Meget social kat (når jeg tømmer kattebakke)

Hos os er der en sammenhæng mellem dominans og kattebakkebesøg efter rengjort bakke. Det er altid de katte, der rangerer højt i hierakiet, der går på bakken samtidig/umiddelbart efter rengøringen. Vi kan på også se, hvilke killinger, der er de mest dominerende ved at iagttage dette fænomen. Det kunne være interessant at høre I andre, om I også oplever en lignende sammenhæng?

Spændende observation! Her er det Billy, som bestemmer - og ham der går på bakken, når den skal tømmes. Han gør det dog altid, inden den bliver tømt, ikke når den er blevet det.

mvh. tina

Hos mig står de også tit og nærmest hopper oven på hinanden for at nå først på bakken når den er gjort rent. Jeg har tit tænkt på om det også er noget med at få sat sin duft i den så hurtigt som muligt (og helst før det andet katte-fjols der står og hopper :thumbup:)?

:slight_smile:

Ayoe

Nu har jeg lige tømt drengenes bakke… De er med ude på badeværelset, Liam ligger på gulvet og Aslan (Den mest nysgerrige) Går rundt om bakkene og kigger og dufter… de går ikke i kattebakken mens jeg tømmer, og som regel heller ikke liii efter den er tømt