Medicin/piller og opkast

Hej Kattegale :slight_smile:
Jeg har flere spørgsmål:

  • Jeg har oplevet at der er perioder hvor mine katte brækker sig hver dag, hvor der er meget kattehår i. Er det normalt at de får “hårboldeperioder” af 1-2 ugers varighed?
  • Min kastrat Bamse fik et bid i halen og er nu stadig på penicilin. Jeg har derudover fundet ud af han har spolorm (da jeg fandt en enkelt i brækket). Hans penicilinkur varer stadig 6 dage, og jeg skulle bare lige høre om jeg kan give han de to piller samtidigt?
  • Jeg vil høre om Milbemax Vet ormemiddel må opløses i lidt vand og så blandes med torskerogn eller andet godt? Eller ødelægger/nedsætter det effekten af ormemidlet?
  • Og ville i også give alle jeres katte ormemiddel (i mit tilfælde både Bamse og Kylling), fordi de højst sandsynligvis begge er smittet når de går så tæt op af hinanden?

Tusind tak for hjælpen på forhånd :slight_smile:

Det ville jeg aldrig gøre - det må man stort set aldrig med noget medicin, og katte er ganske følsomme små dyr.
Hvis du vil give retur-pillen igen, så giv den alene (og hurtigst muligt). Og så har du bare en pille til at forlænge behandlingen i enden - det er bedre end at give dobbelt.

Så du mener, at jeg skal vente til hans penicilinkur er ovre før jeg kan give ham ormemidlet? :slight_smile:

Jeg tror, at Lene misforstod dit spørgsmål derhen, at Bamse havde kastet sin pille op og om du skulle give ham to.

[QUOTE=34Charlotte;666140]Hej Kattegale :slight_smile:
Jeg har flere spørgsmål:

  • Jeg har oplevet at der er perioder hvor mine katte brækker sig hver dag, hvor der er meget kattehår i. Er det normalt at de får “hårboldeperioder” af 1-2 ugers varighed?
    Det har jeg ikke oplevet, men hvis du reder dine katte jævnligt, undgår du en del af hårbollerne.

  • Min kastrat Bamse fik et bid i halen og er nu stadig på penicilin. Jeg har derudover fundet ud af han har spolorm (da jeg fandt en enkelt i brækket). Hans penicilinkur varer stadig 6 dage, og jeg skulle bare lige høre om jeg kan give han de to piller samtidigt?
    Jeg ville ikke betænke mig på både at give antibiotica og Milbemax. Tværtimod kan medicinens virkning nedsættes pga. orm.

  • Jeg vil høre om Milbemax Vet ormemiddel må opløses i lidt vand og så blandes med torskerogn eller andet godt? Eller ødelægger/nedsætter det effekten af ormemidlet?
    Milbemax er i forvejen små piller, der er nemme at give, men der er intet forgjort ved at putte den i en bid torskerogn.
    Jeg ville ikke prøve først at opløse den i vand. Så vidt jeg husker, at den coatet, så det kan også være svært at opløse den.

  • Og ville i også give alle jeres katte ormemiddel (i mit tilfælde både Bamse og Kylling), fordi de højst sandsynligvis begge er smittet når de går så tæt op af hinanden?
    Ja, det ville jeg gøre, for spoleorm spredes nemt!

Tusind tak for hjælpen på forhånd :)[/QUOTE]
Var så lidt :slight_smile:

Tusind tak for de hurtige svar :slight_smile:

Ja, jeg misforstod tydeligvis.

Ah, det var godt - jeg skulle lige til at undre mig over at du mente at man aldrig gav to slags medicin på en gang :wink:

Og god bedring til mislingen. Jeg ville også ormebehandle dem alle for en sikkerheds skyld.