Ellers vil jeg anbefale Kristian Jerslev: Studieportalen.dk: Danmarks største lektiehjælp

• Han kan et par tricks eller to inden for matematikkens og fysikkens verden.

Tak for ideer :slight_smile: en skam at Casper ikke kunbe bruges.
Som nævnt er jeg villig til at betale for det og jeg vil helkere betale en jeg kender end en fremmed, men Esbjerg er jo desværre ikke life om hjørnet. Jeg vil dog foreslå det, der kører jo da tog dertil, så helt håbløs er ideen jo ikke :slight_smile:

Maibrit, har du selv erfaring med Kristian Jerslev eller bare hørt ham anbefalet? Han lyder interessant :slight_smile: