Nu er der gået 4 dage siden jeg blev opereret og tingene går fremad:)
Men! Jeg render på toilet flere gange om dagen (nr 2 ) og begynder efterhånden at blive irriterende eftersom jeg havde et mindre uheld idag i mine bukser ups:
Er der nogen om der ved om dette er normalt efter en operation?
Fik du ikke et tlf nummer til afdelingen du var på?
Man kan altid ringe til afdelingen og fortælle om evt bivirknininger, så ved de lige præcis som det er acceptabelt og/eller om du lige skal have noget der kan bremse det!
[quote=Helene;515168]Normalt er det ikke, men det sker for nogen.
Fik du ikke et tlf nummer til afdelingen du var på?
Man kan altid ringe til afdelingen og fortælle om evt bivirknininger, så ved de lige præcis som det er acceptabelt og/eller om du lige skal have noget der kan bremse det!
God bedring.[/quote]
Joow det gjorde jeg… men de lukker hver fredag… så skal jeg ringe til svendborg… eller ganske enkelt ringe til min egen læge på mandag
Hvis du har diarré (eller næsten), så optager du måske ikke al den medicin, du skal for at hele ordentligt, så jeg ville ringe til Svendborg med det samme og høre dem ad
Okay - bare en tanke
Jeg synes de fleste har det modsatte problem efter roden med tarmene. Faktisk - kan diarre være pga forstoppelse (selv om det umiddelbart lyder underligt). Men så burde du være utilpas på anden måde (mavesmerter, oppustet osv)
[quote=Ann R;515184]Okay - bare en tanke
Jeg synes de fleste har det modsatte problem efter roden med tarmene. Faktisk - kan diarre være pga forstoppelse (selv om det umiddelbart lyder underligt). Men så burde du være utilpas på anden måde (mavesmerter, oppustet osv)[/quote]
Havde kun lidt mavesmerter igår men det forsvandt hurtigt… oppustet er jeg heller ikke :øhmm: Forstoppelse lyder meget underligt…
Oookay. Altså ved forstoppelse danner der sig en masse hårde knolde og klumper i tyktarmen, som ikke er til at komme af med. Og som bliver værre jo længere tid det ligger der, fordi tyktarmen er beregnet til at opsuge overskydende væske fra det, der nu er i den. Men den tyndere del af afføringen kan til tider godt løbe forbi = tilsyneladende diarre, men i virkeligheden forstoppelse. Det er noget af det første man lærer at være opmærksom på i sygepleje lære.
[quote=MiSi;515205]Hvad gør man ved det :?
Det lyder, som om de der tarmskylninger alligevel ikke er helt gak :?[/quote]
Ved diarre, der skyldes forstoppelse? Man behandler forstoppelsen med noget der virker afførende