Mavekatar - sejt, skummende opkast

Kitten og jeg var forbi vores søde dyrlæge i dag. Kitten har nemlig i over et døgn kastet op adskillige gange. Men noget underligt opkast - det var nemlig sejt slim med hvidt skum og nogle gange lidt madrester.

Vi fik tjekket hende i begge ender, men ingen feber, hun spiser, går på bakken og er ret upåvirket. Men noget galt er der jo…

Så vi fik en kvalmestillende indsprøjtning, og så står den på faste indtil i morgen, så hendes tarmsystem kan få lidt ro. Og så må vi starte op med lidt vådmad. Og kattemalt, i fald der sidder en hårbolle og driller.

Stakkels tøs - jeg talte at hun samlet på et døgn har kastet op 8 gange. Og hvad hun evt. har spist der har medført mavekataren ved vi ikke. Men det kan jo være alt muligt.

Rigtig god bedring med Kitten!!

God bedring med hende:klappekat:

Start evt op med at give hende noget kogt kylling eller kogt hvidfisk, (torsk/sej/hoki) det er nogenlunde “mildt” mod en eventuelt irriteret mave

God bedring med hende, krydser fingre for at det hurtigt er overstået igen :kryds:

Rigtig god bedring med hende. :slight_smile:

Håber det går bedre med hende !!!

Tak skal I have! Jeg har ikke lige haft tid til at svare på min egen tråd før nu… Det går lidt frem og tilbage. Det første 1½ døgn er det gået fint, men hun har et par gange kastet op nu. Og indrømmet, det er nok min egen skyld, for det er ikke nemt at skulle fodre i små portioner flere gange om dagen, når man også skal passe sit job. Men jeg har snuppet rådet med kogt hvid fisk. Det blev nu kogt hellefisk, for det var på bud i Kvickly. Og det ser ud til at det bliver i hende. Nu er det jo heldigvis lørdag, så jeg kan fodre lidt og ofte.

Hun er dog i fint humør, leger og tosser og virker ikke mærket af det. Det ser også fint ud med afføring og den slags. Det er kun de første 5-10 min. efter fodring der er kritisk. Og så er hun sulten! Så hvis hun kan slippe af sted med det stjæler hun med arme og ben fra os andre…

Det var da en dejlig opdatering …

Kitten kiggede på mig med bedende øjne i dag, da jeg serverede kogt fisk… Så hun fik lidt rigtig kattemad - og weee - det blev i hende!!
Jeg var ellers lidt nervøs, for vi var ude i går aftes og hun havde fået fat i tørkosten… Og det kunne hun ikke holde i sig.

Hun har også leget på eget initiativ i dag, så vi krydser fingre for at vi nu er på rette vej.

Når hun skal have tørkost igen, så kan du jo prøve at give hende noget til sarte maver. I/d eller RC Intestinal eller noget i den stil. Det kan hun måske bedre klare?

Men ellers lyder det jo, som om det går med små skridt i den rigtige retning. Og det er nok lige præcis sådan, det bør foregå - med små skridt.

For s**** da også! Så røg maden op igen.
I morgen kontakter jeg dyrlægen igen, for det her går ikke i længden. Nu er det en hel uge.
Og stakkelt kat - hun holder noget foder i sig, er glad nok, og maven fungerer som den skal. Men hun har en masse luft i maven, og hun kaster stadig op - sådan noget skummende vidt sejt noget.

Jeg ved ikke hvad vi finder ud af i morgen. Måske bliver det en scanning med kontrast-stof. Må hellere faste hende for en sikkerheds skyld. SUK.