Max mængde canosan?

Hvor meget canosan må en kat max indtage om dagen?
Har nu haft Diego’s canosan-tilskud stående oppe på en hylde i næsten et år, men i dag var åbenbart dagen hvor de alle skulle på gulvet og spises :thumbdown:
Jeg regner ikke med at det er et problem, da det jo er et kost tilskud, men nogen der ved hvor meget må en kat indtage af sådan noget på en enkelt gang?

Ingen anelse, men det er altså en ihærdig kat du har fået dig det!

Hvor mange har han spist?

Jeg tror ikke 5 og der over er så godt for ham, men det får nu nok at se (og lugte) om noget tid når det kommer ud af den anden ende…

Jeg tror ikke, det er noget, han tager skade af, da det jo er kosttilskud og ikke decideret medicin. Men det er kun et (kvalificeret?) gæt, så jeg synes da selvfølgelig, at du lige skal holde et øje på ham.

Men ih hvor ville det da være dejligt, om de ville æde alt medicin lige så nemt som canosan.

Nu har han så heldigvis lige kastet hvad der ligner det meste af det op igen…

Laina - Nej, tror heller ikke at det er så sundt, suk… Og det er ca. et helt ark han har spist…

Vorbeck - Heh, herhjemme er pille givning blevet så nemt efter han er begyndt at få det. Pillen gnubbes lidt med en canosan-pille knækket i to, og så ryger den ned som en af dem. Det plejer i hvert fald at virke med ham -tihi

Det var et godt tip!! Det må prøves næstegang vi skal have andet end canosan ned.

Ham Diego, han gør ikke noget halvt!

Håber han har det bedre i dag! Og godt tip med pillegivningen, det må vi prøve fremover :slight_smile:

Laina - Ja, Diego har i hvert fald så travlt med at sluge det at det bare ryger ned… Jako er i øvrigt lige sådan hvis man skifter mellem stykker med tørkost eller vådkost -tihi

Vorbeck - Der har intet været siden han kastede op. Spiser fint og er aktiv… :slight_smile:

[quote=Eife;467285]
Vorbeck - Der har intet været siden han kastede op. Spiser fint og er aktiv… :)[/quote]

Du må godt kalde mig Jane - når det nu er dig :høhø:

Jane - hehe, jeg har faktisk flere gange tænkt at jeg skulle have spurgt om det var dig, Flemming eller jer begge der var bag profilen, men har ikke lige fået det gjort -høhø Måske du skal sætte en signatur på? :slight_smile:

Flemming hedder stadig bare Flemming herinde, så det er bare mig :slight_smile:

Jah, det kunne da godt være med signaturen…

Jane - Heh, har jeg ikke lige fået tjekket, så vidste ikke lige hvem af jer det var der havde skiftet navn :slight_smile:

Bernie kan også blive helt overivrig når han skal have piller. Normalt skal de maskeres i vådfoder eller lidt malt, men nu er det sket to gange, at han bare har slugt sine antibiotika uden svøb :høhø:, men han nægter at tage den halve. Mon den lugter anderledes :?

Louise - Det kunne jeg forestille mig at de gør. Der er jo ligesom en beskyttende “film” udenpå, som nok også blokere for lugten :slight_smile:

Canosan doseres således:

Katte under 5 kg - 1 tabl. om dagen
Katte mellem 5 og 10 kg - 2 tabl. om dagen
Katte over 10 kg - 3 tabl. om dagen

Så har han spist over antal kg han vejer så har han fået alt for meget :slight_smile:

MoMo - Ja, jeg ved godt hvor meget han burde indtage… Det var mere hvor meget KAN han indtage før det er skadeligt :slight_smile:

Alt over det anbefalede er vel at antage er skadeligt i mere eller mindre grad :slight_smile:

Camilla - Ikke nødvendigvis, f.eks. vandopløseligt vitamin bliver bare skyllet ud med urinen hvis der er mere end der er behov for. Jeg ved ikke hvordan glukosaminer opfører sig, men dog nok næppe sådan da det er en glukan… :slight_smile:

Ikke nødvendigvis. Du kan fx. indtage ret meget c-vitamin over ADT, før du får for meget. Og selvom du får for meget, så får du højest diarré, hvilket ikke ligefrem er behageligt, men du dør ikke af det eller får varige men/skader.

Så vidt jeg kan google så er der ingen risiko ved overdosis af beta-glucan(er)