Max købs grænse på zooplus.de

Andre som har fået mail fra zooplus om at man fremover kun kan købe for 200€ ad gangen på zooplus.de?

Godt nok træls måde at hæve fragtprisen på :frowning:

Jep, den har jeg også fået og har hørt om andre også :-1:

Så må jeg jo købe for 200€ grus næste gang - så kan de lære det…

Ikke særlig lang tid siden at de fjernede ‘spar-plan’ så alt lige blev 5% dyrere - og nu koster fragt mere + man skal sidde og bøvle med beløbsgrænser og flere ordre…

…underlig måde at behandle dem som køber meget hos dem - og som har været trofaste kunder i mange år…de mangler i den grad en konkurrent…

1 Synes om

De vil jo have danske kunder over på den danske side.
Men så længe udvalget ikke er tilsvarende sen tyske og priserne er ublu højere på især foder og grus, så får de dælme ikke mange pluspoint herfra over seneste strategi!

1 Synes om

Zooplus har for længst sendt deres sidste pakke til mig. Det endda fra den danske side. Det var umuligt at få et ordentligt svar fra dem. Så farvel og tak, men de overlever jo nok de ca 24.000 kr jeg bette kunde har handlet for på årsbasis…

1 Synes om

Er der et alternativ der ude et sted

bitiba.dk - som er en zooplus variant.
De har bare ikke så stort udvalg og de varer som jeg køber er det stadig mere interessant at købe på zooplus

Jeg har også fået den :frowning:
Gad vide hvordan de vil klare denne bestilling

2 Synes om

Jeg har ikke umiddelbart hørt noget…
Mon det er fordi jeg sjældent handler for mre end 100€ ad gangen

Nej, så er der da netop grund til at advisere dig. For det kan du jo ikke få lov til mere. Altså i den tyske butik.

Bestellungen im deutschen zooplus-Shop www.zooplus.‌de können aus logistischen Gründen nur noch bis zu einem maximalen Bestellwert von 200 € pro Bestellung in Ihr Lieferland verschickt werden.

Jo, jeg kan jo sagtens bestille for under 200€, præcis som jeg gør nu?

1 Synes om

Bestille det kan du sikkert godt, men jeg tror ikke, de vil sende det til dig :slight_smile: Fra den tyske side. Men det kan jo komme an på en prøve.

Eller - nej, du har måske ret. Når jeg lige læser det lidt mere grundigt, står der vel, at de ikke vil sende, hvis man handler for mere end 200. Sorry, my mistake.

jo - du kan bestille for op til 200 euro fra den tyske side til Danmark.
Men alle ordre over 200 euro er umuligt nu, hvis man bor i DK :frowning:

Det er for at få danskere over på den danske side - til dyrere priser og dårligere udvalg! :frowning:

præcis og det bliver jo alligevel alt sammen sendt fra deres centrale lager i Tyskland

men det er strengt kikker man på deres tyske side er det 20€ for 24 dåser bozita (150 kr) og den danske bliver det lige 200 - så meget moms har vi altså ikke…

1 Synes om

Enig. Der er også over 10kr.s kiloprisforskel på Cosma-dåser :confused:

og zooplus svarer jo altså ikke dansk moms! :wink:

jeg har lige lavet en relativ hurtig søgning…desværre ikke meget der kommer op…der er andre store dyrebutikker i tyskland men de sender ikke til DK

andre som har fundet noget?

har også kikket kort på amazon.de måske noget kan findes her - men det kræver lidt mere tid at undersøge…

der er råt fra råt das-tierhotel.de - de sender til dk og de virker noget mere glade for deres kunder end zooplus. eneste problem er nu når det er meget varmt…når det er 15 grader og under kommer det altid helt frossent frem. jeg køber normalt en stor portion i sene forår - og så har jeg til sommeren over suppleret med dåse og kyller herhjemmefra…måske skal der investeres i fryser mere…

Amazon kommer jo meget snart til Danmark, det kommer til at ændre markedet meget på den front - det er jeg faktisk meget spændt på :slight_smile:

men mon ikke det stadig bliver billigere at købe på tyske og UK sider? syntes det har været sådan med andre ting…priser får lige et ekstra hak op når der kommer en .dk i måsen på url