Materialer til hjemmelavet kradsetræ

Har besluttet mig for at ombygge kattenes hjemmelavede kradse/klatretræ. Har bare lige brug for lidt hjælp, med hvor jeg finder materialerne billigst :slight_smile:

Pt. ser det sådan ud:

Jeg har så tænkt mig at have bogreoler i hjørnet (på to sider) og så have metal-rør fra bogreolerne og op til loftet. Jeg tror ikke at jeg kan bruge de stolmen stænger jeg har nu, da de bliver for lange, men vil gerne have noget lignende. Og så 3 stks i stedet for to :slight_smile: og så skal de selvfølgelig have et par svævehylder, lige som dem de havde inden jeg flyttede :stuck_out_tongue:

Nogen idéer til materialer og hvor jeg kan finde/skaffe dem? :slight_smile: (eller andre idéér til hvad jeg evt. kan lave istedetfor, hvis jeg nu er ved at rode mig ind i noget mærkeligt noget :tihi:)

:slight_smile:

Jeg tænker på, om du ikke kan købe de dersens muffer af kraftigt plast, som blikkeslageren pakker rør ind i ??

Og herefter sætte noget kraftigt stof uden på ??

Det er da en rimelig billig løsning - og det kan skiftes ud, når det ikke ser pænt ud længere.

[QUOTE=Tante Tut;1061835]:slight_smile:

Jeg tænker på, om du ikke kan købe de dersens muffer af kraftigt plast, som blikkeslageren pakker rør ind i ??

Og herefter sætte noget kraftigt stof uden på ??

Det er da en rimelig billig løsning - og det kan skiftes ud, når det ikke ser pænt ud længere.[/QUOTE]

Godt bud :slight_smile: Har overvejet det, da det stykke med sisal’en på er et alm. nedløbsrør :tihi: men vil helst have metal, for at få et lidt mere industrielt/maskulint look. Tror også at det vil være nemmere at montere hylderne på metalrør, da jeg så burde kunne bruge samme beslag, som de har i forvejen.

:slight_smile:

Ehm… bliver lidt i tvivl :

Vil du have metalrørene som de er nu og så kun have klatremulighed på kradsetræet til venstre ??

Så de klatrer op ad den med sisal/stof og så kan hoppe over på de andre hylder på stålstængerne ??

Sikke en gang rod, håber at du forstår hvad jeg mener :tihi:

[QUOTE=Tante Tut;1061840]:slight_smile:

Ehm… bliver lidt i tvivl :

Vil du have metalrørene som de er nu og så kun have klatremulighed på kradsetræet til venstre ??

Så de klatrer op ad den med sisal/stof og så kan hoppe over på de andre hylder på stålstængerne ??

Sikke en gang rod, håber at du forstår hvad jeg mener :tihi:[/QUOTE]

Ja, det er noget i den stil jeg tænkte :slight_smile: og hvis det skulle være, så har jeg et ekstra nedløbsrør i kælderen :tihi: men tænkte at kradserøret bliver som det er (bare ovenpå en reol) og så 2 metalrør til hylder, samt 1-2 hylder/hængekøjer på væggen :slight_smile:

:ok:

Det lyder da som om det bliver en kæmpe succes for kattene - og samtidig både pænt og smart til opbevaring…

Tænker lige videre, om jeg kan komme på noget andet/bedre end mit første forslag.

Els kommer Birthe sikkert på banen - HUN er kreativ og handy om nogen. :slight_smile:

Det lyder da som om det bliver en kæmpe succes for kattene - og samtidig både pænt og smart til opbevaring…

Tænker lige videre, om jeg kan komme på noget andet/bedre end mit første forslag.

Els kommer Birthe sikkert på banen - HUN er kreativ og handy om nogen. :)[/QUOTE]

Ja, tænkte jo at KG ligger inde med viden og idéer indenfor så godt som alt :tihi: og når jeg nu kun har en etværelses, så må tingene altså godt være pæne at se på (ikke at de er grimme i større lejligheder :tihi: men jeg kan ikke bare lukke en dør og så er det gemt :p)

Så du vil gerne have nogle stænger, ligesom de Stolmen du har i forvejen, bare kortere?

Hvis det er rigtigt forstået, så kan man vel korte stolmen-stængerne af? Altså skære dem over.

Hvis det kunne være en løsning, så kan vi godt hjælpe - Vi har værktøjerne til det. :slight_smile:

[QUOTE=Blabl;1061861]Så du vil gerne have nogle stænger, ligesom de Stolmen du har i forvejen, bare kortere?

Hvis det er rigtigt forstået, så kan man vel korte stolmen-stængerne af? Altså skære dem over.

Hvis det kunne være en løsning, så kan vi godt hjælpe - Vi har værktøjerne til det. :)[/QUOTE]

ja, det vil jeg egentlig gerne…hmm…det ville nok være den nemmeste løsning :dokdok: :lol: damn der er stille på øverste etage i dag :tihi:

Så mangler jeg jo bare en stang til og det er det :smiley:

Hvor cool - kattene har pt. deres helt egen polestang :høhø:

[QUOTE=Itzy Bitzy;1062081]ja, det vil jeg egentlig gerne…hmm…det ville nok være den nemmeste løsning :dokdok: :lol: damn der er stille på øverste etage i dag :tihi:

Så mangler jeg jo bare en stang til og det er det :D[/QUOTE]

:tihi:

Nemlig. Og du siger bare til, hvis du skal have hjælp til det. Så finder vi ud af det. :smiley:

Selvfølgelig :tihi: Artos underholder gerne :muhaha:

Nemlig. Og du siger bare til, hvis du skal have hjælp til det. Så finder vi ud af det. :D[/QUOTE]

tak søde :smiley: skal lige finde nogle reoler, så skal jeg nok sige fra :stuck_out_tongue:

nåh, nu åbner jeg lige en gammel tråd :smiley: jeg er nemlig ikke kommet videre i projekt klatretræ :ups: Kim har “forbudt” mig imod at save stængerne over, da han gerne vil købe dem af mig (de laves nemlig kun i hvid pt) :tihi: så jeg har leget “lidt” med nogle andre ideer :fløjte:

Jeg er så kommet frem til, at når nu det bliver lidt af et biblio-hjørne, kunne det egentlig være meget hyggeligt at lave klatretræet som et “naturklatretræ” :smiley: som en miniversion af dem, som mange af jer har i løbegårdene…men hvor pokker skaffer jeg “et stykke af et træ” henne? :øhmm: gerne et der har nogle grene eller deler sig…den sidste skøre idé er jo ikke død endnu :ups: :tihi:

Margrethe har fået lavet et flot kradsetræ af afbarkede grene. :slight_smile:

Det burde være muligt at finde nogen, der skal have fældet et træ i haven…

[QUOTE=FinnFrode;1097376]Margrethe har fået lavet et flot kradsetræ af afbarkede grene. :slight_smile:

Det burde være muligt at finde nogen, der skal have fældet et træ i haven…[/QUOTE]

Det var netop noget i den stil jeg tænkte på :smiley: bare placeret ovenpå et par bogreoler

men ja…det kræver jo at man kender nogen med en have :tihi:

Dette løvtræ er dit, hvis du kommer og fælder det selv :cool:

[QUOTE=Skattekat;1097436]Dette løvtræ er dit, hvis du kommer og fælder det selv :cool:

[/QUOTE]

:klapper::klapper::klapper::klapper:

…og det var så det endegyldige bevis på, at islændinge er skørere end færinge :tihi: tak for tilbudet men ehm…det bliver et nej for nu :tihi: