Meget ændret adfærd efter sterilisering

I mandags fik jeg mine 2 killinger neutraliseret…
De blev i går 16 uger…

Drengen var 100% sig selv igen dagen efter…

Pigen, der lige fra start af har været meget tilbageholdende og genert, og som egentlig ikke var så meget til nus og kæl…

Ja hun render mig i rumpen hele tiden nu, hvis jeg går på toilet piler hun efter mig, og sidder i døren og holder øje med mig…
Når jeg så går ind i stuen igen, piler hun efter mig og lægger sig enten ved siden af mig i sofaen, eller oppe på kradsetræet ved siden af sofaen, så hun hele tiden kan holde øje med mig…
Hvis jeg rejser mig, kommer hun med en nærmest kurrende lyd, rejser sig og gør klar til at suse efter mig…
Om natten møver hun sig under dynen for at ligge i ske (hun kunne ellers ikke udstå dynen før)…

Jeg synes det er lidt sjovt… Faktisk rart… For hun er da bare en helt igennem fantastisk lille nussegøj nu :love2:

Ville bare lige dele min glæde med jer :smiley:

Det lyder bare rigtig hyggeligt - Det er da bare med at nyde det:love2:

Det er vildt som neutralisering/kastrering kan påvirke vores små kære kræ…

Hvor er det dejligt at det havde den ønskede effekt på hende :slight_smile:

Jeg kan også mærke, at der er virkelig stor forskel på vores den bette pige der blev “snippet” her i går.

Det er bare så dejligt! :slight_smile:

Det kan godt være at det er en dyr omgang, men det er altså bare alle pengene værd!
Man får sådan nogle skønne katte ud af det!

Ja, det er mærkeligt for jeg hører ofte fra folk der er IMOD tidlig kastration, at de ikke vil bruge det fordi de skader kattens temperament ( i.e. de mener at katten bliver sky, bange, aggressiv af kastrationen). Men min erfaring er nøjagtig lige som din - at katten faktisk - HVIS den ændrer personlighed - bliver MERE kælen og sød end den var før.

Teresa

[QUOTE=Teresa Guldager;659504]Ja, det er mærkeligt for jeg hører ofte fra folk der er IMOD tidlig kastration, at de ikke vil bruge det fordi de skader kattens temperament ( i.e. de mener at katten bliver sky, bange, aggressiv af kastrationen). Men min erfaring er nøjagtig lige som din - at katten faktisk - HVIS den ændrer personlighed - bliver MERE kælen og sød end den var før.

Teresa[/QUOTE]

Ja jeg synes også det er et underligt argument imod…
Det er korrekt at det kan forekomme… HOS HUNDE!

Men har aldrig hørt om det ved katte…

Sikken en solstrålehistorie! Glæder mig til vi får Delle snippet (og Ozzy… han er allerede begyndt at hørme lidt for meget af hankat, det lille myr…) Ozzy kan nu ikke blive mere kælen end han er, men jeg håber det løser vores krig mellem Delle og de to gamle…

Glæd dig!
Du får bare de skønneske og mest harmoniske dyr ud af det :slight_smile:

Hej med jer
Jeg fik min kastereret i fredags og lige siden har han fulgt mig i tykt og tyndt og skal ligge på mig eller op ad mig. Ja og jeg havde aldrig troet han skulle ligge og sove samme med mig men jeg overgav mig i aftes og havde det ikke været fordi han ikke selv kunne gå ind og spise ja så havde han gjort det imorges og kommet tilbage og sovet videre

[QUOTE=Lotte F;659370]I mandags fik jeg mine 2 killinger neutraliseret…
De blev i går 16 uger…

Drengen var 100% sig selv igen dagen efter…

Pigen, der lige fra start af har været meget tilbageholdende og genert, og som egentlig ikke var så meget til nus og kæl…

Ja hun render mig i rumpen hele tiden nu, hvis jeg går på toilet piler hun efter mig, og sidder i døren og holder øje med mig…
Når jeg så går ind i stuen igen, piler hun efter mig og lægger sig enten ved siden af mig i sofaen, eller oppe på kradsetræet ved siden af sofaen, så hun hele tiden kan holde øje med mig…
Hvis jeg rejser mig, kommer hun med en nærmest kurrende lyd, rejser sig og gør klar til at suse efter mig…
Om natten møver hun sig under dynen for at ligge i ske (hun kunne ellers ikke udstå dynen før)…

Jeg synes det er lidt sjovt… Faktisk rart… For hun er da bare en helt igennem fantastisk lille nussegøj nu :love2:

Ville bare lige dele min glæde med jer :D[/QUOTE]

Lyder fantastisk!

Glæder mig til at begge mine skal ordnes, håber de bliver endnu mere kælne!

Det kan i hvert fald kun anbefales! :smiley:

De bliver så dejligt afbalancerede af det!
Nogle rigtige kælegrise!

Og så slipper de for at stresse rundt på grund af løbetid! :ok:

Jeg har også kun positive erfaringer mht tidlig neutralisering - dog synes jeg ikke hankattene reagerer sådan fra dag til anden, som hunnerne her er beskrevet gør, men det kommer efter nogen tid og med samme succes…

Den eneste ulempe jeg ser forbundet med den tidlige neutralisering er (og det er måske lidt nørdet), men de bliver som regel lidt mere lang lemmet, og får lidt længere ben osv.
Men temperamentet kan man absolut ikke klage over. Og det er jo Alfa og Omega når man har kælekatte.